Hoi allemaal
Omwille van een project moet ik een lager plaatsen om er een slinger op te laten draaien, het probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet aanpakken.
Moet ik het met reces doen of op de een of andere manier?
Bij voorbaat dank.
Hoi allemaal
Omwille van een project moet ik een lager plaatsen om er een slinger op te laten draaien, het probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet aanpakken.
Moet ik het met reces doen of op de een of andere manier?
Bij voorbaat dank.
Zonder wat meer informatie te hebben, zal het enigszins ingewikkeld zijn om correct te antwoorden.
3D-weergave, inspanning om te verzenden, werkingsprincipe in principe een kleine specificatie lijkt mij essentieel.
Het principe is dus simpel, ik moet een lager bevestigen om een crank te laten draaien die een ketting aandrijft, een beetje zoals op een fiets (maar voor een ander gebruik).
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
Beide worden bevestigd door een pen die in het lager past. Maar ik ben niet zeker van dit idee, ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk weer te geven.
De inspanning die zal worden uitgeoefend, zal die van een operator zijn om het geheel te draaien.
Op het eerste gezicht zou ik, gezien de hefboomarm, adviseren om een langere geleider te hebben dan de getoonde.
Ofwel met 2 lagers (1 aan elke kant van de buis) of een andere methode.
Maar met slechts één lager voor mij, gaat het het niet doen, het moment dat door de slinger op het lager wordt overgebracht, is misschien veel te veel.
Hallo
Misschien zou een kettingspanner wel fijn zijn!
Hallo;
Ik gebruik een platina lager.
Vast met doorgaande afstandhouders onder uw rechthoekige profiel.
Vriendelijke groeten.
Hoe kan ik met deze oplossing de as in het lager en in de krukas bevestigen?
Ik heb erover nagedacht om er een te plaatsen, het probleem is dat ik weinig bevestigingspunten heb en dat de omgeving waarin het gebruikt gaat worden problemen kan veroorzaken.
Ben het bijna met @Maclane eens
Persoonlijk gebruik ik dit type product van igus (met name gebruikt voor de lagers van de grote achten
( igus lager inzetstuk - Google Zoeken )
Vier of twee gaten in het profiel van de schroeven met moer en presto.
Het is net zo sterk als een kogellager, vooral om te dienen als as voor een eenvoudige krukas.
Voor de bevestiging voor de crank is het een sleutel (de cranks worden standaard geleverd met een sleuf voor sleutel. (de as moet ook de behuizing voor de Misumi-sleutel hebben, bijv. voorziet de assen standaard van sleutelfrezen)
Een ring en een borgring zijn voldoende om te voorkomen dat de as in de axiale zijde tegenover de krukas beweegt.
Kleine opmerking voor @naehu.beaubois, als je de tangentiële kracht kent, zou je de te verplaatsen last moeten weten (als het een ketting is kun je denken aan een slede of een kabelwikkeling). Kunt u dit punt verduidelijken, want het zal nuttig zijn voor het snoeien van de boom en de sleutel. Houd er rekening mee dat de sleutel zowel voor het rondsel als voor de slinger wordt gebruikt.
Plukken
Aanzichten van dezelfde montage met een borgring
In werkelijkheid wordt de ketting gebruikt om een zak op te rollen. De twee 25/50 tandwielen draaien een as of er is een zak aan bevestigd om hem te trekken, op zich is er geen grote weerstand, de zak zelf moet 2 kg wegen en het materiaal binnenin moet 5 kg wegen.
En de afstand tussen de twee assen is 460 mm.
En tegelijkertijd zou ik graag willen weten of je voor de borgringen de binnendiameter moet onderdimensioneren. Ik heb bijvoorbeeld een as met een diameter van 12 mm, moet ik dan een borgring van 11,7 mm diameter nemen?
Hallo
Voor de clips als je geen groef op je as maakt, bied ik je dit soort clips aan.
Hallo
Voor uw crank is het lager dat u eenvoudig hebt gekozen een 1-rijig kogellager
Dus het zal die radiale kracht dragen.
Aangezien mijn bedrijf lagers produceert, adviseer ik u liever
Om een lager te gebruiken met 2 kogelbaan hoekcontact, waarmee u
om zowel een radiale als een axiale weerstand te hebben.
Als u ons daarna de maat van de krukas en de boring vertelt waar deze zich zal bevinden
het lager, zal ik al in staat zijn om over te schakelen naar een type lager dat geschikt is voor deze functie en ook weet over de belasting die uw lager uiteindelijk zal moeten dragen
Ik blijf beschikbaar
Ik heb mijn systeem enigszins aangepast naar aanleiding van het vorige advies. Maar zo ziet het er nu uit.
De krukas heeft een diameter van 24 mm en de interne boring van het lager heeft een diameter van 25 mm en voor de belasting denk ik dat het alleen de massa van de ketting en die van de krukas is, die moet overeenkomen met 50 N.
Ik heb een verbreding aan de crank toegevoegd, zodat deze dezelfde diameter kan hebben als het lager. Het is aan jou om me te vertellen of het geschikt is of niet.
Ik ga niet liegen, lagers zijn niet wat ik het beste ken ^^'.
Hoera! De overloop is groot genoeg om een olifant op te tillen, nietwaar?
Daarnaast zie ik een smeernippel waardoor ik denk dat er geen lager is maar een bronzen of iets dergelijks lager.
Hoewel we maar een heel klein deel van het systeem zien, wie ketting zegt, zegt beschermende behuizing, zelfs en vooral als de secondehand van de operator voor de tas zorgt. De CHST of een andere goedbedoelende persoon zal niet nalaten een opmerking tegen u te maken.
Vriendelijke groeten
Ahahah, ik ging naar Norelem om mijn onderzoek te doen naar het lager, ik nam degene die een grotere diameter had dan die van mijn krukas (ook bij Norelem).
Maar hier zijn de technische details en de afmetingen ervan.
Voor mij is een lager van dit type alleen niet mechanisch, het lager oscilleert als een kogelgewricht om zelfuitlijnend te zijn.
Dus niets belet de as om hier iets te draaien, leverancier doc als voorbeeld:
Voor mij ofwel 2 lagers of 2 lagers, bronzen lagers maar nooit een enkel lager zeker niet met een slinger als hefboomarm.
Als ik je de 3D stuur, zou het dan mogelijk zijn om me de mogelijkheden te laten zien die optimaal kunnen zijn?
Voor mij, plaats ofwel een lager aan elke kant van de buis, of een bronzen plastic ring of lager, maar in een hoeveelheid van 2 om een langere geleider te hebben en die voorkomt dat de as bolt.
Net als bij een fietscrankstel bevat de assemblage 2 lagers.
Het probleem is dat ik niet genoeg ruimte heb om 2 niveaus te plaatsen, zoals weergegeven in het onderstaande diagram.
Ik moet in staat zijn om een enkel lager te implementeren waar een rol om de as vast te houden, daarom had ik een rol (misschien te groot is het waar). Ik weet niet of het mogelijk of nuttig is om slechts één rol/lager te plaatsen.
Welke maat heb je of heb ik de zwarte lijnen getekend?
Het zal mij in staat stellen om u een lager voor uw nieuwe configuratie te adviseren
Diameter van de as blijft hetzelfde als wat je me vertelde?
Omdat in deze configuratie, afhankelijk van de grootte van de 2 meter enkele rij lagers