Wij hebben onze tekenlijst aangepast, onder andere ons bedrijfslogo is vernieuwd. We hebben onlangs ook SolidWorks geüpgraded naar de nieuwste versie. Nu zijn we van plan om MyCADtools te gebruiken om alle SW-bestanden naar de nieuwe versie te brengen.
Is er een manier om tekeningen die nog steeds de oude lijst gebruiken, automatisch op te slaan met de nieuwe lijst?
Het probleem is dat voormalige werknemers belangrijke informatie rechtstreeks in de frames schreven. Deze vermeldingen mogen niet verloren gaan tijdens een automatische update, maar worden meestal verwijderd wanneer het frame wordt vervangen.
Als het kader handmatig wordt gewijzigd, verschijnt het bericht: "Het huidige bladformaat heeft gewijzigde referentienotities. Moeten ze worden verwijderd? Ja/Nee." Kan deze melding specifiek worden gebruikt om de kaderwijziging voor documenten met individuele vermeldingen te annuleren en zo te voorkomen dat belangrijke informatie verloren gaat?
Ja, het is mogelijk om over te stappen op automatisch met MyCADtools. Maar eerst moet je een achtergrondplan maken voor elk formaat dat je gebruikt. Maak vooral voordat u de wijziging aanbrengt een back-up van al uw betrokken bestanden, zelfs uw onderdelenbestanden; Samenstellingen; Plannen.
Aan de andere kant, op macroniveau, weet ik niet hoe ik het moet doen. Hier is een kleine video over it=>https://www.youtube.com/watch?v=VLp0dt99G3A Maar er is vast wel iemand op het forum die hierbij kan helpen.
Hallo; Ik weet niet zeker of je een macro moet doen (hoewel het mogelijk is) In de tool " Integratie " is het mogelijk om een voorwaarde toe te voegen aan de verwerking:
Als het document een tekening is
EN
Er bestaat een eigenschap
Vervolgens passen we de bewerking toe van het vervangen van het basismapsjabloon
Het is ook mogelijk om het tegenovergestelde te doen:
Als het document een tekening is
EN
Een eigenschap bestaat niet
Vervolgens passen we de bewerking toe van het vervangen van het basismapsjabloon