Ik heb je hulp nodig, ik weet niet hoe ik een materiaalverwijdering moet uitvoeren, in Solidworks, op een buis zodat deze identiek is aan het lasersnijden.
Afbeelding 1: Bestand geëxporteerd vanuit de lasersnijsoftware.
Afbeelding 2: Materiaalverwijdering in Solidworks
Afbeelding 3: Resultaat van de functie in Solidworks
Heb je de functie "curve project" geprobeerd om een curve van je vorm te maken die aan de buitenkant van de buis moet worden geëxtrudeerd, gebruik dan de "split" -functie om de buis met deze curve te snijden en ten slotte "body te verwijderen ".
Bart, ik heb mijn buis omgebouwd naar plaatwerk en vervolgens de optie "Normale materiaalverwijdering" aangevinkt, maar deze manip geeft me een verbluffend resultaat .
Om het idee van @Bart te volgen, probeer in je schets de boog Ø42,4 niet te verlaten, maar in het bovenste deel breder te snijden. Het kan van daaruit komen!
Gewoon een domme vraag: is het dezelfde functie (of schets) toegepast in de 2 softwares?
d.w.z. doe je een buis / buis verwijdering zoals wat je tekende op SW?
Want als je je laserkop vast zet, draait je buis om gesneden te worden, je krijgt niet de vorm van SW, maar een propeller. Nou, ik kan het mis hebben...
edit: dus het komt terug op het eerste antwoord van PL. doe het in 3 functies.
Je kunt niet goed zien op je foto's, maar ik heb de indruk dat je bent overgestapt op plaatwerk, maar het is geen plaatwerkonderdeel in de zin dat het niet kan ontvouwen: je basisvorm voor het verwijderen van materiaal blijft een buis, en geen opgerolde plaat.
Wanneer een onderdeel wordt lasergesneden, blijft de kop vast staan en draait de buis, zodat de laser altijd normaal is ten opzichte van het snijvlak. Dit is wat ik graag zou willen reproduceren op solidworks, om het bestand naar de laser te kunnen sturen. Als ik het vandaag verstuur, snijdt het langs de buitenrand van mijn tekening, dus het gesneden stuk komt helemaal niet overeen met het gewenste.
Ik werk in 3D-lasersnijden, dus mijn laser kan de externe curve volgen door zijn kop te kantelen: tot 45°, je kunt toch niet alles doen:)
Om u te helpen, moet u de binnenkant van de buis als referentie houden in de plaatwerkconstructie
en voer de normale materiaalverwijdering uit.
Zie bijgevoegd bestand gemaakt op Solidworks 2015.
Ik heb een model gemaakt van de plaatwerkbuis met een plat vlak Lg 0.05 mm (dat mijn snijsoftware elimineert omdat het te klein is) Vervolgens maak ik de normale materiaalverwijdering op het oppervlak.