Hallo
Ik heb maar één opmerking, ik gebruik graag de functie "WhereUsed " van SW 2018 SP3, sinds we zijn overgestapt op de SW2018-versie , bugs en het loopt veel achter, het werkt, maar na ongeveer 1 uur of langer, waarom?
2018-08-30_173359.jpg
Hallo
Ik heb maar één opmerking, ik gebruik graag de functie "WhereUsed " van SW 2018 SP3, sinds we zijn overgestapt op de SW2018-versie , bugs en het loopt veel achter, het werkt, maar na ongeveer 1 uur of langer, waarom?
Dit is geen functie van SolidWorks (Dassault).
Het is een "Third-Party Tools" (add-on ) = MycadTools
Hallo
Het beste is om contact op te nemen met uw MyCadTools gereedschapsdealer.
2 Kleine vragen wel:
- Toen je je versie van Solidworks veranderde, heb je toen al je bestanden van de vorige versie naar de 2018-versie gemigreerd?
- Zo nee, op de vorige vraag, geldt dat ook als je alleen SW2018-bestanden in de zoekmap hebt?
Vriendelijke groeten
Hallo Roger,
Dank u voor uw antwoord.
Alle bestanden zijn in versie 2018.
Inderdaad, bij het zoeken zet ik het rechtstreeks in dezelfde directory gaat het beter, maar als ik een zoekopdracht in de hoofddirectory aan de andere kant zet, blijft het achter en blokkeert het Solidworks. Voordat ik "WhereUser" lanceerde, kon ik blijven werken, nu is dat meer het geval in de 2 zoekgevallen...
Ziezo, toch bedankt, hartelijk.
Alan.
Hallo
Dit is waarschijnlijk een nieuwe bug, we hebben dezelfde soort bug ervaren met sommige MyCadtools-software in de 2016-versie, je hoeft het alleen maar per ticket te melden aan de hotline en dan grijpt het in volgens de mate van urgentie. Maar als de bug echt is, geen zorgen, ze zullen de wijziging aanbrengen.
Hallo
Hartelijk dank voor de informatie,
Vriendelijke groeten.
Alan.
Ter info, nogmaals, er zijn geen tools van derden nodig, want Solidworks heeft wat nodig is!
SolidWorks-verkenner
het maakt gebruik van de SolidWorks-zoekpaden, dus als je een zoekopdracht hebt, controleer dan voordat je begint wanneer je in Solidworks naar de hoofdmap wijst waarin je wilt werken:
SolidWorks / Systeemopties / Bestandslocatie / Zoekpad /...
zodra dit is gebeurd, starten we Solidworks-Explorer, in: Opties / Zoeken /
we vinkjes weg bij "inclusief 3D content central" (afhankelijk van uw behoefte of niet)
En we kunnen hieronder zien waar hij de zoekopdracht zal doen.
We verlaten de opties, dan hoeven we alleen maar de zoekopdracht naar de bestandsnaam in te typen, en indien nodig kunnen we ook de "gebruik in" zien
Zie screenshot
bovendien kun je alles hebben wat handig is voor Solidworks:
configuratie, eigenschap, onderliggende bestanden, bovenliggende bestanden,
en we hebben zelfs de miniatuur, en indien nodig kunnen we zelfs een voorbeeld integreren met eDrawing, waarmee je kunt inzoomen, enz...
Ja en nee, Solidworks heeft wat nodig is buiten Solidworks. Voor zover ik weet, is MyCADTools geïntegreerd in Solidworks en vermijdt het openen van een andere applicatie (Solidworks explorer heeft ook zijn beperkingen en zijn traagheid)
WhereUsed blijft een apart venster, een apart programma in Windows.
Het voordeel van SolidWorks-Explorer is dat het echt op zichzelf staat, en dat het een basisprogramma is met SolidWorks.
Ik vind Solidworks-Explorer goed, voor de snelheid is het geen probleem voor gebruikers, gezien de vele extra functies ten opzichte van WhereUsed.
In SW-Explorer is de scrollwielnavigatie met de miniaturen in een oogwenk echt goed doordacht, interessant om te gebruiken.