SLDW-lay-out doorsnede

Hallo

Weet u hoe u een normale snede in een as moet maken om de buitenkant van een cilinder te laten zien?
In mijn geval heb ik een tank met kranen en wil ik een normale snede in mijn pin maken om de buitenkant van mijn tank te laten zien om de positie en diameter van de kranen te kunnen dimensioneren.
Zie voorbeeld hieronder:

Bij voorbaat dank.
Nicolaas

1 like

Hallo Nicolas,

Hier is misschien een kleine tip die kan helpen =>Hoe maak je een half aanzicht zonder een snede in een doorsnede? - #7 door AR

Succes.
@+.
AR.

Teken je schetslijn die raakt aan je cirkel met een constructielijn indien nodig om je stiksel uit te lijnen met je lijn. Vervolgens selecteer je je schetslijn en klik je op knippen.
Of bewerk anders de snede en beperk je je snijlijn:

image

5 likes

Bedankt voor je feedback.
@sbadenis jouw oplossing dicht in de buurt komt van wat ik wil.
Ik heb mijn basisschetslijn op maat gemaakt om een snijgebied te definiëren, behalve dat deze enorm is en geen rekening houdt met deze maatvoering.
Weet jij waar het vandaan kan komen?

Hallo sbadenis,

Bedankt voor de informatie van deze route, ik wist niet !..
@+.
AR.

U kunt een uitsnede aan uw weergave toevoegen:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/t_how_to_crop_a_view.htm
Ofselecteer gedeeltelijke snede:

2 likes

@sbadenis Heel erg bedankt, het werkt perfect! :slight_smile:
Fijne dag

@AR, zo moesten we het doen in de 1e versie van SW (teken de schets)
En nu het meer geautomatiseerd is, werkt het nog steeds op de oude manier.
Sion het bewerken van de schets en het beperken ervan is ook mogelijk op een normaal gedeelte:
Selecteer de snijmarkering, klik met de rechtermuisknop en selecteer snijlijn bewerken en bewerk vervolgens in het menu aan de linkerkant de schets en beperk deze naar wens.

2 likes

Nikkel sbadenis, nogmaals bedankt.
@+.
AR.

1 like