Afdrukstuk hoeveelheid bug

Hallo

Ik heb een probleem met mijn automatische stuklijsten, als ik het genereer, krijg ik valse hoeveelheden, en geen blikje (bijvoorbeeld: voor een echte hoeveelheid van 8 stuks krijg ik 458 871) Ik denk dat het te maken heeft met de herhalingen, maar ik weet het niet zeker

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen en zo ja, is er een oplossing?

Hallo en welkom Antoine_PHILIBERT,
Daar is inderdaad een groot probleem.

1. Controleer dus of er onderdelen in de verwijderde of verborgen staat zijn, d.w.z. verborgen, het telt ze, in verwijderde staat...
  2. Anders ga je naar " invoegen " + " Evalueren " + " Visualisatie van de assemblage " en daar ontdek je precies de werkelijke hoeveelheid van je assemblage.

Bekijk deze video, in de hoop dat het een beetje in detail zal uitleggen wat ik je vertel =>https://www.youtube.com/watch?v=yDII7xlpV48
Hier zijn de details van mijn montage (SW2022SP4)=>

Succes.

@+.

AR.

1 like

Om te beginnen, hoe genereert u uw nomenclatuur? (Automatische stuklijsten?)
Van een Europarlementariër, een assemblee, via solidorks (welke opties?) via een hulpprogramma, een macro?
Bedankt voor het gedetailleerd beschrijven van uw manier van werken om uw verzoek nauwkeuriger te beantwoorden.

1 like

Bedankt voor het volgen van je methode, het laat me de juiste hoeveelheid zien. Daardoor kon ik ze in ieder geval met de hand corrigeren.

Gewoon sinds ik werd neergeschoten. het invoegen van tabellen > > stuklijst, de kolom Aantal is er standaard

Wat zijn uw exportmogelijkheden?

Is het aantal op het plan goed? (en dus fout tijdens de export) Of ook een aantal fouten bij de MEP?

2 likes

Nee, het aantal is slecht zodra de naam op het MEP is gemaakt:

En hier zijn mijn opties voor creatie:

Heeft u verborgen kamers (zie @A_R )?
Heeft u in uw hoofdassemblage (die van de nomenclatuur) subassemblages die dit onderdeel opnieuw zouden bevatten (Aantal)
Uw stuklijstopties zijn niet voor een 1e niveau, wilt u een volledige stuklijst van uw assemblage A (met alles wat erin zit, inclusief de details van alle onderdelen van de subassemblages die in uw assemblage A zijn opgenomen?)
Zijn er configuraties in uw assemblage?
Zijn de hoeveelheden altijd verkeerd of alleen in deze samenstelling?
Een mogelijk voorbeeld om te delen?

1 like

Hallo Atoine_PHILIBERT,

Ik zal ook deze opmerking toevoegen = >Nomenclatuur 3d hoeveelheid beweegt
Misschien is het een bug in uitvoering... Laten we eens kijken of het overeenkomt met uw versie.
Waar dit te zien=>Aantal onderdeel invoegen in tekening
@+.
AR.

Hallo

Ik ben het met @sbadenis eens
Verschillende dingen waarmee u rekening moet houden in uw assemblages die van invloed zijn op uw nomenclaturen. Ik sla de configuraties over, blijkbaar heb je je nomenclatuur goed opgezet. Maar je moet meer zien in je nomenclatuurconfiguratie als je op het eerste niveau bent of als je alleen de onderdelen hebt geselecteerd.

Het verbergen van een deel = verwijdert het niet uit de nomenclatuur, het is alleen grafisch.

Verwijderstatus = het onderdeel wordt tijdelijk verwijderd in uw assembly (indien geconfigureerd), het wordt afgetrokken van uw stuklijst

Uitsluiten van de stuklijst rechtstreeks via de assembly (Dit houdt in dat alleen voor deze assembly en alleen voor deze assembly en in deze configuratie (tenzij u het in het vervolgkeuzemenu ernaast vertelt). Als dit deel elders wordt gebruikt, zal het tot een andere nomenclatuur behoren

Zorg ervoor dat u de uitsluiting niet rechtstreeks in de standaardconfiguratie van uw kamer toepast

Assembly bevorderen = Dit geeft aan dat het submerk niet meer bestaat, maar dat de onderdelen erin een niveau omhoog gaan. Als uw stuklijst alleen op het 1e niveau is ingesteld, ziet u de onderdelen van uw gepromote submerk in uw stuklijst

Niet-gepromoot geval van subassemblage (zie hieronder). Grafisch zijn mijn onderdelen nog steeds zichtbaar in mijn hoofdmerk, maar mijn stuklijst toont het halfmerk als een onderdeel.

Cases in assemblage gepromoot

Het geheel is verdwenen, maar wat erin zit is op het 1e niveau weer in elkaar gezet

Verbergen in de configuratie van het halffabrikaat. Verbergt onderliggende onderdelen in een stuklijst, zelfs als ze worden weergegeven in stuklijsttype. Subassemblage wordt weergegeven als een enkel item in de stuklijst, of u zich nu op het hoogste niveau bevindt of alleen een onderdeel.

Envelope= Met deze optie kunt u bijvoorbeeld omgevingen maken en kunt u snel ongewenste elementen uitsluiten van de stuklijst. Ze worden groen/transparant weergegeven.

Als laatste maakt u een kolom met de eigenschap quantity om te zien of de stuklijst niet wiebelig is.

Persoonlijk raad ik aan om een methode te gebruiken, en je houdt je eraan, want modelleren kan je nomenclatuur beïnvloeden.

Als alle uitleg om erachter te komen welke invloeden uw nomenclatuur beïnvloeden niet nuttig voor u is geweest, zullen ze misschien wel nuttig zijn voor anderen.

@+

2 likes

@sbadenis

Wees voorzichtig als je verbergen zegt, in de assemblage of in de configuratie kan het verwarrend zijn.

@Antoine_PHILIBERT

Zou u in de nomenclatuur niet verschillende configuraties hebben geassocieerd die onderdelen zouden hebben of waarvan de cumulatie grote hoeveelheden zou opleveren?

2 likes