Ik heb zojuist het besturingssysteem van mijn pc bijgewerkt (overschakelen van Windows 8.0 Pro naar Windows 8.1 Pro). Het doel is om SOLIDWORKS binnenkort te kunnen installeren (windows 8.0 niet ondersteund).
Mijn probleem is dat sinds de overstap naar Windows 8.1 INVENTOR 2010 niet meer werkt:
Ik kan niets vinden op het net om me te helpen bij het uitvoeren van de "DAMN" INVENTOR 2010.
Vreemd genoeg werken de VAULT 2010 en Autocad 2010.
Zorg ervoor dat u uw pc goed loskoppelt, berg de draden met rislans op, open het raam (het bespaart een ruit) en gooi de toren uit alle macht. Het werkt niet beter, maar het verlicht!! :)
Het is duidelijk dat het een beetje vervelend is, het is ofwel de tijd van de tekentafel of de enige risico's van compatibiliteit waren tussen Rotring en Staedtler.....
@G. Sloubi 1: Ik dacht erover om deze "f.... " van PC, bovendien geeft alleen al het zien van het Autocad & Inventor-pictogram me knoppen (antibiotica zijn niet automatisch, maar daar denk ik dat het nodig is !!), en als kers op de taart heb ik een hekel aan Windows 8 en 8.1 (het is deze versie die geen startknop meer heeft linksonder !!)
Ja, ik heb getest in de compatibiliteitsmodus, maar niets helpt.
Al onder Windows 8.0 "verknoeid" het meer dan het werkte ....
Mijn collega's gebruiken WiNDOWS XP PRO (het werkt goed) maar dit gaat mijn sterke punten te boven..... en dan is er geen XP PRO PC meer beschikbaar!!!
3. Installeer .NET Framework 3.5 Wanneer u Windows 8 installeert, is versie 4.5 van het .NET Framework standaard geïnstalleerd. Oudere applicaties vereisen echter vaak een eerdere versie van het .NET Framework. Als u een foutmelding krijgt met betrekking tot .NET Framework, opent u het Configuratiescherm, klikt u op Programma's en kiest u de optie "Windows-onderdelen in- of uitschakelen". Windows geeft vervolgens een lijst weer met de verschillende onderdelen die u kunt in- of uitschakelen. Een van de items op de lijst is het .NET Framework 3.5, dat ook .NET 3.0 en 2.0 omvat. Het is waarschijnlijk dat het installeren van dit onderdeel het probleem dat u ondervindt zal oplossen.
En:
9. Geef de app extra rechten Sommige oudere toepassingen (met name die welke zijn geschreven voor Windows XP) kunnen niet worden uitgevoerd vanwege onvoldoende machtigingen. Ook hier kan de probleemoplosser voor programmacompatibiliteit helpen. Kies op het scherm "Welke problemen merkt u op?" de optie voor programma's waarvoor aanvullende machtigingen nodig zijn. Als alternatief kunt u ook proberen met de rechtermuisknop op de applicatie te klikken en de optie "Als administrator uitvoeren" te kiezen (ervan uitgaande dat u beheerdersrechten heeft).