Hallo
Sinds de overgang naar de SP2025-versie 4 zijn we te maken gehad met een vroegtijdige weergave van de oorsprongspunten van onderdelen en assemblages.
Een andere bug, schetsen verborgen in de kamer worden weergegeven in het plan.

Is het iemand anders overkomen?

In plaats van AI-oplossingen te bieden, zou het niet beter zijn om dit soort bugs op te lossen vóór de Sp04-versie... Hoe meer het gaat, hoe meer de definitieve versies ook buggy zijn, het lijkt erop dat het met opzet is gedaan om ons ertoe aan te zetten de online versie te installeren, wat hun taak op het gebied van updates zal vereenvoudigen (slechts 1 versie om te onderhouden...)
Voor je Pb, sorry, maar nog steeds in de SP5-versie van 2023 (met de bugs die het heeft...)

1 like

Hallo;
De " voortijdige " kant intrigeert me een beetje, maar om een preciezer idee te krijgen, @ronathan kun je screenshots plaatsen van de staat van de " mount/hide " op een problematisch onderdeel, montage en tekening?
voorbeeld:
Vaak veranderen de standaard weergave-opties met de versies van Sollidworks...

1 like

Hallo allemaal
Aan mijn kant heb ik precies hetzelfde probleem, + al degenen die worden toegevoegd.
De toevoeging van nieuwe functies vervuilt de basiscode van de software, en dan hoopt het zich keer op keer op, totdat het 4-5 keer per dag crasht, zo niet meer, en zonder enige reden (opslaan, nieuwe schets, nieuw bestand, wat dan ook, alles is duidelijk vatbaar voor crashen)...

Onder
Vergadering

Kamer

En tot slot Europarlementariër

Aan mijn sbadenis-kant had ik in ieder geval dit soort bugs niet met de 2024 SP5-versie

Dus, wat ik interpreteer uit de screenshots hierboven:
Voor de assemblages:

De weergave van " componentannotaties " is actief, evenals de weergave van schetsen
Hetzelfde geldt voor dat van " annotaties op het eerste niveau "...
Voor onderdelen:

De weergave van punten, oorsprong, assen, vlakken en coördinatensystemen is actief.
Voor tekeningen:

De weergave van schetsen is actief, evenals die van " annotaties op het hoogste niveau "...
Met deze informatie denk ik dat als bijvoorbeeld een Oorsprong in een onderdeel op " Zichtbaar" staat (In de constructieboom), deze in het merk zal verschijnen (" component  annotaties") en als in de tekening " top-level annotaties" actief is, in dit geval de kans dat deze Origin van het onderdeel ook zichtbaar is dicht bij 100% ligt.
En dit is ook het geval voor schetsen...

Concluderend denk ik dat het alleen om een kwestie gaat van het aanpassen van de zichtbaarheid van de elementen (in Mount/Hide) en niet om een inherent probleem met de Solidworks-versie. (En dat is niet mijn gebruikelijke manier van spreken...). 

1 like

Het punt is dat ik dit probleem niet heb op oude ontwerpen uit de 2023-versie.
Ook hoefde ik voorheen niet te knoeien met schetsdisplays in de tekening, omdat deze verborgen waren in de assemblage en in de kamer.
Mijn eerste twee screenshots laten zien dat de schetsen niet zichtbaar zijn in mijn kamer en zichtbaar zijn in het Europees Parlement.

Voor tekeningen moet u ook kijken naar de documenteigenschappen:
Hier is de opname van Solidworks 2022 en het zou me maar half verbazen dat de 2025-versie is voorzien van andere opties...
Ik heb in het rood een paar opties geschetst die, zelfs toen, ongewenste artefacten op tekeningen kunnen veroorzaken...