Bijschriften toewijzen in een assemblage

Hallo
Wat ik wil doen is eenvoudig, maar ik kan niet vinden hoe, en ik kan geen open onderwerp over dit onderwerp vinden.
Tijdens een assemblage nemen de componenten een incrementeel nummer 1, 2, 3 ... afhankelijk van hun aankomst in ASM. Dit nummer wordt vervolgens gebruikt wanneer de bubbels op de 2D worden gebruikt.
Ik wil dit nummer wijzigen en mijn ballonnen ernaar laten verwijzen zonder de tekstfunctie te gebruiken.
De SW-help zegt dat ik de property manager moet openen en het onderdeelnummer moet wijzigen, maar ik heb alleen de beperkingen in deze property manager.
Iemand een idee?
Bedankt voor je hulp

Hallo;

Als u het heeft over toename in uw assemblages, verwijst u dan naar de voorvalindicator? (Verschijnt tussen "<>" in de build-boom na de naam van het componentbestand)
image

image

Zo ja, bekijk dan de discussie:

Dit kan je helpen.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo MacLane,
Bedankt voor je feedback
de voorvalvlag vertelt me het aantal keren dat het onderdeel in de ASM wordt gebruikt.
Deze informatie komt in het nummervak van een stuklijst.
waar ik naar op zoek ben, is om het coördinatensysteem dat ik wil, in het algemeen, de eerste kolom van een stuklijst toe te wijzen, net voor de PN.
REP PN Aanduiding Aantal
100 AA M6x100 2 schroeven
122 BB O-ring 7
147 ZZ Pin 3
wat ik probeer te beïnvloeden is de 100 / 122 / 147 ... en dat de bubbels volgen in de 2D

Vriendelijke groeten

Klik gewoon 2 keer op het nummer in de nomenclatuur, en dan bubbel je en is het nummer identiek.
In het onderstaande voorbeeld wordt bubbel 1 in 155 geforceerd door te dubbelklikken op het cijfer 1 in het rode gebied, dat verandert in 155:

1 like

Let op, bij deze methode (handmatige hernummering) bestaat het risico dat u meerdere keren hetzelfde nummer heeft voor verschillende componenten.
Video_Numero_Nomenclature

1 like

Hallo en bedankt sbadenis,

Het werkt inderdaad '  aan de oppervlakte'  , ik dacht dat het configureerbaar zou zijn in de ASM.
op de 2D heb ik een extra tafel die ik niet per se nodig heb omdat de stuklijsten door het ERP worden beheerd.
maar hey als ik het buiten beeld zet... het gaat voorbij.
image
image

maar buiten dat, als ik SmartBOM van de mycadtool gebruik, kun je zien dat de markeringen niet volgen, ze staan altijd op 1, 2, 3... en ik zou het ook nodig hebben.
image

Sorry als mijn bericht niet precies genoeg was.

1 like