Hallo
Ik heb mijn eerste simulatie uitgevoerd (ik heb alleen SolidWorks Simulation Standard 2020) met betrekking tot een ontwerp van een robotbasis. Ik zou graag uw feedback willen hebben over mijn onderzoek en de kwaliteit ervan. Ik wil er zeker van zijn dat ik niets mis en geen fouten maak.
Sommige "opties" van de simulatie zijn voor mij nog steeds nogal vaag, als je enige verduidelijking hebt
- Volumetrische behuizing/balk/schaal/oppervlak: wat zijn de verschillen en hoe gebruik je het type lichaam op de juiste manier?
- Moet je bij het bestuderen van een mechanisch gelast onderdeel (hier ontworpen als een enkel onderdeel), verbindingen maken met de lasnaden? Wat er ook gebeurt, het is me niet gelukt om een lasnaad te maken, ik krijg de melding "De connector van het type lasnaad moet behoren tot de vlakken van het oppervlaktelichaam of de plaatwerklichamen". Enig idee hoe dit op te lossen?
Ter informatie, mijn laadkoffer is als volgt (pagina 73). Ik heb met opzet 2 x Fh en Mk gezet.
Ik had veel fouten bij het uitvoeren van het onderzoek (zonder echt te begrijpen hoe ze waren opgelost, naar mijn mening als bij toverslag :=)):
- Er is een schending van delen opgetreden bij het openen van [map]
- SolidWorks SIngular Matrix. Probeer andere oplossers zoals Intel Solver
Ik sta open voor elke kritiek om beter te begrijpen hoe SolidWorks Simulation werkt, of zelfs voor enkele casestudy's als je me die te bieden hebt.
Dank u voor uw hulp.
support_robot_v3_pied.zip
Hallo
Het lijkt mij dat je geabonneerd bent op onderhoud, toch?
Vriendelijke groeten
1 like
Onderhoud, support, bedoel je?
Laten we, om op een Zozo_mp basis te gaan, zeggen dat simulatie het soort software is waarbij betalen voor een 3- of 5-daagse training verre van nutteloos is (vooral als je de kosten van de software ziet). Bij dit soort software zit het allemaal in het modelleren van het probleem: hypothese van berekeningen en wijziging van het 3D-model om iets te hebben dat goed kan worden berekend (het is vrij zeldzaam om een SW-assemblage direct te kunnen berekenen, iets minder zeldzaam op een enkel onderdeel, maar je moet vaak oppervlakken toevoegen, functies verwijderen of toevoegen ...).
Qua puur design: persoonlijk lijkt het me absurd om 4 buizen te lijmen die je niet echt in het midden aan elkaar kunt solderen.
Op simulatieniveau: het weergeven van lassen is over het algemeen nutteloos. Je hoeft er alleen maar rekening mee te houden dat alles wat in contact komt perfect gelast is. (als je plaatsen hebt waar je niet wilt dat er gesoldeerd wordt, is het het beste om een kleine opening van een paar tienden van een mm te laten: het zal vrij dicht bij de realiteit liggen)
Gezien de grootte van de voet: volume mesh zonder aarzeling
2 likes
@froussel: Dank u voor uw antwoorden. Het is inderdaad een aberratie om geen ruimte tussen de buizen te laten, daar ben ik het mee eens.
Ik ga het advies van @Zozo_mp opvolgen en dichter bij het onderhoud komen!
Dank u voor uw hulp.
1 like