Is er een functie om te extruderen met een zijde die een curve volgt?

Hallo

Ik weet niet hoe ik mijn verzoek moet uitleggen, dus in plaats van een lange toespraak twee foto's om het probleem bloot te leggen. Ik zou graag willen dat het deel dat uitsteekt de ronding van het blauwe vlak volgt. (Ik heb de extrusie overdreven)

Is daar een functie of iets anders voor. Ik begin zoals mij is verteld, ik heb tutorials gedaan om de basis te leren, maar nu in mijn lezingen kan ik het niet vinden :)

Bedankt

ouie.png

Het is aan jou om een oppervlak te creëren dat samenvalt met je blauwe oppervlak dat overloopt aan de zijkant van je extrusie

Vervolgens doe je je extrusie naar het oppervlak

als ik het goed begrepen heb ;-)

1 like

Hallo

Om dit te doen, en als je in een vergadering zit, moet je op het onderdeel klikken, dan is er het kleine venster met functies dat wordt geopend, dan klik je vanaf de bovenkant op het 4e pictogram, namelijk bewerk het onderdeel. Dan klik je op het gezicht om een schets te maken, dan klik je op je curve en je hebt de antiiteiten geconverteerd, het is in ==>tools==>schetsgereedschap en het is de 4e van boven, dan doe je je materiaalverwijdering, maar je zult de wisselzijde moeten activeren om het materiaal te verwijderen omdat je de binnenkant wilt behouden en daar normaal gesproken moet goed zijn

GT 22 als je een tutorial of andere heb die ik interessant vind omdat ik het in google   niet kan vinden? Omdat ik begon met een naaf door revolutie, heb ik vervolgens alle genaaide oppervlakken gesloten en heb ik een solide

Ik begrijp niet hoe je je toneelstuk hebt ontworpen

je hebt welke SW-versie

Laat je boom van creatie zien

Je hebt het over een baas per omwenteling

En dan naai je ????

Je bent in Surface

Laat ons uw stuk zien

of wat wil doen

Ik ging terug naar de manier van werken. Ik begin met deze schetsen en ik maak een oppervlakterand, dan sluit ik de andere vlakken af met een plat oppervlak

Dan zou ik uit dit gezicht van 2 mm willen extruderen volgens de rode schets, maar met behoud van de beperking van de groene kromming.

Als we naar het rechtervlak kijken, ziet het er zo uit. In groen de beperkte curve, in rood het resultaat van de extrusie

Je stralen aan de rand van je kamer zien er hetzelfde  uit

Dus waarom neem je de moeite om op deze manier te creëren

Maak je schets je maakt een extrusie aan 2 kanten 

Doe je zij-extrusiebaas 

En dan maak je een gesloten schets met de kortingsradius van de overloop van je onderdeel beperk je deze via je eerste schets 

En je doet een verwijdering van materiaal  door te scannen

Breng anders een afschuining aan op uw onderdeel, daar weet u de dikte en kunt u de hoek meten.

In functie==>insert==>afschuining

Hallo, ik begrijp je doel niet, je wilt een vaste stof maken van oppervlaktelichamen? Als dit het geval is, bakent u een vaste stof (zoals een kubus die het geheel grotendeels omhult) af met uw oppervlakken. De functies zijn materiaalverwijdering met oppervlakken, of kruising als u uw oppervlakken hebt genaaid, anders moet u ze verlengen. U kunt ook materiaal toevoegen met de functie voor de naaf / basisrand.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Wat u kunt doen om de contouren van uw extrusie aan te passen is:

1- Kopieer de blauwe kant op uw afbeelding en de straal die eraan raakt met de functie: "Offset oppervlak"

2- Verleng het oppervlak dat u hebt verschoven waarvoor u uw extrusie hebt gesneden, functie: "Verleng het oppervlak"

3- je snijdt je lichaam met behulp van de oppervlakken die eerder zijn gemaakt met de functie: "Materie verwijderen met oppervlak"

Niets is eenvoudiger, maak gewoon een oppervlakteoffset en extrudeer om de gewenste vorm te verkrijgen.

1 like

Hier is het resultaat