Hoe kopieer ik een assemblage en onderdelen zonder referenties met het origineel?

Hallo, kleine uitdaging:

Wat is de eenvoudigste en meest effectieve methode om een assemblage met alle onderdelen te kopiëren zonder dat er een verband is met de assemblage en de originele onderdelen?

Hoi Alain,

Het meest effectief is de Samenstelling om te gaan.

Wanneer we EPDM gebruiken, gaan we door de boomkopie heen.

8 likes

U moet uw vergadering onder een andere naam registreren en de links verbreken

Maar voor de onderdelen heb je altijd een link, omdat je de naam van de onderdelen niet verandert

Of je moet ook de namen van de onderdelen veranderen en vervangen

@+

1 like

Hallo

Een kleine uitdaging ging toen aan.

Inderdaad, de compositie om mee te nemen is de functie die moet worden gebruikt.

Door natuurlijk aandacht te besteden aan de verschillende opties die worden aangeboden.

1 like

Dank je wel @Benoit, een goed antwoord maar ik heb de EPDM niet.

De Take-Away Compositie, ok maar welke instelling? Standaard hebben we alle kans om de associatieve kant van de artikelbestanden te behouden.

1 like

Hallo

Als alle documenten zijn gecontroleerd en inclusief tekeningen is aangevinkt, is er geen link meer naar de originele bestanden. Maar je moet natuurlijk wel een ander bestand kiezen!

En u kunt een voorvoegsel toevoegen om het niet te verwarren met het oorspronkelijke project (we gebruiken AVP_ voor pre-project).

Meer info:

http://www.mycadblog.fr/composition-a-emporter/

Bewerken:

Maar we gebruiken de save as-macro die ik heb gemaakt (beschikbaar op Lynkoa), omdat we tijdens het onderzoek nog niet weten of we bestaande onderdelen gaan hergebruiken, dus we slaan eerst de assemblage op het hoogste niveau op, dan de onderdelen die we nodig hebben, één voor één. Dit voorkomt duplicaten en voorkomt overbelasting van de server.

4 likes

Welke links heb je in gedachten? Heeft u onderdelen laten bewerken in het kader van de montage?

1 like

Ter info, in het dialoogvenster "Compositie om te gaan" kunt u direct de naam van toekomstige bestanden wijzigen.

3 likes

Via het hulpprogramma ProjetcManager (het is als de "take-away samenstelling" van SolidWorks, maar dan complexer).

Natuurlijk moet u een PREFIX of een SUFFIX toevoegen aan al uw gekopieerde projecten (onderdelen, samenstellingen en plannen).

3 likes

Dit is een generieke vormtool die ik natuurlijk snel meerdere keren wil dupliceren in verschillende mappen. Er mag geen verband zijn tussen de verschillende projecten, anders is het een ramp.

Ik vergat te vermelden dat de namen van de onderdelen hetzelfde moeten blijven, maar niet de naam van de assemblage.

Een snelle manier die ik heb gevonden, is om de SolidWorks Explorer te gebruiken en een Kopiëren en Plakken uit te voeren, maar op een ander mapniveau dan het eerste (anders, vreemd genoeg, blijft de link bestaan)

Ik kon het niet doen met Compose to Go (zonder de naam te veranderen) of met Kopie opslaan als en voortgezet (en de geavanceerde opties ... Alles opslaan als kopie)

Verwijst u naar een nieuw bestand?

2 likes

"Ik ben vergeten aan te geven dat de namen van de onderdelen hetzelfde moeten blijven, maar niet de naam van de assemblage"

Dat is geen goed idee.... u moet een PREFIX of een SUFFIX toevoegen.

4 likes

In feite is kopiëren en plakken zoals jij dat doet hetzelfde als een take-away compositie.

Het enige dat u nodig hebt, is dat de map waarin u het opslaat een andere naam heeft (het hoogste niveau). Hij kan dan zijn eigen links opnieuw maken.

Aan de andere kant is het voordeel van de take-home comp dat je zeker weet dat je geen enkel bestand vergeet en dat je kunt hernoemen ... Het nadeel is dat hij het van tijd tot tijd niet wil doen door te beweren dat de naam te lang is (aangezien hij rekening houdt met het pad erin).

Ik weet niet of mijn collega's het hebben aangegeven, maar vergeet niet het vinkje bij "enkel bestand (plat)" uit te vinken ... anders heb je alles onder dezelfde map

sans_titre.png
1 like

Hallo

Ik ben het met Flegendre eens; u moet een PREFIX of een SUFFIX toevoegen. Het kan conflicten veroorzaken wanneer u dit geheel in een ander ramt met onderdelen die dezelfde naam hebben maar verschillend zijn.

3 likes

Ik denk dat ik ten minste één aanwijzing voor mijn probleem heb: ik sluit de oude assemblages niet en wanneer ik mijn "kopie" open, herstelt het de delen van wat al open is en niet noodzakelijkerwijs het juiste deel.

Ik was vergeten dat SolidWorks RAM boven alles stelt bij het zoeken naar referenties.

Ik blijf kijken of ik geen andere regenjassen in mijn referenties heb.

@Flegendre, het zou gemakkelijker zijn geweest als ik de naam had veranderd, (zie net hierboven) maar mij werd gevraagd om kopieën met dezelfde onderdelen (inf sole, ...) in elke gekopieerde map te hebben. En het is waar dat het moeilijker te verkrijgen is...

2 likes

Voeg gewoon een nummer toe achter de naam

De naam zal hetzelfde zijn voor uw assemblage en uw onderdelen

Maar als u geen wijzigingen aan de onderdelen aanbrengt, hoeft u de naam niet te wijzigen

Een onderdeel kan in meerdere samenstellingen bestaan

Dit is alleen nodig als u de onderdelen wijzigt die in dit geval niet identiek zijn aan het moederonderdeel

1 like

SolidWorks is (soms, zonder echte reden) in staat om je een duplicaat onderdeel in een andere directory te gaan halen, en daardoor conflicten te creëren (crashes, enz....)daarom is deze oplossing voor mij om VERBODEN te worden.

3 likes

Als je je montage-exemplaar al hebt gemaakt, hoef je alleen maar de juiste onderdelen opnieuw te voegen voordat je ze opent... (of in ieder geval het juiste repertoire) veel succes als je veel stukken hebt!!

Maar hernoem je stukken toch, anders veel succes voor de toekomst!

1 like

De enige andere mogelijkheid die je hebt is om dezelfde te houden voor het onderdeel, maar om configu te maken met een herinnering aan de naam van de map waartoe het behoort.