Een pc kiezen

Ik wil graag mijn pc veranderen.
Ik ben van plan mijn QUDARO 600 te houden
Wat vind je hiervan o.a.:

DELL OPTIPLEX 7010 USFF - WINDOWS 10
Intel Core i5 3470S 2,90 GHz / 8 GB DDR3 RAM / 320 GB HDD (gerenoveerd)

Dell OptiPlex 3010 SFF, Intel Core i5 3470/3,20 GHz, 8 GB DDR3 RAM, 240 GB SSD, DVD, HDMI, Windows 10 Pro (gereviseerd)

Bedankt

Doe-het-zelf

Hallo.
Naar mijn mening is 8 GB veel te weinig. Minimaal 16 GB. En de ddr3 begint te daten, dus je kunt net zo goed ddr4 zetten.

2 likes

Hallo
Ik voeg eraan toe dat de videokaart ook een beetje krap is. U kunt het 2x4GB->2x8GB werkgeheugen vervangen.
Maximaal 16 GB op dit moederbord.
DDR4 is niet compatibel met deze pc.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Ik moet erop wijzen dat ik SW2013 tot op de dag van vandaag gebruik met een pc van 8 GB ram in ddr3, deze quadro 600, het moederbord is een Gigabyte GA-F2A78M-HD2 en de processor is een DualCore AMD A4-4000, 3200 MHz (32 x 100).

Ik ben geen groot tekenaar, ik knutsel, ik teken voornamelijk RC-vliegtuigonderdelen en wat prullaria uit het dagelijks leven, allemaal voor een 3D-print.

Doe-het-zelf

Onder welk besturingssysteem (de huidige pc)?

Overweegt u een update naar SW?

De capaciteit van de schijven lijkt me erg beperkt (tussen W10, MS Office en SW en ik kan me voorstellen dat je andere software moet installeren), er zal niet veel meer over zijn, het minimum van het minimum is meer 500 GB, met 1 TB komt het wel goed.
Let daarnaast op de levensduur van de schijven op tweedehands hardware (vooral de SSD waarvan de technologie erg oud is).

Anders neem ik liever de 3010 waarvan de μproc (iets) sneller is.

Ik ben op win 7 pro.

Een update, misschien, een 2018, maar niet meer voor wat ik doe.

Ik heb het systeem alleen op mijn 250 GB SSD met 186 GB gratis, al het andere staat op een 300 GB HDD

Hallo @diiity

Ik wil de sfeer niet bederven maar zorg ervoor dat je nog steeds SW kunt downloaden op je VAR, sommige versies worden niet meer onderhouden.
Anders is het een bit-voor-bit kopie van alle oude HDD op de nieuwe, wat mij de eenvoudigste en veiligste lijkt.

Vriendelijke groeten

Hoe noem je VAR?
De herinstallatie heb ik al gedaan, het is lang maar je moet er doorheen.
Doe-het-zelf

Hallo
Ik lanceer mijn verzoek opnieuw.
Als ik het goed begrijp, zou ik een 4-core miniprocessor op 3.20 GHz en 16 GB DDR4 nodig hebben.
doe-het-zelf

Pan op de snavel ( Auw! )

Pardon, ik ben betrapt op jargon!

VAR, DVA in het Frans, is het acroniem voor Value-added Reseller. Het wijst een wederverkoper met toegevoegde waarde aan. Met toegevoegde waarde bedoelen we het feit dat hij een doorverkoopbedrijf heeft, maar ook een dienstverlenende activiteit. (definitie bron Wikipedia).

Vriendelijke groeten

PS: 16 GB is een minimum omdat je anders een bericht hebt (controleer bronnen die ze breken)
Als je op een dag begint met PEF-simulatie met ASM's een beetje groot, is 16 GB te krap.

Bedankt voor de uitleg.
Ik denk niet dat ik simulatie ga doen, mijn interesse bij SW gaat vooral uit naar modelluchtvaart.
Ik vroeg om een offerte van Grosbill waarin stond wat ik aan het doen was, maar het is veel te duur voor een amateur.

Hallo @diiity
Afgezien van de prijsvariatie, afhankelijk van de verkoper waar je het van krijgt, kun je, als het buiten het budget valt, het op zijn minst doen met 16 GB RAM in plaats van 32, het deelt de RAM-kosten door 2 en behoudt een behoorlijk bedrag.
Ik weet dat het niet de grootste prijs is, maar hey :sweat_smile:

Hallo @diiity ,
Probeer te kijken met een ADM Ryzem 5-processor (6 cores op 3,6 Ghz Zwitserse prijs 110chf),
ooit was het goedkoper dan Intel, het is een klein beetje om 200 euro te besparen
Bovendien hebben moederborden vaak een geïntegreerde grafische kaart die gelijk is aan dezelfde keuze.
Persoonlijk is dat wat ik heb voor mijn solidworks 2006

Oh ja, en als je al een grafische kaart hebt, heb je misschien ook al een voeding? Zo ja, welke? Misschien kun je voorkomen dat je een nieuwe koopt.

Van mijn kant draai ik met een Gigabyte GA-F2A78M-HD2 en de processor is een DualCore AMD A4-4000, 3200 MHz (32 x 100), een quadro 600-kaart en 8 GB DDR3. onder win 7 pro en SW2013.
Dus ik zeg tegen mezelf dat de processor die je aanbiedt inderdaad niet slecht is, vooral omdat hij 159 € kost bij grosbill.
Daarvoor heb je het moederbord nodig, wat prima is, maar welke en 16 GB DDR4 zoals @Sylk adviseert.

Wat de voeding betreft, heb ik een DELL OPTIPLEX 3010 behuizing
Ik voeg mijn huidige configuratie toe
PC aero 14-01-2021.txt (4.1 KB)

Wat het moederbord betreft, zal een micro ATX het lukken, is dat wat ik nu heb?
Trouwens, wat zijn de verschillen afgezien van de maat?

Hallo @diiity

Het verschil is vaak de grootte, het aantal beschikbare poorten,
het aantal beschikbare mapsleuven, en in de meeste gevallen
de ATX hebben een geïntegreerde grafische kaart

Hallo Centor,

Het is dus interessant om een micro ATX te nemen, de enige evolutie die ik kan voorspellen is het ram-geheugen, dus ik zal een enkele stick van 16 GB plaatsen en dan kan het later zijn... Voeg er een toe.

Wat betreft de grafische kaart, ik heb de quadro 600, maar de geïntegreerde zijn efficiënt genoeg, daar weet ik het niet zeker.

op de laatste pc die ik 4 jaar geleden heb gebouwd, heb ik een AMD 8 Core-processor
8gram en een geïntegreerde grafische kaart die, als ik me niet vergis, GTXForce 750 4gram was

Maar het was de periode van de eerste lancering van de 8 cores, ik hoefde alleen maar te kopen
Het moederbord, het geheugen en de processor, die had ik destijds voor 300chf

Qua grafische kaart weet ik niet precies het verschil tussen de GTXForce 750
en de Qaudro 600, want nooit een Quadro gehad voor solidworks, dus visueel niveau
Ik weet het niet, maar ik weet dat ik niet de echte weergave op de pc kan doen waar het is
Ik heb een GTXForce 720