Symmetrieontwerp in een onderdeel uit meerdere lichamen

Hallo

In Solidworks 2018 ben ik op zoek naar een symmetrie in een onderdeel met meerdere lichamen.

Zodra het lichaam en het symmetrievlak zijn geselecteerd, start ik de analyse.

Solidworks geeft mij geen resultaten.

Heb je een voorsprong?

Vriendelijke groeten

Thierry

capture.png

Als hij na het testen na de analyse niets zegt, komt dat omdat het onderdeel symmetrisch is!

Probeer aan één kant een gat toe te voegen en je zult het verschil zien.

Hallo

Wat gebeurt er als u op "Verifiëren" klikt?

Normaal gesproken heb je na analyse 3 soorten rode, groene of gele kleuren.

Als het goed is, moet je kamer groen zijn. (voor 100% symmetrisch)

Als je geel of rood hebt, betekent dit dat dit deel niet symmetrisch is.

Even een vraag over je ontwerpkeuze, waarom heb je het in surface gedaan?

Klein beeld op een eenvoudig stuk voor onze vrienden die deze functie niet kennen (wat ik niet eerder  wist , maar shhhh, maar bedankt dat je ons het hebt laten ontdekken;) )

symetrie_1.png
1 like

Hallo

Dank u voor uw snelle reactie.

Inderdaad, door aan één kant een gat toe te voegen, vertelt het me dat 2 zijden niet langer symmetrisch zijn.

Bedankt.

1 like

Als ik op "Controleren" klik, gaat er een voortgang vooruit en daarna niets.

Solidwroks geeft niets weer. Ik heb ook geen bepaalde kleur, noch groen, noch geel, noch rood. Het blijft in zijn oorspronkelijke kleur.

Het onderdeel is niet gemaakt van oppervlak, het is gemaakt van plaatstaal.

We zien het misschien niet goed, want door de solidworks-body te selecteren, verandert deze in roze, maar er is een volume

Maar toch, toen je de test deed met een extra piercing, gaf het je aan met een andere kleur, toch?

Heb je een zeefdruk van deze proefboor?

Wat betreft het ontwerp, je moet waarschijnlijk je deel in het oppervlak maken en dan omzetten in plaatwerk.

Om terug te komen op deze symmetriefunctie, ik heb zojuist getest met een oppervlak, de knop "Controleer de sym" is sowieso grijs.

Fijne dag voor jou

Hallo

In SW2018 heb ik ook net de test gedaan met een onderdeel dat perfect symmetrisch is (omdat de laatste functie van de as een symmetrie is), en na analyse laat SW geen resultaat zien. Aan de andere kant voeg ik hier een verschil in symmetrie toe aan het onderdeel, de analyse laat wel een verschil zien.

Misschien is het een bug?

1 like

Het ontwerp van het plaatwerkdeel begon eigenlijk al bij het oppervlak.

Dus ik wilde een zeefdruk maken, maar de solidworks wil helemaal niet het volumelichaam selecteren.

Ik denk dat het een beetje bugt, we moeten solidworks opnieuw opstarten.