Grijs kern-/voetafdrukvolume

Hallo, ik ben op zoek naar een mal uit één stuk met een groot volume (8M x 6M x 1M).

Scheidingslijnen, scheidingslijnen en concepten zijn correct.

Helaas is het voor mij onmogelijk om op de kernel/vingerafdruk volumefunctie te klikken, deze is grijs.

Als ik op stopvlak klik, krijg ik de melding dat de scheidingslijn compleet is en dat aanslagvlakken niet nodig zijn.

Iemand enig idee van de oorsprong van het probleem?

Bij voorbaat dank

dalle_depouille.jpg
dalle.jpg
dalle.sldprt
dalle-arret.jpg

Hallo

Je werkt op een oppervlaktedeel, bewerk gewoon "surface-couseue2" en maak een solide, 

4 likes

Goedenavond
Scheidingslijn en scheidingsvlak kunnen worden gemaakt op het polygoonmodel, maar u hebt wel een solide model nodig om de functie Volumes/Core/Footprint te gebruiken.
Aan de andere kant heeft het een probleem met uw model bij het definiëren van de gezamenlijke lijn. Alles verloopt vlot door de grote vlakke basis te selecteren om deze voeglijn en de openingsrichting te definiëren. Maar na validatie, als we deze functie opnieuw bewerken, is het oppervlak dat door SolidWorks wordt behouden een van de schuine driehoekige vlakken. En het is onmogelijk om hem naar de rede te laten luisteren.

Mijn oplossing: verwijder de twee functies van lijn en scheidingslijn, en begin helemaal opnieuw met hun definities... Het werkt en beide delen van de mal kunnen worden gegenereerd.

Het resultaat staat in het bijgevoegde document.

dalle2017.sldprt
3 likes

Het werkte

Nogmaals bedankt aan u:)

Mm, ik dacht dat de vraag de oorsprong van het probleem was, niet de analyse van het model, maar hey ;-)