Hallo
Maakt het hulpprogramma smartbom deel uit van het Mycadtool-pakket?
Ik ben geabonneerd op mycad en ik heb het niet gevonden, ook al is integratie er!!
Hallo
Maakt het hulpprogramma smartbom deel uit van het Mycadtool-pakket?
Ik ben geabonneerd op mycad en ik heb het niet gevonden, ook al is integratie er!!
Ik ken het pakket van de uitgever niet echt, maar normaal gesproken wel...
Wees voorzichtig, het kan een hulpprogramma zijn dat geen SW nodig heeft en daarom alleen in de werkgroep zit...
Ik zal het uitzoeken :-)
Smartbom is gebaseerd op het mycadtools 2011 pakket.
Als je een van deze 2 pakketten hebt, selecteer dan in het menu "Toolbar Mycad" van SolidWorks "instellingen" (onderaan) en controleer vervolgens of het hulpprogramma Smartboom is aangevinkt.
Hallo
Ik ontmoette vorige week een gebruiker die me vertelde dat integratie nog efficiënter was dan SmartBom, omdat je hiermee taken met betrekking tot de stuklijst kon automatiseren.
Fijne dag.
Hallo
Het hulpprogramma SmartBom maakt deel uit van het MyCADtools-pakket.
Dit pakket bevat alle hulpprogramma's die door Axemble zijn ontwikkeld (iets minder dan 40).
Begin met te controleren of u het correct hebt geïnstalleerd (misschien is het niet gecontroleerd op het moment van installatie).
U zult het zeker vinden:
- in het menu: Start / Programma's / myCADtools 2013 / SmartBom
- op de harde schijf: C: / Programma's / Axemble / Mycadtools 2013 / SmartBom
Als het nergens te vinden is, is het gewoon niet geïnstalleerd.
Ter informatie: dit hulpprogramma maakt geen gebruik van SolidWorks.
Dit is een van de voordelen, u kunt het installeren op een werkstation in de werkplaats, bij de aankoop, enz...
Iedereen kan dan de stuklijst van een assembly inzien, zonder SolidWorks.
Vriendelijke groeten.
Emeric
Ik begrijp nu waarom ik Smartbom niet kon vinden
Ik heb MYCADtools 2012 en niet 2013 omdat ik SW2013 nog steeds niet heb geïnstalleerd!!
Let op: myCADtools is een onafhankelijke installatie van SolidWorks!
Een update naar SolidWorks 2013 zal myCADtools niet automatisch updaten naar versie 2013!
Elke versie van SolidWorks komt overeen met een andere versie van myCADtools.
(Er is echter achterwaartse compatibiliteit. MyCADtools 2012 is al compatibel met SolidWorks 2013.)
Aan de andere kant bestaat de SmartBom-tool al heel lang, dus hij is ook aanwezig in je 2012-versie.
@dpusel : SmartBom verscheen in de nieuwste versies van myCADtools 2011, dus in 2012 zou je het moeten zien, tenzij je de myCADtools-installatie hebt aangepast.
Ter info: in 2012 werd het geïnstalleerd in de map "C:\Program Files\Axemble\MyCADtools 2012\ToolBarMyCad"
Wees voorzichtig, een deel van SmartBom (Folder Analysis) heeft SolidWorks niet nodig om te werken, dus er is in dit geval geen licentie nodig op het werkstation.
Aan de andere kant, om myCADtools te installeren, moet u nog steeds SolidWorks op het werkstation hebben geïnstalleerd (vereisten voor hulpprogramma's)
Groetjes
Philippe Rossignol
smartbom werkt vanaf SW 2012 versie, zonder pbl...