Bestaande ballonnen en stuklijsten opnieuw koppelen - SolidWorks

Hallo allemaal, ik kom jullie opzoeken omdat ik mijn ideeën heb uitgeput om mijn probleem van de link tussen bubbel en nomenclatuur op te lossen.

- Context: Ik heb een montage en de bijbehorende tekening teruggevonden, waarop ik enkele wijzigingen moet aanbrengen, hier werkt de bubbel.

Ik zal werken aan een kopie van deze bestanden om de originelen te bewaren. Ik maak de link tussen de gekopieerde tekening en de gekopieerde assembly opnieuw: dat is OK.

- Probleem: Maar vanaf daar toont de ballon me vraagtekens en lijkt het me niet lukken om de link met de bestaande nomenclatuur opnieuw te maken.

Ik heb geprobeerd naar de eigenschap van de tekeningweergave te gaan, maar het vak "Ballontekst koppelen aan de opgegeven tabel" is grijs!? Niet mogelijk om te controleren

Ik heb ook geprobeerd om de BOM sjabloon toe te voegen in "Systeemoptie" > "Bestandslocatie" > "BOM Template". Het stond me niet toe om iets meer te doen, noch in de eigenschappen van de tekenweergave, noch in de acties via een bubbel... of ik heb ergens iets gemist.

Pas als ik een stuklijst opnieuw maak met het opgeslagen model, kan ik opnieuw verbinding maken met de bubbels.

Maar ik wil de bestaande nomenclatuur behouden, omdat deze gedeeltelijk is gewijzigd op het artikelnummer en andere teksten, en  ik er geen wijzigingen in hoef aan te brengen . Daarnaast stelt het me in staat om de mogelijkheden van SolidWorks te zien.

De bestaande nomenclatuur heeft kleine hangsloten, zou het me ergens kunnen blokkeren? Ik zie echter niet echt waarom, want het werkt in het originele bestand!

Ziezo, als iemand een idee heeft om dit op te lossen, bij voorbaat dank.

Hallo Thibau.armand_1,

Is het mogelijk om screenshots te hebben van wat je vraagt.

Bedankt.

Vriendelijke groeten.

@+.

AR.

Nee, helaas, ik heb het recht niet.

Om te proberen duidelijk te zijn,

- Bij de originele tekening volgen de ballonnen de nummering van de nomenclatuur (ik verplaats de pijl op een onderdeel en ik heb het juiste nummer).

- Met de kopie van de tekening in verband met de kopie van de assemblage heb ik "?" in de bubbels en als ik de pijl op een onderdeel beweeg krijg ik een ander nummer dan dat in de nomenclatuur.

- nieuwe manipulatie: Als ik de link tussen de kopie van de tekening en de originele assemblage opnieuw maak, vind ik mijn ballonnummers die overeenkomen met de nomenclatuur

Ik zie niet in wat het verschil maakt tussen assembleren en kopiëren, zodat de bubbels in het ene geval de nomenclatuur volgen en in het andere geval niet!?

Hallo

Controleer dus of de MEP-weergave is gekoppeld aan de juiste stuklijst als er meerdere stuklijsten zijn.

Ik kan dat alleen maar als een verklaring zien. Dus om te controleren of de weergave aan de juiste nomenclatuur is gekoppeld, klik je op de gewenste weergave, en vervolgens klik je met de rechtermuisknop en controleer je of deze is gekoppeld en controleer je vooral de 3 punten waar de nomenclatuur die je wilt naar de juiste configuratie en weergavestatus verwijst.

Daar heb je het, houd me op de hoogte ... @+

AR.

2 likes

Dus ging ik met een ander idee:

- Neem de originele assemblage en maak een afgeleide configuratie met een toegevoegd onderdeel dat een ander verwijderd onderdeel vervangt.

- Selecteer de afgeleide configuratie in de tekening.

En daar inderdaad, ik kan de manip doen die je me AR voorstelt (en die niet mogelijk was met mijn kopieën!?)  en ik vind de nummering van de nomenclatuur op de onderdelen... behalve degene die ik heb toegevoegd die eindigt met * in de bubbel. De nomenclatuur is niet veranderd en geeft nog steeds het oude deel weer.

P.S: Dat is het, ik ben er! We moesten ook een configuratie kiezen voor de nomenclatuur! 

Aan de andere kant weet ik niet waarom deze weergaveoptie "Ballontekst koppelen aan de opgegeven tabel" niet mogelijk is met kopieën?

Dank u voor uw hulp A.R

1 like

Probeer te kopiëren met een packGo, ik denk dat het komt door de klassieke kopie! 

1 like

Ik ken het packGo niet? Hoe doen we dat?

Hallo weer Thibaud.armand_1,

Er is ook iets te zien in de eigenschappen van de nomenclatuur, zie bijgevoegd.

@+.

AR.

2022-01-18_164103.jpg

Hoi Thibaud.armand_1,

"PACK AND GO" maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een subset met alle tekeningen met betrekking tot de onderdelen en samenstellingen te kopiëren en ze tegelijkertijd te hernoemen.

beter =>Verzamelt alle bestanden die verband houden met het ontwerp van een model (onderdelen, assemblages, tekeningen, referenties, onderdeelfamilies, inhoud van ontwerpwerkmappen, emblemen, uiterlijkheden, scènes en SOLIDWORKS-simulatieresultaten) in een map of zip-bestand.

Zie bijgevoegde link

https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_pack_and_go.htm

Vriendelijke groeten.

AR.

1 like

Met betrekking tot het See This Pack,

Voor nu, klik in Windows Verkenner met de rechtermuisknop op de originele MEP >solidworks >pack and Go.

Er wordt een nieuw venster geopend, voer de nieuwe locatie in  > voeg een voorvoegsel toe >ok.

Er wordt een hernoemde volledige kopie gemaakt, 

1 like