Hallo
Ik zou graag willen weten waarom ik geen dimensie kan koppelen tussen de randen van een hoofdaanzicht en het aanzicht van een andere positie?
Voorbeeld: Ik wil de openingshoek van een arm dimensioneren, dus heb ik een configuratie gemaakt met een open arm en bij het tekenen positioneer ik een standaardaanzicht (Gesloten arm) waaraan ik een aanzicht van een andere positie toevoeg (Open arm). Als het tijd is om te dimensioneren, klik ik op een rand van de standaardweergave en vervolgens op de rand van de weergave van een andere positie. Het probleem is dat hij haar niet wil selecteren. Met andere woorden, GROOT probleem voor mij.
Als je een slang hebt?
PS: Ik ben op Solidworks 2016
Hallo
Kijk deze kant op. Het is niet mogelijk om een dimensie tussen 2 weergaven te creëren, maar door het probleem te omzeilen zoals uitgelegd, doet het het goed.
Vriendelijke groeten
Hallo
kun je een mening plaatsen.
Moge de kracht met je zijn.
Helaas doet dit probleem zich voor.
@d.Roger: Het "uitzicht vanuit een andere positie" is een bepaald uitzicht dat 2 weergaven combineert tot één. We bevinden ons dus niet precies in het aangehaalde geval.
Desalniettemin kan de voorgestelde oplossing om schetsen in de weergave door te nemen werken.
2 likes
Ja inderdaad, het werkt niet.
Een oplossing kan zijn om een recht punt te tekenen en vervolgens een dimensie.
Moge de kracht met je zijn.
Ter informatie, het was heel goed mogelijk onder Solidworks 2012.
Het bewijs in foto's en zonder hacks!
vue_dune_autre_position2.png
Hallo
U hoeft alleen maar op de twee streken te klikken en de entiteiten te converteren, en vervolgens kunt u de hoek tussen uw twee stukken dimensioneren.
1 like
Ja, het is niet helemaal hetzelfde geval, maar het is een mogelijke oplossing omdat de afmeting op de geprojecteerde elementen van de 3D niet werkt:

2 kleine stukken van het recht beperkt zoals het zou moeten zijn en dan de dimensie die tussen deze 2 segmenten wordt bestuurd.
En ja, het is een hack...
Op de volgende pagina http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Alternate_Position_View.htm, als u de versie van SW wilt wijzigen, heeft u meer hulp bij de functie....
Vriendelijke groeten
1 like
Misschien zou zelfs een enkel lijnstuk voldoende zijn.
1 like
Je oplossing werkt ac cobra, maar het is nog steeds een hack en het is zonde als je bedenkt dat het in 2012 mogelijk was!! Tot slot bedankt voor alle jongens.
1 like
Het is waar dat het doe-het-zelf is; Ik raad je aan om een verbeteringsverzoek in te dienen op het Solidworks-portaal, het probleem uit te leggen en de bestanden van 2012 die werken en die van 2016 die niet werken, bij te voegen.
1 like