Hallo
Ik ben het met @sbadenis eens
Verschillende dingen waarmee u rekening moet houden in uw assemblages die van invloed zijn op uw nomenclaturen. Ik sla de configuraties over, blijkbaar heb je je nomenclatuur goed opgezet. Maar je moet meer zien in je nomenclatuurconfiguratie als je op het eerste niveau bent of als je alleen de onderdelen hebt geselecteerd.
Het verbergen van een deel = verwijdert het niet uit de nomenclatuur, het is alleen grafisch.
Verwijderstatus = het onderdeel wordt tijdelijk verwijderd in uw assembly (indien geconfigureerd), het wordt afgetrokken van uw stuklijst
Uitsluiten van de stuklijst rechtstreeks via de assembly (Dit houdt in dat alleen voor deze assembly en alleen voor deze assembly en in deze configuratie (tenzij u het in het vervolgkeuzemenu ernaast vertelt). Als dit deel elders wordt gebruikt, zal het tot een andere nomenclatuur behoren
Zorg ervoor dat u de uitsluiting niet rechtstreeks in de standaardconfiguratie van uw kamer toepast
Assembly bevorderen = Dit geeft aan dat het submerk niet meer bestaat, maar dat de onderdelen erin een niveau omhoog gaan. Als uw stuklijst alleen op het 1e niveau is ingesteld, ziet u de onderdelen van uw gepromote submerk in uw stuklijst
Niet-gepromoot geval van subassemblage (zie hieronder). Grafisch zijn mijn onderdelen nog steeds zichtbaar in mijn hoofdmerk, maar mijn stuklijst toont het halfmerk als een onderdeel.
Cases in assemblage gepromoot
Het geheel is verdwenen, maar wat erin zit is op het 1e niveau weer in elkaar gezet
Verbergen in de configuratie van het halffabrikaat. Verbergt onderliggende onderdelen in een stuklijst, zelfs als ze worden weergegeven in stuklijsttype. Subassemblage wordt weergegeven als een enkel item in de stuklijst, of u zich nu op het hoogste niveau bevindt of alleen een onderdeel.
Envelope= Met deze optie kunt u bijvoorbeeld omgevingen maken en kunt u snel ongewenste elementen uitsluiten van de stuklijst. Ze worden groen/transparant weergegeven.
Als laatste maakt u een kolom met de eigenschap quantity om te zien of de stuklijst niet wiebelig is.
Persoonlijk raad ik aan om een methode te gebruiken, en je houdt je eraan, want modelleren kan je nomenclatuur beïnvloeden.
Als alle uitleg om erachter te komen welke invloeden uw nomenclatuur beïnvloeden niet nuttig voor u is geweest, zullen ze misschien wel nuttig zijn voor anderen.
@+