Ik ben op zoek naar een 3D-viewer voor een klant die de bestanden wil openen die ik hem stuur. Ik heb het geprobeerd met PDF3D, maar de bestanden zijn te zwaar voor hem en vooral te recent. Ik gebruik Windows 11 en hij bleef op Windows 7. Ik heb het forum doorzocht en er zijn veel oplossingen met e-drawing, maar de links zijn te oud en zijn niet meer actief. Op de website van Solidworks is e-drawing niet langer beschikbaar voor deze versie van Windows. Zou iemand de oplossing hebben, behalve dat hij zijn pc verandert. Hartelijk dank
Werkt alleen voor stukbestanden (sldprt) en niet voor assemblages. Registreer de montage dus vooraf in delen en klaar is kees. Voordeel van deze oplossing is dat u alleen de buitenvlakken kunt opslaan om het bestand lichter te maken (vink de optie aan) Dank je wel A.R
@Le_Bidule eDrawing ook mogelijk is om een assembly (.easm) te exporteren, hoef je geen onderdeel te doorlopen. Om een uitvoerbare edrawing te maken, moet u opslaan van SW in edrawing-formaat, het genoemde bestand openen met edrawing en opslaan van edrawing in uitvoerbaar edrawing-formaat. Het enige minpunt is dat als je in een 64-bits versie bent en de client in 32-bits vensters zit, deze niet zal werken.
Hallo Le_Bidule; JA, het werkt met MEP+Sldprt+SldAsm. Het is alleen voor visie en export die zonder Solidworks kan worden geopend. … Daar ga je; Daar ga je... @+. Succes. AR.
Pas op voor uitvoerbare bestanden !! Veel computersystemen in bedrijven (firewalls, antivirus, enz.) accepteren ze niet in e-mails of andere netwerken voor gegevensoverdracht, het is te gevaarlijk (virussen, malware en andere onzin...).
Als je echt gebruik wilt maken van Edrawing, raad ik je aan om je 3D SW (onderdeel of assemblage) direct met Edrawing te openen en "op te slaan als → HTML". Voordelen:
Geen risico op verstoppingen voor uw klant
gemakkelijk te openen door het (een internetbrowser is voldoende, Chrome, Edge, Opera, Firefox, Brave, Safari...)
Inderdaad, er is het probleem met firewalls, en andere... Aan mijn kant, om dit probleem te omzeilen, verwijder ik de extensie <*.exe> en geef ik aan om deze te hernoemen door de ontvanger van het bestand, normaal gesproken passeert het... Door HTML is het ook beter. @+. AR.
Dank u allen voor uw antwoorden. Ik heb alles geprobeerd en niets werkt. Het grootste probleem denk ik komt van zijn Windows 7 in 32 bits en ik ben in 64. Ik heb het ook via HTML geprobeerd, maar voorlopig heb ik het getest voordat ik het verzend en ik kan het niet doen. Er verschijnt een foutmelding die aangeeft dat Internet Explorer 10 of hoger is terwijl ik open met Chrome. Linksonder
Nooit gelukt noch met .htm, onder opera, firefox of edge, zelfde bericht als die gepubliceerd door @cchandelier . Anders om te testen om een oude 32-bits versie te downloaden en naar uw klant te sturen, vond ik deze link:
Edit: anders geef je hem een computer reseller link! Omdat de ondersteuning voor Windows 7 op 14 januari 2020 is beëindigd. We zullen dus moeten nadenken over evolueren!
Sorry @cchandelier ik geloofde het ook, maar ik had de goede werking niet gecontroleerd.
Op google met "telecharger edrawing 32 bit", vindt u verschillende links, via clubic download sites... Niet getest maar met een beetje geluk vind je een functionele.
Geen probleem tkt. Ik had deze methode gisteren al gedaan, maar ik heb de goudklomp nog niet gevonden. Op dit moment heb ik 2D plannen gestuurd om het project vooruit te helpen, ik zal mijn onderzoek voortzetten.
Ik denk dat de prijs van een W10 of 11 pc voor aankoop of huur waarschijnlijk lager is dan de kosten van de uren die worden besteed aan het zoeken naar een oplossing, die in ieder geval niet bevredigend zal zijn. Er is waarschijnlijk een reden waarom uw klant zijn pc niet wil veranderen, we weten niet alles, wat mij betreft zal ik hem dit advies geven.
En we kunnen de klant niet altijd tevreden stellen, ik zit op Ubuntu, het is aan jou om een schijf voor me te vinden onder Ubuntu? Sorry, maar met uw versie van W7 geen functionele tools-> noch visio om de 3d te tonen of validatie op plan (pdf, dwg...), niet 50 oplossingen.
@Le_Bidule ; @sbadenis Ik ben het volledig met je eens voor de versie van zijn Windows. Ik stuurde hem eerst 2D-plannen en er was al een afspraak op kantoor geregeld. Bedankt voor je hulp en sorry voor het verspillen van je tijd