Hallo
Ik heb Autodesk Inventor verlaten omdat onderhoud verplicht is geworden en bovendien als er geen onderhoud is niet meer mogelijk is om de software te gebruiken (geblokkeerd).
Dit model dat door Autodesk (Microsoft, enz...) is aangenomen, is de regel geworden voor alle uitgevers die terugkerende inkomsten willen hebben.
Het verkopen van een licentie die 5 of 10 jaar zonder onderhoud zal worden gebruikt, is inderdaad niet rendabel (vandaar het verdwijnen van de VAR voor 10 jaar).
Je kent Maclane als Solidworks is volledig op het net, heb je geen andere keuze dan het over te nemen of om de huidige oplossing (software in uw werkstation) te behouden, maar met een hoog risico op technologische tekorten, omdat Windows nog steeds evolueert, de oude versies worden niet meer onderhouden en tenzij je je oude machine zijn oude OS en je oude SW en kaarsen branden voor Saint Rita patroonheilige van oorzaken wanhopig is niet 100% Full Kiff.
Trouwens , de verkopers die ik nooit zie, hebben me ooit aangeboden om me een demo in het Frans te geven van 3D EXPERIENCE SOLIDWORKS en nog minder van de financiële voorwaarden, noch de voorwaarden voor de migratie van bestaande modellen, noch de noodzakelijke leercurve, noch de training in nieuwe interfaces, noch de noodzakelijke netwerkaanpassing (ik heb glasvezel), noch cybersecurity-garanties (als we zien dat zeer grote computergroepen worden gehackt, slik), noch de garantie dat de NSA niet al onze modellen beschikbaar stelt, noch ..., noch (vul in wat er ontbreekt, tel dan het aantal Ni).
Opmerking: ik heb een jaar lang 3D-ervaring gehad en dat is onbegrijpelijk omdat alles grotendeels toegankelijk is voor samenwerking op meerdere locaties, maar geen informatie over Solidworks Cloud.
Tussen ons, als ze je behandelen zoals ik, zal de migratie niet gemakkelijk voor hen zijn.
Als je geen deel uitmaakt van een grote groep of een bedrijf met een tiental stations, tel je niet mee.
Die concrete, gedifferentieerde en permanente ervaring heeft met 3D EXPERIENCE SOLIDWORKS.
Wie kan er meer zeggen dan wat er op de website van DassautSys staat
Hoewel ik zelf getroffen ben door geplande veroudering, is het niet omdat ik met één voet in het graf sta dat ik me geen zorgen maak over wie er op de andere voet op me zal stappen.
Vriendelijke groeten