Viewer voor pdmworkgroup solidworks trunk

Hallo

Ik wil graag een viewer (gratis) installeren op de werkstations van het bedrijf om toegang te krijgen tot de kaart (alleen raadplegen/printen). Ik heb 2 databases: een map met autocad dwg, en een solidworks kluis.

Ik dacht aan edrawings, het werkt perfect voor autocad, maar ik zie niet hoe ik het moet aansluiten of toegang moet krijgen tot de kluis. Als je gebruikersaccounts moet maken die alleen gelezen zijn in de kluis, is dat geen probleem, ik kan ze toevoegen.

Als iemand hier een oplossing voor had, bij voorbaat dank

Het probleem is dat de bestanden "versleuteld" zijn in de PDMWORKS Workgroup-kluis ... Er zijn licenties om verbinding te maken met de kluis en deze bestanden te decoderen via Solidworks Explorer, maar het is niet gratis!

als je dan zwevende solidworks-licenties hebt, kunnen we ons voorstellen dat we ze installeren op de werkstations die het advies nodig hebben om solidworks explorer te installeren met de PDM-add-on, wanneer de software wordt gelanceerd, zal het een licentie "stelen" van de gebruiker van het ontwerpbureau ... Mits er eentje gratis is natuurlijk

2 likes

Heb je het geprobeerd met Draftsight?

Hallo

In mijn bedrijf:

Een BE-server heeft alleen toegang tot het lid.

Een CAM-server heeft alleen toegang tot het lid.

Een share, alleen-lezen toegangsserver (alleen de BE kan schrijven)

We delen alleen .catparts en .pdf

Opmerkingen:

Hiermee worden de gegevens van de BE en de FAO beveiligd.

Iedereen kan .pdf lezen

Ik heb Draftsight al geïnstalleerd, maar het opent geen 3D en maakt het mogelijk om de DWG-database te wijzigen.

Door de viever te installeren, zou de werkplaats of de bestelde afdeling rechtstreeks kunnen gaan om hun pdf- of papierformaat af te drukken vanaf de "up-to-date" bron, zonder naar boven te gaan om de BE te zien. Het genereren van een PDF-database is riskant, omdat we niet weten of een PDF al dan niet volgens plan is geëvolueerd. Een pdf is net zo gevaarlijk als een papieren plan dat in de werkplaats rondslingert.

Qua licentie heb ik op dit moment geen gratis licentie en geen budget om kijkerslicenties te kopen.

Ik had nagedacht over solidworks explorer maar je hebt een licentie nodig.

En voor de toegangsrechten van de server had ik dit enige tijd geleden geprobeerd zonder echt succes, en dan is de wijziging van de kluis beperkt tot solidworks-gebruikers dus geen risico meer op wijzigingen door mensen buiten de be, dus ik had het opgegeven.

Hallo

Bekijk het eens

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/install_guide/c_workgroup_pdm_viewer.htm?id=7c4d568f66fc4c71a2645bc89edbb072#Pg0

Het lijkt erop dat u toegang kunt krijgen tot een PDM Viewer Workgroup via internet explorer 

Ja, TonVelu is ook een oplossing met de PDMWORKS Workgroup Advance Server, maar het is een speciale licentie om toegang te hebben via het web ... En het is niet gratis.

Het probleem met de behoefte komt van de codering in de kluis: zonder software om de gegevens te decoderen is het noodzakelijkerwijs onbruikbaar en er is geen gratis software om het te doen.

Je moet dus een keuze maken: of je beveiligt de gegevens en je hebt een betaalde licentie nodig om aan de behoefte te voldoen, of je gebruikt de gegevens niet meer in de kluis, we kunnen ons bijvoorbeeld voorstellen dat mensen die hun project in de kluis archiveren tegelijkertijd een eDrawing-bestand genereren voor externe toegang, Het probleem is dat door de "menselijke" factor erbij te betrekken, er een risico op fouten bestaat.

1 like

Het was te mooi om waar te zijn!

Ik ben vergeten te sluiten, sorry.

Oordeel: je hebt een betaalde solidworks-licentie nodig, of een viewer, met ook een betaalde licentie. Dus te duur voor het gewenste gebruik, het werd niet geaccepteerd.