Op dit moment werk ik aan de automatische assemblage stuklijsten van SolidWorks via SMARTPROPERTIES en SMARTBOM.
Ik wil mijn stuklijst testen op een zeer grote assemblage. Helaas zal het invoeren van de eigenschappen van elk stuk één voor één en met de hand erg tijdrovend zijn .
Dus ik vraag me af of er een manier is om de eigenschappen van elk onderdeel sneller in te vullen met behulp van bijvoorbeeld Excel.
Ja, zoals je de axemble-software hebt, heb je Batchproperties waarmee je een map of een assembly en al zijn afhankelijkheden kunt invullen en heel snel in een paar klikken een of meer eigenschappen kunt invullen.
Bijvoorbeeld een klant- en ontwerpereigenschap die voor een heel bestand hetzelfde blijft, anders kun je dat vanuit excel doen met de axemble integratiesoftware.
We hebben de hoeveelheden, de naam van de klant en de deal (1 N°) in de tekening ingevuld dankzij de hoeveelheden en eigenschappen die in een Excel-bestand uit smarbom zijn opgehaald.
En op die manier geen fout van hoeveelheden meer, op het niveau komen de hoeveelheden altijd overeen met de hoeveelheden van de assemblage.
We hebben een klein hulpprogramma ontwikkeld dat in Excel kan worden geïntegreerd en waarmee u een assemblage kunt "lezen" en een lege stuklijst voor deze componenten kunt maken.
Vul vervolgens de tabel in met behulp van hulpmiddelen zoals selectievakjes, vervolgkeuzemenu's...
Vervolgens klik je op een enkele knop en deze vult elk onderdeel en subassemblage in.
Net als bij sbadenis : het doel is om de informatie te vereenvoudigen maar ook om ze betrouwbaarder te maken.
We gebruikten de API's van Document Manager. Meer info hier: http://help.solidworks.com/2016/english/api/swdocmgrapi/Welcome-swdocmgrapi.html?id=6c9d831151dd4a6ca8636a77af67a614#Pg0&ProductType=&ProductName=
Ik kan een kleine video voor je maken van hoe het werkt als je dat wilt.