Exploded view - verschil tussen onderdeel en lichaam

Hallo,

Op Solidworks Composer, als ik een exploded view wil maken, zijn het niet de delen die exploderen, maar alle lichamen.

Als ik een explodeerde aanzicht van een boutconstructie wil maken, heb ik de schroefkop die loskomt van het schroeflichaam. Voorbeeld hieronder:

Huidig resultaat:

Verwacht resultaat:

Heeft iemand een oplossing? Wetende dat ik dit probleem ook heb met de gelaste mechanische onderdelen.

Met respect,

Hallo;
Ik ken Composer eigenlijk niet echt", maar de oplossing die ik kan voorstellen is om de bodies in Solidworks samen te voegen (combineren).

Een andere oplossing is om je geëxplodeerde bestanden in Solidworks te maken en ze te importeren in Composer.

Persoonlijke opmerking: ik vind het extreem vreemd om je schroeven in multi-body te hebben gemaakt, is er een specifieke reden om voor deze oplossing te kiezen?

2 likes

Bedankt voor je feedback.

Alle lichamen combineren is niet de juiste oplossing, want de onderdelen worden geproduceerd en als ik mijn lichamen combineer, wordt mijn lijst met gelaste onderdelen teruggebracht tot één deel.

Voor je vraag over de schroeven, het zijn schroeven die ik elders heb gekocht.

Hieronder volgt een andere illustratie van mijn probleem met mechanisch gelaste onderdelen:

Huidig resultaat:

Verwacht resultaat:

Het lijkt erop dat je met de importinstellingen kunt spelen:

Zie: Het bestand samenvoegen tot één actor per share

Maar deze methode zal waarschijnlijk het tegenovergestelde effect hebben dan gewenst op mechanisch gelaste personen.

Ik heb net de oplossing gevonden.

Het is simpelweg geïmporteerd, je moest een vakje aanvinken om alle lichamen in onderdelen te laten samenvoegen.