Solidworks-weergave

Hallo

Ik heb een plaat in een assemblage die schuin staat volgens twee vlakken, ik zou deze plaat graag in de orthogonale weergave willen hebben en niet gekanteld zoals in de assemblage

Hoe je dat doet,

Bedankt

Hallo, als uw MEP betrekking heeft op uw kamer, opent u deze, oriënteert u hem zoals u wilt, maakt u uw tekening en kunt u de weergave kiezen die betrekking heeft op het model.

Een andere techniek, je oriënteert je stuk zoals je wilt, je klikt met de rechtermuisknop in je grafische gebied en je kiest de optie "Deze weergave opslaan als..." " => en u kiest wat het beste bij u past, vooraanzicht, rechtsaanzicht, linkeraanzicht, boven etc etc...

Cdt

Joss

3 likes

Hallo

Er zijn 3 mogelijkheden (of meer!).

1) In 3D positioneer je jezelf zo dat het aanzicht overeenkomt met wat je als vooraanzicht wilt (eerste aanzicht van de tekening). Ga naar je tekening en voeg een weergave van het model in, en in plaats van Gezicht te selecteren, ..., selecteer je "Huidige weergave"

2) Ga op dezelfde manier te werk om de 3D naar wens te plaatsen, maar in plaats van direct naar de 2D te gaan, drukt u op de spatiebalk en slaat u deze "Nieuwe Weergave" op. Ga naar de tekening en u kunt deze nieuwe 3D-weergave als oriëntatie kiezen.

3) Als u al een weergave van uw odele in de 2D hebt ingevoegd, kunt u een relatieve weergave invoegen (Insert/Drawing View/Relative View) waarmee u in de 3D kunt selecteren wat uw voorkant, rechts, ...

3 likes

Hallo

Mijn techniek, in de kamer, selecteer het gezicht voor het vooraanzicht, en sla vervolgens in Oriëntatieaanzichten die weergave op en gebruik het in de MEP.

3 likes

Dank u allen

Fijne dag

Er is een 4e mogelijkheid:

Nadat u het deel in vooraanzicht hebt georiënteerd, drukt u op de spatiebalk om het paneel "Oriëntatie" weer te geven en kiest u "Standaardweergave bijwerken"

presse-papiers-1.jpg
1 like