Ik probeer een studie te maken van het hijsen van een van onze machines... Ik vroeg het door naar deze tutorial te kijken die ik vrij duidelijk vond, maar ik heb geen premium simulatielicentie ... dus geen " koppelingsstang "...
Heb je een tip om dit onderzoek te doen met alleen de features van een Premium licentie (standaard simulatie)?
We hebben een beeld nodig van het onderdeel dat moet worden behandeld... om een idee te krijgen. Over het algemeen geldt dat als uw hijsringen op het zwaartepunt zijn gericht, u een tangentiële rand moet creëren die loodrecht staat op de theoretische positie van uw stroppen en de krachten erop moet uitoefenen (zonder de totale massa van uw assemblage (zwaartekracht) te vergeten)...
We hebben inderdaad niet de stang, maar je kunt een trekveer gebruiken (bereken gewoon de stijfheid van de kabel die zou worden gebruikt met de d'young-module en de sectie). Je moet ook in staat zijn om een gemengd net te maken en balkelementen (doorsnede van de kabel) te plaatsen: minder handmatige berekeningen om te doen.
Een geschikt model is de essentiële voorwaarde voor een simulatie die het gedrag van het echte systeem benadert. Op dit punt lijkt het model van de video van het " Zee Training Institute " mij enige opmerkingen te vereisen... Zie bijgevoegd pdf-document.
Om uw vraag over koppelingsstangen te beantwoorden, lijkt het toevoegen van kogelvormige elementen aan beide uiteinden aan het SolidWorks-model mij een realistische oplossing voor het simuleren van kabels. Dit is in lijn met het voorstel van @froussel ... De vragen over het definiëren van hun stijfheid en de onderdrukking van hun interne mobiliteit tijdens rotatie moeten nog worden opgelost...