Ik ben op zoek naar een methode om een weergave identiek na te bootsen:
- Dimetrisch
- Trimetrisch
-Isometrisch
Ik zou graag voor de andere 3 kanten willen kunnen creëren omdat ik dit nog steeds doe (zie foto) maar ik zou graag willen namaken:
- dezelfde spiegel ten opzichte van het vliegtuig aan de rechterkant
- dezelfde spiegel ten opzichte van het voorste vlak (dat zich in het midden van al mijn assemblages bevindt)
- dezelfde "diagonaal" dus aan de andere kant
Ik weet niet of ik mezelf goed uitleg. De methode met de pijlen werkt, maar het is nog steeds een beetje afwijkend, ik zou graag een snellere methode willen hebben voor elk van mijn assemblages (zelfs als dat betekent dat ik rechtstreeks in mijn assemblagemodel aanzichten moet maken)
Ter info, als je in iso bent, druk je gewoon op shift en vervolgens op de as op het sw-coördinatensysteem (hier y-as), dus de weergave draait 90 °, dan hoef je alleen maar de weergave op te slaan om deze in de tekening te vinden.
Ik heb nagedacht over het sym-plan, maar ik weet niet hoe ik het moet maken, als ik in een heel specifiek beeld ben, een plan maken alsof het een "tweede" voorplan is...
Overal waar ik ging, had ik de "oriëntaties" gemaakt die ik wilde in de DOT (nieuw bestand).
Dan noem je dit in de Europarlementariër gewoon oriëntatie.
Voeg vervolgens deze oriëntaties toe aan een bestaande ASM of PRT door het volgende in te voeren:
Opties Systemen / Aanzichten / 5° stappen (of andere waarden)
Het maakt het mogelijk om in de 3D, beginnend bij het vooraanzicht, vervolgens de L-D te laten draaien, dan de HB, om altijd hetzelfde beeld te vinden en op te slaan in de 3D.
(doe altijd eerst L-R, dan H-B erna om verticale lijnen te behouden)
(voorbeeld: 5 aan de linkerkant, dan 3 aan de onderkant)
Als u vervolgens de 3D-weergave met het model wilt bijwerken (omdat de DOT's zich niet op het juiste zoomniveau bevinden), hoeft u alleen maar de weergave "Miniatuur" te activeren, vervolgens in te zoomen en vervolgens de weergave opnieuw op te slaan met dezelfde naam (de naam verschijnt linksonder in het grafische venster.
Toegang tot het weergavebeheermenu met de toets "Spatie".
Uiterst nuttig ook voor de bibliotheek, om de "Miniatuur" te beheren