Waarden voor selectievakjes om een functie al dan niet te verwijderen

Hallo

Om te kiezen welke functie van toepassing is op mijn 3D-model, werk ik met selectievakjes in de aangepaste eigenschappen.

Wanneer mijn selectievakje is aangevinkt, is de bijbehorende waarde "0" (nul) en daarom wordt de functie die ernaar verwijst niet verwijderd.

Omgekeerd, wanneer mijn vakje is uitgeschakeld, is de waarde "1" en wordt de functie verwijderd.

Dus ik kom u vragen of het mogelijk is om het feit dat "0" de functie behoudt en "1" deze verwijdert, om te draaien? (of om andere waarden te gebruiken zoals "ja/nee", "verwijderen/nee verwijderen", enz ...)

Het uiteindelijke doel is dat het in een nomenclatuur logischer is voor operators om een bewerking uit te voeren die "1" is en niet om degene die "0" is uit te voeren (en daar ben ik het helemaal mee eens).

Bij voorbaat dank aan iedereen!

Hoe koppel je een aangepaste ja/nee-eigenschap aan een vergelijking?

Omdat het voor mij onmogelijk is, zijn alleen aangepaste eigenschappen die van het numerieke type zijn bruikbaar in de vergelijkingen.

Ja, dat klopt. Kunnen we de waarden 0 en 1 nog omdraaien?

Hallo

Kijk naar de tutorial van onze vriend @a.Leblanc kan een begin van een oplossing zijn?

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-des-dimensions-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-pi%C3%A8

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Tutorial gericht op de basisprincipes van het rijden op basis van "persoonlijke eigenschappen". En helaas, er is geen sprake van "0s" en "1s"... Probeer het goed Dank je!

1 like

Hallo

Het enige wat u hoeft te doen is een globale variabele maken met een if() functie die de inverse van de waarde retourneert.

Stijl:

=Als(CheckBoxValue=true, 1;0) of =If(CheckBoxValue=true;0;1)

3 likes