Ik ben op zoek naar een oplossing om automatisch een eigenschap aan te maken in elk onderdeel van een assemblage, zodat ik voor elk van deze onderdelen tekenbladen kan maken en zo hun hoeveelheid kan annoteren.
Ik zag dit fragment uit een online training: Inleiding tot API's en programmeren in SolidWorks | A-S3D - YouTube. De trainer op 2" in de video laat ons een voorbeeld zien en dat is precies wat ik nodig zou hebben. Het is me wel gelukt om automatisch via een macro een custom property aan te maken, maar ik weet niet hoe ik moet aangeven dat dit de hoeveelheid is die ik wil voor elk van de onderdelen in mijn assembly.
Ik heb dit probleem ook voor de coördinatenstelsels van de onderdelen van de stuklijst. Ik zou hetzelfde willen bereiken, maar ik heb geen idee of het mogelijk is.
Ik zie dat je als Mycad-abonnee gratis toegang hebt tot de MyCadTools-tools van Visiativ.
Met deze tools kun je doen wat je wilt zonder enige vba of programmeerkennis (zoveel eenvoudiger)
Een van de toepassingen van deze tools voor ons is het exporteren van een excel stuklijst met hoeveelheden voor elk onderdeel en assemblage via het hulpprogramma Smartbom.
Deze hoeveelheid kan vervolgens worden opgehaald met Integration om een plattegrond van elke kamer te exporteren en de eerder opgehaalde hoeveelheid direct in te vullen. (wijziging van batcheigenschappen door het ophalen van een waarde uit de Excel-tabel)
Inderdaad, ik had naar de Smartbom-tool gekeken. De methode die u voorstelt voldoet niet echt aan mijn verwachtingen in die zin dat, voor zover ik begrijp, elke kamer een plan en dus een bestand zal hebben en niet alleen een bestand met het algemene plan en alle andere onderdelen op verschillende vellen bijvoorbeeld.
Misschien heb ik het mis en is het mogelijk om maar één bestand te hebben?
Deze methode moet in dit geval inderdaad ingewikkelder zijn om op te zetten.
Van onze kant houden we er niet van om een tekening met veel papier te maken, het wordt snel zwaar en onhandelbaar.
Daarom hebben we onze oplossing uit één stuk gemaakt = een vliegtuig van noodzaak. (Daarnaast kan een onderdeel eindeloos hergebruikt worden voor andere doeleinden)
Dan staat er bij pdf's niets meer op om alles samen te voegen tot één pdf-bestand. (met pdfSam bijvoorbeeld)
Dus voor u is dit misschien haalbaar, maar het is zeker ingewikkelder, tenzij u de methode voor het maken van Europarlementariërs verandert.
Anders komt er de macro-methode, maar die zal een beetje katoen zijn en ik hoop dat je een goede basis hebt in het programmeren. Ik doe het van tijd tot tijd, maar je onderwerp zal niet gemakkelijk zijn.