Afgeronde opgeslagen waarde in Excel

Hallo

Ik beheer momenteel notities in een CAD (via aangepaste eigenschappen en een onderdeelfamilie), ik zou graag willen weten of het mogelijk is om te voorkomen dat Excel afgeronde waarden in het geheugen opslaat (bijv. 29.00 weergegeven geeft een waarde van 29).
Het doel is om in mijn notities de getallen weer te geven met 2 cijfers achter de komma aan het eind, zelfs als het getal eindigt op 0 (de noten dienen als hoogtemeting).
Het zou zijn: 27.10 - 27.15 - 27.20...etc
Vandaag mijn beoordelingen weergegeven: 27.1 - 27.15 - 27.2...etc

Vriendelijke groeten

Hallo

In Excel op de betreffende cel hoef je alleen maar te doen: Klik met de rechtermuisknop op het getaltabblad "Celformaat" en kies "Aangepast" en kies aan de rechterkant "0.00".

1 like

Hallo

Allereerst bedankt voor je antwoord, maar helaas heb ik deze actie al zonder succes geprobeerd.
Bijgevoegd is een screenshot van het probleem. Wanneer ik het vakje 27.20 selecteer, wordt het juiste getal weergegeven, maar de waarde die in het geheugen is opgeslagen voor Excel is 27.2.
Waarde die naar mijn aangepaste eigenschappen wordt gestuurd.

capture.png

Het is normaal dat XL zich niet druk maakt over onnodige nullen, het is gewoon een weergaveprobleem.

Als de XL-instellingen niet volgen in SW, moet u naar die van SW gaan: ofwel het paneel SW-eenheden of de dimensieweergavemodus (in de documenteigenschappen)

1 like

Of in uw aangepaste eigenschap moet u tekst kunnen zetten om deze 0 na de komma's te hebben (te testen)

Het is normaal dat XL zich niet druk maakt over onnodige nullen, het is gewoon een weergaveprobleem.

Als de XL-instellingen niet volgen in SW, moet u naar die van SW gaan: ofwel het paneel SW-eenheden of de dimensieweergavemodus (in de documenteigenschappen)

Het probleem komt van de waarde verzonden door Excel, SW ziet 27.2 het stoort niet en behoudt deze waarde in de aangepaste eigenschappen. Ik heb getest in "Opties/Documenteigenschap/onder Nullen aan de rechterkant , ik heb Weergeven geselecteerd" Maar het verandert niets, ook niet de eenheden in de CAD, niets helpt.

Of in uw aangepaste eigenschap moet u tekst kunnen zetten om deze 0 na de komma's te hebben (te testen)

Het probleem blijft hetzelfde, de waarde in SW is de waarde die door Excel wordt verzonden, dus zonder de 0. Het invoeren van tekst of nummer verandert niets.
Aan de andere kant bracht het me op het idee om dit principe toe te passen in de Excel-tabel, helaas heb ik in tekstformaat geen controle meer over de berekeningsformule die alle waarden na de 1e wijzigt (met de hand geschreven). 

Er zijn formules in XL om een getal om te zetten naar tekst en vice versa (CNUM, CTXT)

Terwijl ik op zoek was naar informatie over de vorige functies, kwam ik deze tegen (het is oké, het kan geen kwaad): TEKST.

Mogelijk moet u door tussenliggende kolommen gaan (een numerieke voor de waarde en de berekeningen uitvoeren, een in tekstformaat om de geformatteerde waarde over te dragen)

Er zijn formules in XL om een getal om te zetten naar tekst en vice versa (CNUM, CTXT)

Terwijl ik op zoek was naar informatie over de vorige functies, kwam ik deze tegen (het is oké, het kan geen kwaad): TEKST.

Mogelijk moet u door tussenliggende kolommen gaan (een numerieke voor de waarde en de berekeningen uitvoeren, een in tekstformaat om de geformatteerde waarde over te dragen)

Sterker nog, ik had er helemaal niet over nagedacht. 
Heel erg bedankt, ik zal dit proberen.