Konfigurowalna biblioteka diamentów - pomoc

Witam, potrzebuję twojej pomocy, aby spróbować odtworzyć to, co robi Rhino za pomocą wtyczki Panther 3D w Solidworks.

Pracuję w branży jubilerskiej i potrzebuję biblioteki kamieni parametrycznych.

• Kształt: okrągły, księżniczka, szmaragd, różdżka itp.
  • Rozmiar: średnica, wysokość / dł. x szer. x wys.

Stworzyłem już rodzinę kawałków do okrągłego :gem: diamentu, ponieważ jest to prosta skala, którą musisz zarządzać, ale w przypadku innych kształtów to inna historia!

Obecnie otwieram Rhino, konfiguruję swój kamień i eksportuję go do STEP.

Chciałbym znaleźć wewnętrzne rozwiązanie dla Solidworks.

Dziękuję za pomoc!

Ps: Nie mogę zmusić rodzin części do pracy na 3 osiach niezależnie (x,y i z), to prawdopodobnie błąd, ale może to być rozwiązanie, nawet jeśli obawiam się, że plik jest wyjątkowo duży i wolny ze względu na dużą liczbę możliwych konfiguracji.

Witam

Jak rozumiem, w Solidworks nie tworzy się klejnotów.
Na rynku nie ma biblioteki, którą można by stworzyć w Rhino ???

Sugeruję, abyś opowiedział nam więcej, ponieważ oprócz tego, że niewielu kolegów zna Twój wszechświat, aby Ci pomóc, musimy lepiej zrozumieć, gdzie jest PB.

Pozdrowienia

1 polubienie

Twierdzę, że może to być miłe, użyteczne i formujące wyzwanie :wink:
Nie zapomnij dać nam znać, z której wersji oprogramowania korzystasz, co może pozwolić Ci na bezpośrednie pobranie pliku SW zamiast próbować go odtworzyć.
Jak mówi moja koleżanka Zozo, poza tym, że generalnie podoba się naszym paniom i że jest droga :stuck_out_tongue: , nie wiemy zbyt wiele o cięciu kamienia.
Zacząłbym od zasady, że na początku trzeba ciąć kamień pod SW w tej samej kolejności kształtowania.
Być może dla jakiegoś modelu istnieje sposób na zrobienie tego z powtórzeniami lub funkcjami symetrii, aby zobaczyć.
W każdym razie zacząłbym od jednego rodzaju cięcia = 1 plik części. Mieszanie stylów sprawiłoby, że zrobiłby bałagan. (ale nie jest to niemożliwe)