Hoe controleer ik mijn structuur in solidworks?

Hallo

Ik ben nieuw op het forum.

Als onderdeel van een uitdaging met mijn vader (om me te motiveren om Solidworks te leren gebruiken), moet ik een platform maken met solidworks en er vervolgens een studie van doen. Mijn vader zou graag zien dat een belasting van 2 kN/m² gelijkmatig op het oppervlak wordt aangebracht. (bijgevoegd is de afbeelding van de gateway)

Als ik de studie in Solidworks-simulatie doe, loop ik tegen een probleem aan. Ik kan het niet in elkaar grijpen  en ik begrijp niet echt waarom.  Ik heb een soort aluminiumlegering toegepast omdat ik de resultaten gewoon wil interpreteren om mijn cursus toe te passen.  Is het een ontwerpprobleem?

1) Kunnen we een simulatie maken van een complete assemblage in solidworks?  Ik zag op internet dat het vereenvoudigd moest worden, omdat ik nog nooit een simulatie op de software heb gedaan, weet ik niet echt hoe ik de gateway kan vereenvoudigen. Ik heb geprobeerd tutorials te vinden op youtube, internet, maar ik kan niet vinden hoe ik mijn studie moet doen zodat deze betrouwbaar is. Op youtube zijn tutorials meestal  over stukken en elementen vrij eenvoudig en zijn ze in het Engels, dus ik moet waarschijnlijk een stap missen. 

2) Is het omdat ik op SolidWorks Education ben en daarom beperkt ben?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet, MP.

platform-voet-reling.sldasm

Hallo @ Megplg1

Ja, het is mogelijk om de simulatie van de volledige ASM uit te voeren, wat niet erg ingewikkeld is.

Het spreekt voor zich dat je het model moet vereenvoudigen door alle dingen te verwijderen die niet nuttig zijn, zoals de vangrails (die indien nodig het onderwerp kunnen zijn van een aparte simulatie) en de zwenkwielen die geen nut hebben.

Er zijn verschillende manieren om te vereenvoudigen, ook in de manier waarop u de simulatie uitvoert. Omdat het woord vereenvoudigen verschillende realiteiten dekt die niet noodzakelijkerwijs een direct verband tussen hen hebben.

Aan de andere kant loop je, gezien de gebruikte rechthoekige buissecties, niet veel risico.

Er is overkwaliteit met AMHA-superfoetory-elementen , maar ernstiger is de functie van de vaste ronde buizen (die naar de zwenkwielen gaan (gelast op de rechthoekige buizen ???).  Ik denk dat er op sommige punten hiaten in het ontwerp  zitten.

MAAR! daarvoor moet u de documenten bij uw ASM voegen. Een ASM alleen kan niet worden gebruikt.

U moet daarom naar Bestand gaan selecteer ==> Inpakken en gaan ==> voeg alle onderdeelbestanden toe, evenals de huidige simulatiestudie. Selecteer vervolgens ==> ==> verzenden naar ZIP-bestand

Plaats de ZIP.

Om een goede simulatie te kunnen uitvoeren, moet je de gebruiksvoorwaarden definiëren en in het bijzonder de belasting en de richting van alle inspanningen (vergeet niet dat je in gebruik krachten zult hebben waar je misschien nog niet aan denkt (Gokken  ;- )    )

Stuur de zip plus alle andere informatie en wacht dan op feedback.  ;-)

Groetjes

1 like

Hallo weer,

Tijdens mijn studie had ik de ASM inderdaad vereenvoudigd door de vangrails en zwenkwielen te verwijderen. Maar het werkt nog steeds niet.

Ik vermoed dat er tekortkomingen in het ontwerp zitten, ik bied bij voorbaat mijn excuses aan, dit is de eerste keer dat ik zo'n geavanceerde ASM op SolidWorks heb gedaan.

Beschrijving van de gateway:

- De gateway moet kunnen worden gedemonteerd voor opslag. (leuningen, voeten, trapladder zijn dus afneembaar)

- De loopbrug moet het gewicht van twee personen dragen

- De loopplank heeft een offset van 400 mm

Wat ik je in eerste instantie gaf, was slechts één kant van de uiteindelijke brug, ik wilde al slagen in het doen van de studie over deze kleine ASM.

De uiteindelijke gateway heeft drie mogelijke configuraties (zie bijgevoegde afbeelding). De derde configuratie is hetzelfde als configuation-2, maar aan de andere kant.

De kleine ronde buizen aan de onderkant stellen me in staat om mijn twee catwalks aan te sluiten.

Ik nam voorlopig zulke dikke rechthoekige buizen voor de veiligheid en hoopte vervolgens met de studie de dikte en grootte van mijn profielen te kunnen optimaliseren.

configuration-1.png

De afbeelding van Configuration-2

configuration-2.png

Het zip-bestand

passerelle_test.zip

Het zip-bestand

passerelle_test.zip

OK Maar je bent niet lid geworden van de ASM met de pack and go-functie.

Ik heb al een idee waarom uw simulatie op ten minste drie punten is mislukt, waaronder één op de mazen en de andere op de balken.

Te bevestigen met het model.

Vriendelijke groeten

PS: subsidiaire vraag hoe is het externe deel bevestigd  of waar vertrouwt het op als het eenmaal in gebruik is met twee operators erop.

Normaal gesproken gebruikte ik deze keer de pack and go-functie.

Voor het moment op niets, ik wilde al zo zien, hoe het was. Anders ben ik van plan om 2 steunpalen te plaatsen die zich in hoogte aanpassen aan het niveau van de offset. 

passerelle-zip.zip
1 like

Goedenavond @Megplg1

Bekijk de PDF die een overzicht geeft van alles wat er nog moet gebeuren om tot een resultaat te komen.

Niet veel, maar toch in ieder geval twee uur werk

Vriendelijke groeten

simulation_plateforme_demontable_.pdf
2 likes

Hallo

Wauw, ik had niet zoveel verwacht. Ik dank u oprecht voor al deze opmerkingen, ik ga nu aan de slag. Heel hartelijk bedankt.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. 

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo weer,

Ik heb een vraag als je zegt: "Onrealistische raakpunten.
Als je een simulatie wilt hebben die ook maar in de verste verte significant is, moet je met een schets en een extrusie toevoegen wat het laswerk zal zijn."

Wat ik begrijp: ik maak een schets of trek een lijn, ik maak er een extrusie van 4 mm  van. Dan neem ik tijdens mijn montage mijn kleine ronde  buis en de structuur: 

1) Ik begin met het creëren van een tangensspanning tussen de zijkant van mijn cilinder en het oppervlak van de "las"

2) Ik neem het bovenvlak van de "las" en  ik heb het laten samenvallen met het bovenvlak van mijn cilinder

3) Ik doe  hetzelfde voor de onderkant? (zoals afgebeeld)

Anders zie ik niet echt hoe het moet, tijdens het eerste ontwerp van de loopplank had ik echt moeite om de kleine buizen te laten samenvallen met de structuur van de loopplank. Ik had de andere oplossing een beetje in de war gevonden, dat geef ik toe..

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Vriendelijke groeten

capture.jpg

Hallo @Megplg1

Het komt door mijn moeder die me vertelde dat ik heel aardig moest zijn voor jonge vrouwen en dames, om hen aan te moedigen om in de industrie te werken ;-)

Vooral omdat er op dit forum maar heel weinig mevrouwtjes en mevrouwtjes   zijn ;-)

Aan Plutarchus

1 like

Hallo @ @Megplg1

Uw zogenaamde "verknoeide" oplossing is niet zo slecht, maar ik stel op dezelfde basis een oplossing voor die dichter bij de realiteit ligt van uw onderdeel dat ooit is gelast.

Het is beter om de las aan de buis te laten bevestigen, omdat dit voorkomt dat u deze lasnaden op de profielen maakt, vooral als u de positie van de buizen verandert. Je ziet de puinhoop om de posities op je profielen te wijzigen. Uw buis en zijn las zijn dus één en hetzelfde stuk dat u gemakkelijk kunt plaatsen waar u maar wilt.

Als je een argonlasser bij de hand hebt (aangezien je aluminium gebruikt als ik je model goed heb gezien), kun je hem vragen om de afmetingen te verfijnen, maar het is niet op deze punten dat de validatie van je simulatie zal spelen.

In de bijgevoegde afbeelding heb je de uitleg van waarom en hoe.

Vriendelijke groeten

cordon_soudure_pour_la_simulation_2020-06-10_11_44_51-window.jpg
1 like

Hallo

Je moeder is erg goed! :)

Ik begrijp het beter dankzij het beeld! Heel erg bedankt, zo zag ik het helemaal niet! 

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik denk dat ik met al uw opmerkingen rekening heb gehouden

- Ik heb de raakpunten veranderd

- Toegepast 1060 aluminiumlegering op alle componenten

- Ik heb wel een druk van 2000  N/m^2 gezet

- Ik heb vaste geometrieën gezet volgens x, y en z

Maar het netwerk wordt nog steeds niet aangelegd. Ik denk dat het komt omdat ik altijd  problemen heb met het aansluitpunt aan de voeten.

Moet ik ook mijn verstevigingsstaven aan de voeten verwaarlozen?

passerelle-simu-2.zip

Hallo

Het gaas werkt perfect in je vorige mailing.

U hoeft alleen de grootte van de min- en max-mazen in te stellen.

Voor het minimum moet u gaas kiezen uit de helft van de blokkeergaten op de buizen. Of zelfs een beetje kleiner als hij klaagt.

Voor de Max tussen de 100 en 250.

Er is geen andere verfijning die normaal gesproken moet worden toegevoegd.

Ik kijk parallel naar uw ASM clean en ik geef u de resultaten die zullen worden vergeleken met die van uw kant.

Plukken

1 like

Goedenavond

Weet je zeker dat je me de juiste versie hebt gegeven, want ik heb altijd balken in plaats van "als volume te behandelen".

Cdlt

Bovendien worden niet alle voeten en afstandhouders beperkt door "axiale spanning" en stop, wat interferentie genereert.

Gloupss!

Dit komt voort uit de wijziging die is aangebracht op de buizen  "Buizen supports_alu 29 en volgende" en het is te wijten aan de wijziging die aan deze onderdelen is aangebracht om de lassen toe te voegen.

Kleine fout gecorrigeerd op de verzonden bestanden maar thuis te corrigeren.

A+

1 like

Goedenavond

Tijdens mijn analyse had ik alles in volume gezet, je moet naar de voetleuning van het platform kijken , dan is er onderaan de pagina statisch 2