De Z van een 3D-punt weergeven

Hallo

Ik heb punten in 3D en in de eigenschappen van het punt is er zijn Z,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om je Z in tekst te hebben, zonder dat de punt en de tekst een blok zijn

Dank u voor uw antwoorden 

Hallo

Als het SW is, is er een handige MyCad-tool: Getcoordinates: http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/mycadtools/videos-tools/utilitaires-getcoordinates.html

Tot ziens.

1 like

Hallo

Kunnen jullie een scherm voor ons plaatsen? In feite heb je punten in de soorten en ze vormen een Z, maar zijn niet met elkaar verbonden. Wil je ze met elkaar verbinden??? Of ik mis het punt???

@ AC Cobra 427, je mist het punt ;)!

Hij heeft punten in zijn AutoCAD-bestand, als hij op een punt klikt, krijgt hij de coördinaten in de eigenschappen van het punt. Hij wil graag de Z-coördinaat van dit punt ophalen

3 likes

Ah!!! bedankt Aurélien Fives, want ook ik had moeite om het verzoek te begrijpen! Inderdaad, de software was niet gespecificeerd!

Fijne dag

Zie deze links

http://docs.autodesk.com/MAP/2013/FRA/index.html?url=filesMAPUSE/GUID-FBAC63EF-0AFF-4DF5-8FCF-C2A468F2B864.htm,topicNumber=MAPUSEd30e195034

http://forums.autodesk.com/t5/autocad-francais/recup-xyz/td-p/1803371/page/2

Het is in de comm thread

Welke versie heb je van Autocrad

@+

Ok ik zie wat je wilt doen, maar onder welke software wilt u deze coördinaten ophalen?
Excel/Autocad/Plat tekstbestand

Om dit te doen, heb je een kleine code nodig

Het idee is eigenlijk om alle puntentiteiten in het vlak onder de loep te nemen en hun coördinaten in Z op te halen om het ergens te schrijven

Allereerst moet u alle puntentiteiten herstellen
Loop over deze lijst om de Z-coördinaten op te halen

Aan de andere kant, om verder te gaan, heb ik het type uitvoerbestand nodig dat je verwacht

1 like

Nou, omdat ik wat vrije tijd had, heb ik een kleine code voor je gemaakt waarmee je kunt doen wat je wilt, nou ja, ik denk ;)

Deze code schrijft naast elk van de punten de waarde van Z

Ik heb het ontwikkeld in LISP (autocad programmeertaal)

Om het te laten werken, moet je de opdrachtregel "appload" typen
Ga en pak het bestand dat ik bijvoeg
En typ het commando "czp" in de opdrachtregel om het uit te voeren

En daar ga je normaal gesproken naartoe, naast elk van de punten zou je de Z-coördinaat van dit punt moeten zien

Aan de andere kant is het de waarde van Z als je in het algemeen SCU bent

coordonnees_z_des_points.lsp
3 likes

Ah, deze verdomde Francis Onsenfou is goed!

1 like

AHHH, het is oké dat ik niet de enige was die een slechte tijd had!!!!!!!!!!!

1 like

Hoe download ik het bestand?

Hallo! 

Klik met de rechtermuisknop op "link opslaan als"

Of "doel opslaan als"

Of kopieer en plak de code in een tekstbestand, hernoem de extensie naar .lsp en je bent klaar om te gaan!

Maar de eerste 2 oplossingen zijn eenvoudiger:)

[BEWERKEN] Verdere reactie

1 like

Ik corrigeer het antwoord van Aurélien

Ik heb net getest.
Ik dacht dat het zou werken, jammer
De derde methode werkt niet, het genereert fouten
Ik denk dat het programma opnieuw moet worden geformatteerd

"Of kopieer en plak de code in een tekstbestand, hernoem de extensie naar .lsp en je bent klaar om te gaan!"

Klik dus met de rechtermuisknop op "Link opslaan als" of "Doel opslaan als",  afhankelijk van de gebruikte internetbrowser

2 likes

Hallo

Ik heb het bestand wel gecahrge, maar als ik het czp-commando typ, gebeurt er niets

Hallo

Heb je net daarvoor "appload" getypt om het programma dat je hebt gedownload te laden?

Normaal gesproken zou het als volgt moeten gaan:

- U opent uw AutoCAD-bestand
- Je typt "appload" in de opdrachtbalk onderaan en je gaat op zoek naar het .lsp bestand dat je hebt gedownload

Om het correct laden van dit bestand te valideren, zou u onderaan in uw opdrachtbalk moeten zien verschijnen: "Z-coördinaten van de points.lsp correct geladen"

Het enige wat u dus hoeft te doen is de functie te starten door "czp" in de opdrachtbalk te typen

door in te zoomen op je punten naast elk van hen, zou je in staat moeten zijn om de "Z"-coördinaat van je punt in tekst te zien

1 like

Een korte video
Ik weet niet echt of we goed zien, maar hey, het kan je helpen

20160523_1201031.mp4
1 like

Ik heb de melding "Z-coördinaten van de points.lsp correct geladen" weergegeven 

aan de andere kant, wanneer ik mijn bestelling "czp" maak, heb ik dit bericht dat wordt weergegeven "; fout: geen functiedefinitie: VLAX-ENAME->VLA-OBJECT"

Ik ben goed in algemene SCU,

Moeten de stippen in een specifieke laag zitten? Of dat het te downloaden bestand in een specifieke map staat?

Ah ok, het is mijn schuld
Visual Lisp wordt niet standaard geladen
thuis, omdat ik hem veel gebruik, laden we hem op bij het opstarten

Dus hier is het aangepaste programma
Normaal gesproken zou het deze keer moeten werken

coordonnees_z_des_points.lsp
2 likes

u hoeft geen specifieke SCU in te voeren
aan het begin van het programma zet ik het in algemene SCU

Geen specifieke laagselectie, het programma haalt alle punten in het vlak op, ongeacht de laag

Het programmabestand kan overal zijn, jij bent het die het de locatie vertelt wanneer je "appload" doet

2 likes

Dit is wat het me geeft 

capture.png