Hallo allemaal,
Ik kijk naar een kooiladder die een verwijderbare onderhoudspad heeft. Deze ladder bestaat uit twee delen omdat het onderste deel verwijderd moet kunnen worden wanneer deze voetbrug op de grond wordt opgeslagen. De schaal bestaat dus uit:
- een vast stalen deel dat op de loopbrug is gelast met een kooi en een toegangspoort
- een afneembaar deel dat een commerciële aluminium ladder is en waarvan de eerste twee bovenste sporten in haken op het vaste deel zijn geplaatst
Het doel is daarom om te verifiëren:
- De verwijderbare aluminium ladder vanwege het onconventionele gebruik (ondersteuning via de sporten)
- De vaste ladder, vooral het deel met de steunhaken
Voor load cases baseer ik mezelf op de ISO 14122-4 standaard, maar ik heb wat moeite met het interpreteren van de gesimuleerde belastingen die daar worden gepresenteerd; We hebben:
- Een F1-belasting wordt aangebracht op een sport, over een breedte van 100 mm, wat logisch overeenkomt met de belasting van een gebruiker via een van zijn voeten die op de sport rust, (standaardwaarde 1,5 KN)
- Een F2-belasting die lijkt te modelleren hoe een gebruiker zich aan de staanders vasthoudt (standaardwaarde 1,5KN); het is een externe belasting, maar het toepassingsgebied is niet gespecificeerd (voor mijn deel beschouwde ik een oppervlakte van 100 mm aan de achterkant van elke staande en horizontaal van F2, wat overeenkomt met de handen van de gebruiker...)
Ik heb wat moeite om te zien of deze aanvragen gelijktijdig of elk afzonderlijk moeten worden toegepast.
Tegelijkertijd passen we twee keer de belasting van de gebruiker toe, wat sterk overbelast is voor de berekening
Afzonderlijk: voor F1 alleen kunnen we aannemen dat de gebruiker de ladder bij de staken beklimt door zich aan de sporten vast te houden en F2 te negeren, maar als we F2 alleen toepassen, is dat gelijk aan het aannemen dat de gebruiker zich aan de staken vasthoudt maar geen voet op een laddersport heeft...
Ik weet eigenlijk niet of ik mezelf te veel vragen stel of dat ik het helemaal mis heb...
Heeft iemand een idee?
In p.j.:
Een diagram van de gelijktijdig uitgeoefende belastingen (F1 + F2) op de vaste schaal via de 2 onderste haken. Laten we het meest ongunstige geval nemen met 2 gebruikers op de aluminiumschaal:
Een overzicht van de belastingen die deze keer zijn toegepast voor de verificatie van de aluminium ladder:
Alvast bedankt.