Is het mogelijk om een enkele opname te maken (zelfde aanzicht, zelfde afmetingen...) maar om 2 verschillende cartridges te kunnen plaatsen (1 cartridge voor ons bedrijf en 1 cartridge voor onze klant).
Wees voorzichtig, ik zou het leuk vinden dat als ik een afmeting op een van de weergaven verander, dit automatisch gebeurt met de 2 cartridges.
Vandaag kopieer ik op mijn plan vele1 (origineel plan) en lijm het op vel 2, en ik vervang de cartridge.
Als ik het goed begrijp, hoef je alleen maar 2 verschillende modellen te maken, een met je cartridge, de andere met de clientcartridge, en alles op dezelfde manier in te stellen.
Om vervolgens de cartridge te vervangen, hoeft u alleen maar het achtergrondplan (het model) te wijzigen en alles zal zich aanpassen:
- het plan, aangezien het niet zal veranderen
- de info aangezien de instellingen hetzelfde zullen zijn.
Sterker nog, dat is wat hij al doet... Behalve dat het het blad kopieert om beide in hetzelfde bestand te hebben. En ik denk dat hij daarom wil dat de veranderingen op beide tegelijk plaatsvinden.
Daarna, om te proberen een oplossing te vinden, zou het nodig zijn om de vraag van gt22 te beantwoorden.
Ter info, bijgevoegd is een screenshot om de achtergrond te wijzigen: klik met de rechtermuisknop op het achtergrondplan, de eigenschap en blader vervolgens om de gewenste achtergrond te selecteren.
De cartouche is geïntegreerd in de achtergrond, dus het lijkt me ingewikkeld om deze te veranderen zonder de achtergrond te veranderen.
Het is misschien mogelijk om dit met een macro te beheren: als je op een knop klikt, kun je dezelfde opname genereren met een ander blok, maar het gaat mijn vaardigheden te boven en zal in ieder geval op een specifieke manier worden ontwikkeld.
Ik denk dat de @Jose-accessa oplossing de beste is, je werkt altijd met je cartridge en als het gaat om exporteren of je client laten valideren verander je de basemap.
Zoals SB zegt, is het het beste om lagen te gebruiken.
We plaatsen het ene titelblok in de ene laag en het andere in een andere laag en we hoeven alleen maar de laag en dus het titelblok te activeren dat we willen zien.
Op Autocad is het een "tekentafel", zodat u kunt doen wat u wilt.
Op SW is het configureerbaar (zelfs als Autocad dat ook in mindere mate is), dus het is veel minder eenvoudig, zo niet om de hele achtergrond te veranderen.
Nee, in feite wil hij snel cartridges kunnen verwisselen in hetzelfde vliegtuig, een cartridge voor zijn plannen, een andere voor wanneer hij naar zijn klant stuurt, dus met de cartridge van de klant, maar het een of het ander.
Of misschien begreep ik er niets van, maar ik denk dat ik gelijk heb:)
@jose-accessa: Ik ben het niet met je eens over lagen! ook al is het niet zo eenvoudig als op Autocad, ik gebruik regelmatig lagen op mijn plannen. In dit geval, zoals ik al zei, hoef je alleen maar 2 verschillende cartridges op 2 verschillende lagen te maken en alleen degene weer te geven die je nodig hebt! Aan de andere kant heb ik dit principe niet getest op de achtergronden, maar er is geen reden waarom het niet op dezelfde manier zou werken als op het hoofdblad.
Ik zit in precies hetzelfde geval voor 2 bedrijven die deel uitmaken van een groep
Mijn oplossing:
Ik legde een gemeenschappelijk cartridgeformaat met dezelfde eigenschappen op dezelfde plaats op en plaatste ze in blokken
het eerste plan om te maken maak ik 3 kopieën F1 F2 F3 voor elk bedrijf
De eerste poging was om een tekening met de vellen te maken, maar het is gemakkelijker om ze te maken zodra de eerste afmetingen zijn gemaakt en gedupliceerd
maar als je een eenvoudigere methode hebt, volg ik de post