Goedemorgen zondag
Met de muis om in te zoomen gebruik ik de 2D muis. De 3D-muis wordt voor andere dingen gebruikt.
Een heel praktische truc was om op de plaats te klikken die me interesseert en vervolgens op het scrollwiel te klikken en op dat moment werd er ingezoomd op dit gebied.
Als ik in de leegte links van een object klikte, zoomde het in op het aangeklikte punt (waardoor ik de 3D-muis niet hoefde te gebruiken).
Omdat ik van machine wissel als ik inzoomt met de draaiknop, blijft het onderdeel op dezelfde plaats, dus ik kan het onderdeel niet naar rechts of links of op en neer bewegen door in elk van deze gebieden te klikken en vervolgens in te zoomen.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn uitleg :-)
1 like
Hoi Zozo_mp,
stomme vraag, heb je je oude Solidworks-instellingen (.sldreg) van je oude machine opgeslagen om ze opnieuw te laden in de nieuwe ???
Nee!
maar ik heb een back-up gemaakt op 28 juni, ik zal herladen om te zien. Sterker nog, ik weet niet meer hoe lang geleden ik het PB had.
- Ik herlaad de juni (.sldreg) en ik hou je op de hoogte.
Bedankt @ Ac Cobra
Hallo
Standaard wordt het in- en uitzoomen met de draaiknop gedaan in relatie tot de positie van je cursor. U kunt de zoomfunctie vergrendelen zodat deze altijd inzoomt ten opzichte van het midden van het venster (Bekijken/Bewerken/Zoomen rond het midden van het scherm.
Een andere handige functie is de zoom op een selectie (View/Edit/Zoom on selection). U kunt deze functie instellen in de heads-up weergave of direct op de "muisbeweging" (rechtsklik vastgehouden) waarvoor u 4 tot 12 functies kunt instellen.
Vriendelijke groeten
5 likes
Hallo @ jmsavoyat
(( vergrendel de zoom zodat deze altijd inzoomt ten opzichte van het midden van het venster (Bekijken/Bewerken/Zoom rond het midden van het scherm.) ))
Juist omdat ik het had vergrendeld, had ik het niet meer in relatie tot de positie van de cursor.
Ik vinkte het vakje uit en alles werd weer normaal.
BEDANKT :-)
Voor de juiste klik gebruik ik het de hele tijd, vooral voor het dimensioneren en om uit de schets te komen.
Vriendelijke groeten
1 like