HP Premium Station VS Premium Station geoptimaliseerd met SOLIDWORKS

Hoi allemaal

Sommige leden hebben ons om meer informatie gevraagd over de prestaties van de CAD-werkstations die worden aangeboden op de Visiativ e-shop, hier zijn ze:

We hebben het HP Premium Workstation vergeleken met een geoptimaliseerd Premium Workstation:

- HP Z4 Premium testresultaten:

- Geoptimaliseerde Premium Station testresultaten:

Als u nog vragen heeft, zal onze HP hardware-expert u live antwoorden tijdens het Workstation Performance Webinar op 28 maart om 11:00 uur: https://www.visiativ.com/evenement/webinaire-stations-de-travail-cao-28-03-2023/

Fijne dag
Coralie

2 likes

Hallo Coralie,

En bedankt voor deze informatie.
Zou het mogelijk zijn om dezelfde informatie ook voor een mobiele telefoon te hebben?
… Bedankt, @+.
AR.

Hallo
Ik denk dat je de 2020 uit de test kunt halen omdat we duidelijk kunnen zien dat er een probleem is of SW beweert dat de prestaties zijn verbeterd, maar in dit geval moesten we op de 2020 blijven (praktisch 2 keer sneller dan de 2021 of 2022).
Daarna kan het, afhankelijk van de software voor het beveiligen van gebruikerswerkstations, een sterke impact hebben op de prestaties van SW (we gingen van een score van 80 naar 110/120).

2 likes

Welkom @Cyril_f

Er zijn een paar dingen die me van streek maken in de bank.

1°) we weten niet welke gebruikt wordt en vooral met welke functies
2°) 6-core geoptimaliseerde CAD-processor, het betekent niets omdat de overgrote meerderheid van de code niet weet hoe multi-core te gebruiken De SW-technici zeggen dat sommige delen van het programma voor verschillende versies multi-core hebben gebruikt zonder te weten welke programma's. In mijn ervaring maakt alleen de PEF-simulatie en de antediluviaanse " photoview " in renderingmodus gebruik van multitread (dit is te zien aan het aantal emmers).
99,9% van de tijd heeft de grafische kaart een plat encefalogram.
Wie zou een computer kopen als u de fabrikant van de processor of de referentie ervan niet kent.

3°) het is je niet ontgaan dat in ==> systeemoptie ==> Prestaties ==> helemaal onderaan een selectievakje ""verbeterde  grafische prestaties" in feite onbruikbaar is als je geen grafische kaart hebt zoals Nvidia RTX (ik ben de technologie vergeten, je moet CUDA of RTX nemen)
Een RTX A 4000 kost nog steeds $2231 , wat duurder is dan een goede computer, dus je moet zo'n kaart echt gebruiken.

Vriendelijke groeten

1 like

De gebruikte functies zijn altijd hetzelfde, ongeacht de versie van SW.
Openen SW, openen van een montagebestand (mal) en reconstructie + rotatie + zoomen, openen van de matrijstekening + zoom + vertaling, openen van een plaatwerkonderdeel en reconstructie + rotatie + zoomen, openen van de tekening en bis herhaald, rendering van dit plaatwerkonderdeel. Dan simulatie op een klep als mijn geheugen correct is (Assembly)
Dus ja, geen multi-cores op SW behalve simulatie en enkele geheugen SW-functies.

Ik zeg alleen dat de 2020 ten onrechte sneller is dan de andere versies, omdat het enkele defecten "verbergt" in de bestanden die van onze kant zijn onthuld over de 2021 en we zien in het testrapport dat het de grafiek is die het verschil maakt (voor de rest is het hetzelfde). Dus in haar prestatietest doet ze zeker iets dat minder kracht vereist, ook al is het visueel precies dezelfde test (probleem van de bank die ook alles wat mogelijk is naar voren brengt)

3 likes

Hoi @Zozo_mp
Multicore wordt ook gebruikt voor Europarlementariërs op de nieuwste versies: SW balanceert de berekening van de verschillende weergaven op verschillende kernen. Maar dat is bijna het enige nut.

2 likes

Dank je wel @froussel

Ik wist het niet!
Maar je moet in het Europees Parlement een aantal verdomd grote en zeer gedetailleerde vergaderingen hebben om zinvol te zijn.

Het zou nog steeds interessant zijn om alle keren te weten wanneer de multi-core wordt gebruikt.
Ik ben er niet eens zeker van dat degenen die de bank voor het voorgestelde station hebben gedaan, de informatie hebben.

Hoe dan ook, willen overklokken met SW is in 95% van de gevallen een krankzinnigheid. Een vier cores is genoeg en zes cores als ik concrete voorbeelden krijg voor PEF of Flow-simulatie

Plukken

1 like

Hoi allemaal
Als u meer wilt weten over de prestaties van het werkstation, is de webinar-replay beschikbaar! U vindt er een Q&A met onze HP hardware-experts! : Workstationprestaties voor CAD - Wat is er nieuw in 2023
Veel plezier met herhaling :slight_smile:

1 like

Hallo @ allemaal en @ allemaal

Ik kom terug op het onderwerp nadat ik ben gecontacteerd voor een oplossing (die echter nog moet worden bewezen). Ik heb geen aandeel in dit bedrijf.

Het voorstel moet betrekking hebben op computergebruik op afstand en opslag in de cloud.

In gewoon Nederlands betekent dit dat alle rekenkracht zich in de cloud bevindt.

Dit is in ieder geval wat Dassault-système al aanbiedt en wat Solidworks in de nabije toekomst zal bieden met het einde van SW op Windows. (Ik heb het er niet meerdere keren over gehad op dit forum zonder dat het iemand ontroerde, kortom!)

Ik zal je de link geven die je veel meer zal vertellen, maar stel je voor dat je een configuratie hebt
8 SSD cores 2 x 256 GB, 16 GB RAM GPU NVidia RTX A4500 vanaf € 139,00 excl. btw /maand of € 1.868 per jaar.

Vergelijk dit met de prijs van een machine bij u op locatie.
Vooral omdat de jaarlijkse kosten worden besteed aan uitgaven en niet aan investeringen en dit stelt u in staat om uw huidige machines te behouden zonder dat u ze hoeft te upgraden.
Natuurlijk is het volledig compatibel met al uw Windows- of Mac-applicaties.

Hier zijn enkele configuraties

• Vonk Intel Xeon CPU 2.5 - 3.1GHz 8 vCores SSD 256 GB, 12 GB RAM GPU NVidia 1080/P5000, vanaf 59,00€HT

• Aurora Intel Xeon CPU 3.4 - 4.5GHz 8 vCores SSD 256 GB, 16 GB RAM GPU NVidia RTX 5000 (incl. Ray Tracing) 12GB VRAM vanaf 89,00€ excl. BTW / maand

• Bliksem CPU: Intel Xeon 3.4 - 4.4GHz, 12 vCores SSD, 256GB +768 GB SSD, 32 GB RAM, GPU, NVidia RTX 6000 (incl. Ray Tracing), 24GB VRAM vanaf 139,00€ HT /maand

• Zenit CPU AMD Epyc 2.8-3.7GHz 8 vCores SSD 2x256GB, 16 GB RAM GPU NVidia RTX A4500 vanaf 139,00€ HT /maand

Het was OVH die Linkoa organiseerde (ook tijdens de brand :frowning: )

Houala!

Hallo;

Om terug te komen op het onderwerp @Zozo_mp , volgt hier een fragment uit de e-mail van Visiativ (D'aujourd'hui) over de toekomst van Solidworks:

>" … Als klant van SOLIDWORKS Solutions willen wij u informeren dat Dassault Systèmes de beslissing heeft genomen om het engagementmodel voor alle nieuwe licentie- en onderhoudsaankopen met ingang van 1 juli 2023 te wijzigen.

> De belangrijkste ontwikkelingsgebieden voor Dassault Systèmes zijn inderdaad de adoptie van de 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS-oplossing en het 3DEXPERIENCE PLATFORM.
> Deze ontwikkelingsgebieden hebben een impact op de wijze van engagement door over te stappen van een traditioneel model (aankoop van een eeuwigdurende licentie met onderhoud) naar een abonnementsmodel.
>Het traditionele overnamemodel is nog steeds mogelijk, onder speciale voorwaarden.

> Dassault Systèmes SOLIDWORKS heeft besloten dat het vanaf 1 juli 2023 voor de verwerving van een licentie uit het SOLIDWORKS Classic-assortiment (SOLIDWORKS, Simulation, PDM, Electrical, enz.) nu verplicht zal zijn om deze te koppelen aan een initieel onderhoudscontract van 2 jaar , inclusief als standaardrollen van het 3DEXPERIENCE-platform die gegevensbeheerfunctionaliteiten bieden, samenwerking en de voordelen van de cloud.

>De kosten voor het verkrijgen van een nieuwe licentie zullen daarom mechanisch worden verhoogd en zullen gepaard gaan met 2 jaar ondersteuning voor deze nieuwe dienst."

… Daar ga je, daar ga je... genoeg om je te ontroeren (?).

Hoe zit het met glasvezel, serverbetrouwbaarheid (OVH?), gegevensopslag, opgelegde updates... en oude mensen die de verandering (waarvan ik er een ben) niet zullen waarderen.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Ik heb Autodesk Inventor verlaten omdat onderhoud verplicht is geworden en bovendien als er geen onderhoud is niet meer mogelijk is om de software te gebruiken (geblokkeerd).
Dit model dat door Autodesk (Microsoft, enz...) is aangenomen, is de regel geworden voor alle uitgevers die terugkerende inkomsten willen hebben.
Het verkopen van een licentie die 5 of 10 jaar zonder onderhoud zal worden gebruikt, is inderdaad niet rendabel (vandaar het verdwijnen van de VAR voor 10 jaar).

Je kent Maclane als Solidworks is volledig op het net, heb je geen andere keuze dan het over te nemen of om de huidige oplossing (software in uw werkstation) te behouden, maar met een hoog risico op technologische tekorten, omdat Windows nog steeds evolueert, de oude versies worden niet meer onderhouden en tenzij je je oude machine zijn oude OS en je oude SW en kaarsen branden voor Saint Rita patroonheilige van oorzaken wanhopig is niet 100% Full Kiff.

Trouwens , de verkopers die ik nooit zie, hebben me ooit aangeboden om me een demo in het Frans te geven van 3D EXPERIENCE SOLIDWORKS en nog minder van de financiële voorwaarden, noch de voorwaarden voor de migratie van bestaande modellen, noch de noodzakelijke leercurve, noch de training in nieuwe interfaces, noch de noodzakelijke netwerkaanpassing (ik heb glasvezel), noch cybersecurity-garanties (als we zien dat zeer grote computergroepen worden gehackt, slik), noch de garantie dat de NSA niet al onze modellen beschikbaar stelt, noch ..., noch (vul in wat er ontbreekt, tel dan het aantal Ni).

Opmerking: ik heb een jaar lang 3D-ervaring gehad en dat is onbegrijpelijk omdat alles grotendeels toegankelijk is voor samenwerking op meerdere locaties, maar geen informatie over Solidworks Cloud.

Tussen ons, als ze je behandelen zoals ik, zal de migratie niet gemakkelijk voor hen zijn.
Als je geen deel uitmaakt van een grote groep of een bedrijf met een tiental stations, tel je niet mee.

Die concrete, gedifferentieerde en permanente ervaring heeft met 3D EXPERIENCE SOLIDWORKS.
Wie kan er meer zeggen dan wat er op de website van DassautSys staat

Hoewel ik zelf getroffen ben door geplande veroudering, is het niet omdat ik met één voet in het graf sta dat ik me geen zorgen maak over wie er op de andere voet op me zal stappen. :grimacing:

Vriendelijke groeten

1 like

Bah;

Wat me het meest zorgen baart, is dat ik geen betrouwbare informatie kan krijgen over hun 3Dexperience.
Ook niet over de interface, laat staan over het gebruik...
Mijn enige ervaring met de "volledige online" versie is hun forum 3dswym (3dexperience) is er, het is niet briljant, briljant. Het is rommelig, ongeorganiseerd en dan heb ik het niet over de inhoud van de berichten... :face_vomiting:

Mijn andere zorg is:
"Wat te doen met al mijn tools (macro: VBA; C#) dat ik zoveel tijd heb besteed aan het ontwerpen en ontwikkelen om het voor mijn bedrijf gemakkelijker te maken om te werken? Is het voor altijd en altijd verloren?

Immers, als Dassault een interface en tools biedt die (relatief) vergelijkbaar zijn met de "offline" versie, waarom niet...

Maar het idee om al mijn eieren in hun mandje te leggen, geeft me een beetje stress.

… Wordt vervolgd...

Welkom @Maclane

De Online lijkt veel op elkaar vanuit het oogpunt van interface en functies, maar het is veel moderner en eenvoudiger voor bepaalde functies, zoals het aantal gaten in een herhaling.

Voor alle soorten macro's is het waarschijnlijk dat u ze minder nodig zult hebben, omdat het DNA van de "ONline" samenwerking tussen partners is. De originele Solidworks was puur CAD waar later PDM en PLM aan werden toegevoegd.

Aangezien dit onafhankelijke modules zijn en met duidelijke synchronisatiebeperkingen, zouden deze problemen moeten zijn verdwenen omdat de online tool helemaal opnieuw is geschreven om zonder Windows te kunnen doen voor het uitvoeren van code.

Dus alleen een analyse van de processen van een bedrijf zal het mogelijk maken om te zeggen hoe deze nieuwe tool tekortkomingen heeft.
Ik zal het ene zeggen en het tegenovergestelde :wink:
Er moet rekening mee worden gehouden dat dit product niet helemaal opnieuw is gemaakt, maar uit de kolossale som van toepassingen in de 4 hoeken van de planeet, die bolvormig is.
Dus als ze elkaar niet in de nek hebben getrapt, zou er een volledige en soepele integratie van alle tools moeten zijn, in plaats van een stapeling functies. Het eerste dat zal verdwijnen zijn de interne netwerkproblemen bij het gebruik van PDM in conflict met werkstations (zie de vele berichten over dit onderwerp).
Aan de andere kant heb ik geen informatie over het herstel van oudere projecten (sommigen van ons moeten een dienst na verkoop van meer dan 10 jaar garanderen.

Het is niet het softwaregedeelte dat me zorgen baart, maar de modulariteit en vooral de prijs.
Voorheen had je vrij hoge aanschafkosten, maar de gebruikskosten waren redelijk.
De aanschafkosten voor de premium versie met enkele stijl bedroegen in 2009 9600 €
Voor een premie met een enkele werkplek had je een vernieuwing-onderhoud van 2250€, dus over 10 jaar 22500.
Dat wil zeggen, over de periode, een hit voor het jaar van 3210 € (als alles gelijk blijft).
Met de cloudversie
4100 €/jaar voor de standaardversie
4740 €/jaar voor de Professional-versie (eigenlijk iets meer functionaliteit dan mijn huidige versie).
6180 €/jaar voor de Premium-versie.

Ter informatie: voordat ik tien jaar geleden terugkeerde naar CAD-ontwerp, was ik een expert op het gebied van complexe informatiesysteemarchitectuur en procesanalyse. Ik kan dus heel goed de potentiële gevolgen van dergelijke belangrijke veranderingen zien.

Vriendelijke groeten

1 like

Het wordt leuk om naar klanten te gaan waar het bedrijfsnetwerk niet is aangesloten op het net...
en met een verbinding met een mobiele telefoon, wanneer je moeite hebt om buiten 3G te hebben (afhankelijk van de richting van de wind, de stand van de planeten :crazy_face:, enz.), en er niets meer in de hangars is...

En de vraag: wie is nu de eigenaar van de bestanden als ze in de cloud staan?
zal aan de klant uitleggen, dat zijn bestanden zich in de 3e cloud aan de linkerkant bevinden.

Ze kunnen in ieder geval de bugs binnen het jaar oplossen, omdat iedereen vanaf het begin de bèta0-versie heeft om aan te werken.
Ik hoop dat ze iedereen laten weten dat ze een dag vrij moeten nemen tijdens het onderhoud. :grin:

Is dit hun nieuwe versie van CAPTCHA om hun AI te trainen?

1 like

Hoi allemaal

Ik zie aan je berichten dat je geen informatie hebt over het 3DEXPERIENCE-platform... Heb je deze video's gezien? Replay What's New 3DEXPERIENCE 2022 - YouTube & 3DEXPERIENCE VOOR IEDEREEN 2020 Webinar - YouTube
Ze geven je veel informatie en uitleg over het platform: de demo's en voorbeelden geven je een idee van de 3DEXPERIENCE en het gebruik ervan :face_with_monocle:

Wat de prijzen betreft, verschilt elk abonnement van het bedrijf, het aantal licenties, de duur van het abonnement... Het is daarom lastig om je een prijsopdracht te geven.
Als u echter geen informatie heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw Visiatv-vertegenwoordigers!

Wilt u ook dat wij een speciaal 3DEXPERIENCE-gesprek opzetten met een Visiatv-expert? Zodat u uw vragen kunt stellen en duidelijkere antwoorden krijgt!

Fijne dag, Coralie

2 likes

Bedankt voor de feedback @Coralie.
Persoonlijk zou ik graag willen begrijpen wat er verandert ten opzichte van een "klassieke" licentie die ik gewend ben

Een gesprek zou inderdaad een goed idee kunnen zijn. Want het HP-station is ver weg! :rofl:
Maar dat gezegd hebbende, misschien heeft het invloed op het vermogen dat onze machines nodig hebben?

5 likes

Bedankt voor de videolinks @Coralie ;

Het gaat echter niet in op de "Solidworks" -kant in de zin van design.
Van wat ik begrijp, is 3Dexperience meer een cloudgebaseerd "OS" voor bestandsbeheer.
Ik ben het met @coin37coin eens dat een nieuw gesprek over dit onderwerp welkom zou zijn.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hoi allemaal

Er is een gesprek ontstaan rondom het 3DEXPERIENCE platform, stel gerust je vragen :wink: