Hallo
Ik heb het altijd voor elkaar gekregen op SIMULATIE op relatief eenvoudige applicaties, maar hier heb ik het moeilijk!
Ik heb een hefkorf (afmeting 1030x1570) die ik met een takel via armen en ring op de 4 hoeken optil.
De stroppen op de 4 hoeken worden weergegeven door schetsen en ontmoeten elkaar in het midden.
De lading is 1500 kg op de mandbak en de mand weegt 123 kg voor een totaal van 1623 kg!
Ik zou graag de vervormingen willen weten die verband houden met tillen onder belasting!
Als een goede ziel me kan helpen, is er de pack and go in 2020-versie.....
Bedankt!
assemblage1.zip
Goedenavond
Je zou het niet hebben in de 2019 V5-versie, anders plaats je afbeeldingen van je onderdelen en vooral je simulatie-instellingen.
Zijn de misvormingen die je wilt waarnemen die van de armen? Of het podium?
Aan de andere kant begreep ik het niet toen je zei (( De stroppen op de 4 hoeken worden weergegeven door schetsen en ontmoeten elkaar in het midden . ))
Vriendelijke groeten
Bedankt voor je feedback... Op de pc is een screenshot die u zult begrijpen..... op het dienblad leg ik 1500 kg verdeeld en ik til het via een takel van de stroppen....
capture.jpg
Hello@peduchet
Bedankt voor de afbeelding waarmee u het verzoek direct kunt begrijpen.
Ik zal je verzoek beantwoorden, maar ik denk dat er iets te zeggen zal zijn over de vorm en positie van je inzetstukken met het oog op de trekinspanningen.
Voor je simulatie moet je een scheidingslijn maken op je ringen op een oppervlak. In plaats van een lange uitleg, kijk eens naar de tutorial die ik een tijdje geleden heb gemaakt. Op youtube is het 3:47 mn en ik sta nog steeds tot je beschikking om je te helpen je doelen te bereiken.
Let op: in vergelijking met de tutorial heb je natuurlijk vier vlakken nodig (één per hijsring) en je hoeft ze niet in het midden te zetten, maar je hoeft ze alleen maar een paar centimeter van de ringen te verschuiven. Zorg ervoor dat de hoek van je slagen convergeert naar het centrale punt van de trekking.
Je moet een verdeelde last (vooral geen kracht) op je bord leggen zonder te vergeten het gevoel van zwaartekracht (naar beneden te halen ;-) ;-) )
Voor de resultaten van uw simulatie moet u de veiligheidsfactor activeren die niet standaard is geactiveerd.
Ik bemoei me met wat mij niet aangaat [Top]
Zoals uw schetsen zich niet in de as van uw ringen bevinden die gelast lijken te zijn en niet in een oogje zijn gearticuleerd, zo zijn zij, of beter gezegd de lassen ervan, het die alle maximale spanningen zullen opeten als ze zijn geplaatst. Als je niet geïrriteerd wilt worden, moet je je ringen 90° draaien. Dus wat de lengte van de stroppen ook is, de tractie zal strikt in de as liggen en uw lasnaden zullen er niet onder lijden. U zult altijd iemand hebben die andere stroppen plaatst dan u hebt gepland, zodat u uw trekhoek en tegelijkertijd uw lassen spaart. Bovendien zal de belasting niet altijd gecentreerd zijn op het theoretische zwaartepunt. voor je simu moet je rekening houden met het zwaartepunt van je lading, dat hoger zal zijn dan de mand, en ook om je lading aan de randen niet te centreren (het is geen schoolboek)
Let op de hoek van je stroppen, die tussen 45° en 60° moet zijn. De hoek van je schetsen lijkt niet goed op je tekening.
Het doel van uw simulatie is een coëfficiënt van minimaal 4 voor uw geval
Ik bemoei me met wat mij niets aangaat [Einde]
Vriendelijke groeten
2 likes
Super!!
Ik zal er naar kijken!
Ter informatie, de ringen zijn M16 geschroefd en volledig draaiend op de 2 assen, maar je hebt gelijk, ik ga ze al oriënteren op basis van de tractie van de slinger!
De hoek van de sling wordt bepaald door de hoogte van de haakpunt en ik kan het niet beter doen!
Het was super aardig van je, maar ik ben sinds vanmorgen aan het trappen over dit onderwerp.... Te veel van een kloof!!
Hallo @peduchet
We zijn hier om je te helpen trappen, dus aarzel niet om je vragen te stellen terwijl je bezig bent.
Er zit altijd meer in drie hoofden dan in één, zo lijkt het ;-)
Vriendelijke groeten