In een assembly maak ik verschillende configuraties om bepaalde netwerken, apparatuur, etc. weer te geven.
Van deze configuraties maak ik mijn tekeningen.
Maar omdat ik soms duizelig ben, werk ik verder aan een configuratie die ik voor een tekening heb gemaakt. Als gevolg hiervan voeg ik elementen van mijn configuratie toe en trek ik ze af (terwijl ik aan een andere configuratie zou moeten werken).
Kortom, is er een manier om een configuratie te vergrendelen zoals deze is, maar de mogelijkheid te behouden om deze later te wijzigen. Kortom, ik ben op zoek naar een manier om een foutmelding te krijgen die me vertelt dat mijn configuratie is vergrendeld en dat als ik deze wil wijzigen, ik deze moet ontgrendelen voordat ik een wijziging aanbreng.
Ik denk niet dat er een "levende oplossing" is om configuraties te blokkeren.
Je zou door macro's moeten gaan, maar hoe dan ook, er is een handmatige actie nodig om de configuratie te vergrendelen, dus als je vergeet te vergrendelen, heb je hetzelfde probleem!
Hallo, het is momenteel onmogelijk om een configuratie te vergrendelen, het is een bug die aan SolidWorks is gemeld onder het 'SPR#-nummer 266538. U kunt zich abonneren op deze bug om erachter te komen wanneer deze wordt opgelost.