Validatie van SmartProperties

Ik heb het oude onderwerp te snel gesloten...

Met mijn macro worden de SmartProperties gestart in elk van de mappen met gelaste items.

Ik gebruikte de macro van axemble "SmartProperties 2013-Auto.swp", die het automatisch valideert.

Hoe "wacht" ik in de macro tot de gebruiker elke Smart zelf heeft gevalideerd voordat ik naar de volgende ga?

Deze regel start wel de SmartProperties, maar de macro heeft niet de validatie ervan om door te gaan...

1 like

Als de macro niet te lang is, kun je hem dan hier plakken?

En aangeven wanneer je de pauze wilt?

Hier is het macro-gedeelte betrokken:

Stel swapp in = Toepassing.SldWorks
    Stel swModel in = swapp. ActiveDoc

Bij fout Hervatten Volgende
    WerkbalkId=59427
    Als swModel niets is, dan
        MsgBox ("Geen actief document")
        Einde
    Anders
        Dim stPathMacro als tekenreeks
        stPathMacro = verwisselen. GetCurrentMacroPathName
        strRegFileName = Vervangen(stPathMacro, ".swp", ".dll")
        strDllFileName = strRegFileName

lStatus = wisselen. LoadAddIn(strDllFileName)
        Stel swDCAddIn = swapp in. GetAddInObject("{5E333A56-A5B6-4A90-B365-BEF36FE5D81C}")
        swDCAddIn.ToolbarCallback0

HIER
        Teller = Teller + 1

Einde als

Voor de ICI begint het slimme, maar de macro gaat door (teller, dan meer...)

1 like

En wat wil je verwachten?

Er is DoEvents waarmee u kunt wachten op een actie van de gebruiker:

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/0398e15d-717b-49eb-b093-62cd0acdf00b/wait-for-event-in-visual-basic-2010

Of voor een bepaalde tijd kunt u een DoEvents herhalen om uw code actief te houden, zoals in de oplossing die ik hier heb voorgesteld (pagina 2):

http://www.lynkoa.com/forum/3d/aucun-acces-solidworks-lors-de-l-execution-de-ma-macro-avec-un-bouton?page=1

Voor Y = 1 TB 50000
            Doe-evenementen
        Volgende Y

Of 50000 staat voor 5 seconden.

Hallo

Ik denk dat het het beste zou zijn om een macro te lanceren die SmartProperties op het eerste artikel zou lanceren en dan zou er een nieuwe macro worden gelanceerd via de SmartProperties die SmartProperties opnieuw zou lanceren op het volgende artikel

De tweede macro wordt gestart met het type "Uitgevoerd" en met de instelling "Na het sluiten van SmartProperties".

Om erachter te komen op welke mechanische map SmartProperties is toegepast, vult u de informatie in een documenteigenschap in of haalt u het geselecteerde item op in SolidWorks

6 likes

@Lucas: Ik wil wachten tot de gebruiker de SmartProperties van Article1 heeft "gevalideerd" voordat ik naar het volgende ga.

DoEvents kan een oplossing zijn, maar ik zie niet echt hoe ik het moet gebruiken...

@Prossignol: het idee is niet slecht, maar moeilijk uit te voeren. Omdat de macro "Volgend artikel" in dit geval niet meer werkt. Alles zou helemaal opnieuw moeten beginnen. Maar ik zal het idee houden als het ooit gebeurt.

1 like

Succesvol met de DoEvents en de macro aan het einde van Smart!

ValidCounter = Onwaar
SLIMME EIGENSCHAPPEN
    Hoewel ContraGeldig<> waar
       Doe-evenementen
    Gaan

Macro om uit te voeren aan het einde van smart.

Bedankt jongens

1 like