uit het geheugen is er een module voor Solidworks om catia te importeren (ik weet de exacte naam niet, maar het is zoiets als cat-importeur), aan de andere kant houdt het de boom van de onderdelen niet bij en krijg je alleen geïmporteerde vaste stoffen.
Voor zover ik weet, is het onmogelijk om de creatieboom van de ene software naar de andere te houden, maar ik kan het mis hebben.
@TontonVelu de Feature Works-functie werkt heel goed op "prismatische" of plaatwerkachtige onderdelen, zolang je het maar af en toe een beetje geleidt. Aan de andere kant werkt het helemaal niet op gevormde onderdelen.
@Jose-accessa deze functie is beschikbaar in SolidWorks Pro en dus ook in Premium.
Zoals Jerome (die volgens mij bij CoreTechnologie moet werken :P zegt), is er de 3D_Evolution software , maar ook Cadfix, Datakit of de catiaV5 solidworks vertaler add-on (geciteerd op een andere post van Fthomas).
Daarna is niets gratis en is het vaak zelfs vrij duur, eigenlijk is het professioneel, voor professionals... Denk dus twee keer na voordat u investeert...
Tegelijkertijd, als je ziet dat de SW 2013-bestanden niet openen in 2012, begrijp je snel de commerciële kant van Dassault, dus van daaruit om formaten te maken die compatibel zijn tussen 2 softwares.... Het is niet morgen dat het zal veranderen :/
van dezelfde uitgever, zeker Tontonvelu ... Maar de grafische engine van de twee software (CATIA en Solidworks) is compleet anders en dat is het probleem!
Als we bijvoorbeeld software als SolidEdges nemen die dezelfde engine gebruikt als Solidworks, hebben we een veel hogere bestandscompatibiliteit, hoewel de boom voor het maken van functies er nog steeds niet is.
@Jose-accessa: Je moet de tijd nemen om de WhatsNews te lezen wanneer de versies beschikbaar zijn, of kom en neem deel aan de Kickoffs die in verschillende steden van Frankrijk worden georganiseerd. Dit is een kans voor u om meer te weten te komen over wat er nieuw is in de volgende versie en om andere gebruikers in uw regio te ontmoeten.