Globale variabele of systeem in PDM

Hallo

Is er in Solidworks PDM de mogelijkheid om " globale" variabelen aan te maken en te gebruiken, d.w.z. niet gekoppeld aan een datakaart en dus aan een bestand?

Ik gebruik bijvoorbeeld het adres van een netwerklocatie in verschillende taken (stapgeneratie, automatische mailing,...), en ik zou het graag op één locatie willen kunnen opslaan in plaats van al zijn locaties één voor één vol te proppen (zonder er een te vergeten) en deze variabele aan te roepen wanneer ik hem nodig heb.

Hallo
Als u de taken doorloopt, is er de mogelijkheid om het opslagpad te formatteren (optie detail van het uitvoerbestand van de taak).
Als het netwerkpad vast is, kan het worden ingesteld als de header van het standaardpad en kunnen gebruikers het niet wijzigen.

Voor de variabele daarentegen moet deze ergens mee geassocieerd zijn, maar je kunt altijd een " vrije variabele" in de kaart aanwezig maken die niet wordt weergegeven en een vaste waarde kan bevatten.
Bewerken: deze variabele kan worden bijgewerkt door een macro op alle bestanden in de kluis zonder iets uit te pakken.

1 like

Dank u voor uw uitgebreide antwoord.
Voor conversies ga ik door de myPDMTools-taken, dus ik heb niet hetzelfde formalisme, maar het probleem zou hetzelfde zijn met wat je laat zien: ik heb verschillende conversietaken (stap, edrawings, pdf, ...) en ik moet het pad in elke taak wijzigen.
Het idee van een vrije variabele die op alle gegevenskaarten wordt aangeroepen en door macro (of mypdmtools-taak wat dat betreft) wordt geschreven wanneer het pad verandert, is interessant, ik moet dieper graven.
Ik geef toe dat ik dit verhaal van een vrije variabele nog nooit heb bekeken omdat ik de interesse via een concreet geval niet begreep, het kan de kans zijn :smiley:

Hallo

In ons land gebruiken we het tijdens migraties om een deel van de database om te zetten.
Het wordt ook gebruikt in sommige statuswijzigingen om automatische overgangen te beheren die bijvoorbeeld verschillende revisies toepassen.
Kortom, het stelt u in staat om de inhoud van een variabele te wijzigen zonder het bestand uit te pakken.

1 like