Hallo
Ik heb een tandwielconstructie gemaakt om een lier op een kleine draaibank te maken, het laatste rondsel zal de spindel aandrijven die de moer zal verplaatsen.
Dat is mijn probleem, ik zou niet willen dat de moer draait.
50 Volledige montage. SLDASM (3,5 MB)
Bij voorbaat dank
Fijne dag
Geen comprendo, de noot? Waar is het precies?
Omdat ik niet kan/weet hoe ik sommige delen van de assemblage moet laten verschijnen, topgeheime verdediging?
Hallo
Allereerst, als je een assemblage deelt met de compositiefunctie om mee naar huis te nemen, anders hebben we een assemblage... leeg. (omdat ik, net als in mijn geval, de gereedschapskist niet gebruik)
Om te voorkomen dat uw moer gaat draaien, beperkt u eenvoudig het verticale of horizontale vlak ten opzichte van het vlak van het geheel. Parallelle beperking kan een goede keuze zijn.
Het is duidelijk dat uw moer ook moet worden beperkt door een relatie van het spiraalvormige of rondseltype, afhankelijk van wat u wilt.
Bedankt voor je antwoord, maar het werkt niet
Hallo @jagardette
Een kleine zeefdruk kan iedereen helpen die uw assemblage niet wil/kan openen.
Vervolgens, wat is de vraag. je wilt niet dat je moer draait in de "echte" montage of in de 3D? Omdat de oplossing niet hetzelfde zal zijn (hoewel)
Ik had graag mijn 3D-plan willen gebruiken om de stapeling van mijn tandwiel en moeren te controleren
Dat wil zeggen, door het laagste rondsel van de lier te nemen door er één slag aan te draaien
Ik zal de verplaatsing van de moer hebben gecontroleerd, die 3 mm moet zijn, aangezien deze spindel een spoed van 3 mm heeft en het aantal omwentelingen van het hoogste rondsel.
Maar omdat de moer tegelijkertijd draait, kan ik niets controleren
Groetjes
Hallo;
Zoals voorgesteld door @FUZ3D , moet u waarschijnlijk een beperking op uw moer toevoegen (tussen een van de vlakken en een van de vlakken van de assemblage ... of een " parallelle " spanning tussen een vlak van de moer en dat van uw tandwielsteun...)
→ ook de bestaande beperkingen controleren.
Vriendelijke groeten.
In theorie zou het het eigenlijk moeten doen... in de hoop dat de draad in de moer geen eenvoudige weergave is
Eindelijk, mooi je wielsysteem. Je moet genoeg zijn geweest om ze in elkaar te zetten!!
Inderdaad, ik had veel plezier,
Wanneer ik een beperking maak zoals aangegeven, draaien mijn tandwielen en de schroef niet meer
Probeer ons uw montage terug te geven via het pakket en ga door de gereedschapskist objecten op te nemen waar we naar kijken
Hier is mijn mini-assemblagetest (zonder weergave van de tanden)
Als ik een element verplaats, volgen de andere.
Dus ik zie niet in wat er mis is met uw montage, afgezien van een slechte beperking.
Ik ben op SW2019, en assemblage met interne onderdelen naar de assemblage.
Tandwiel test. SLDASM (445,6 kB)
Nogmaals bedankt voor mijn tandwielverhaal, ik had zowat overal te veel beperkingen.
De oplossing van een (parallelle) spanning tussen een moervlak en een montagevlak was de juiste.
Nogmaals bedankt
Hoe kan ik deze aanvraag sluiten?
Vriendelijke groeten
U moet het antwoord selecteren dat u het meest heeft geholpen als het "beste antwoord". En daar heb je het, het onderwerp wordt als gesloten beschouwd