Solid-configuratie voor Solid

Hoi allemaal

Ik kom naar je toe omdat ik je ervaring nodig heb om een pc-configuratie te vinden waarmee ik "normaal" aan Solidworks kan werken. Ik heb momenteel een Intel Xeon W-2223 CPU @ 3,60 GHz met 32 GB ram , een Quadro P4000 die onlangs is gekocht om een pc te vervangen die geen stroom had.

Helaas kan deze pc niet de belasting en het tempo aan die ik ervan vraag, ondanks alle opties tenminste.

Ik besteed mijn tijd aan het wachten op deze reacties.

De functies werken niet goed, vergeet er een paar en dwingen me heel vaak om het model te sluiten en vervolgens opnieuw te openen en de pc opnieuw op te starten ...

De gebruiksvoorwaarden zijn;

Leidingwerk en algemene installatie, dus bijna alles in 3D-schets

Montage ca. 1000 onderdelen met de mogelijkheid om over te gaan

Pippen voor langere lengtes in de assemblage 

Kunt u mij vertellen welke pc-componenten nodig zijn voor een soepel gebruik in deze omstandigheden ?

Bij voorbaat dank

Cyrille

Hallo

Als u veel piping en piping doet, zou u geïnteresseerd moeten zijn in de solidworks-module die aan deze transacties is aangepast.

Het weinige dat ik ervan zag, is zeer efficiënt.
Af en toe, vergeleken met het gewicht van een iets lange schuine buis, en met een feit met de standaardmodule en de leidingmodule, maakt het een groot verschil in volume en montagegemak.

Vriendelijke groeten

1 like

We zijn het ermee eens, de pipping-module zou moeten helpen.

Ik teken SKids, dus veel apparaten die met elkaar verbonden zijn in heel weinig ruimte.

Schetsen breken regelmatig en zonder reden in de leidingmodule voor deze kleine complexe buizen en bevestigingspunten zijn zeer moeilijk te vinden. Dit maakt het een onbruikbare module in zijn huidige staat

Hallo @CyrilleEco 

Ik begrijp het niet gemakkelijk!

Uw configuratie lijkt mij niet ter discussie te staan, laten we afwachten wat onze collega's voorstellen, waaronder een die mij lijkt te hebben gemaakt van dit soort vergaderingen.

Vriendelijke groeten

Om een beetje een idee  te krijgen van de staat waarin solidworks zich bevindt met 250 onderdelen

Pour avoir une idée de l'état dans lequel est solidworks avec 250 pièces

Je moet controleren of SW de Quadro-kaart gebruikt en niet de kaart die in het moederbord is geïntegreerd (via het NVidia-bedieningspaneel), we hadden de prop de laatste tijd.

Ik zie dat je texturen gebruikt, zijn die essentieel?

2 likes

Hallo 

Dank u voor uw hulp.

Inderdaad, ik had deze instellingen vrij snel opgemerkt omdat de kaart niet actief was in de taakbeheerder. Ik heb daar veel gezocht en instellingen getest, maar ik kon niets vinden. In het beste geval zit de grafische kaart op 13% wanneer hij midden in een probleem zit en niet meer weet hoe hij cirkels moet weergeven tijdens rotatie .

Het ergste is waarschijnlijk de zoomlens, die een latentietijd van enkele seconden kan hebben in 3D-schetsen en op de tekening.

Hallo

A je doet een formattering en een nieuwe schone installatie (laat Windows niet vinden van de stuurprogramma's) van uw werkstation na uw hardware aanpassingen, het is lang en vervelend, maar het is goed voor de PC in het algemeen.

1 like

Stom ook: voor grafische kaart drivers moet je SW gecertificeerde drivers nemen. Anders is er veel risico op bugs.

Ook onze CG's zitten met hun duimen te draaien. Dus op onze laatste resorts kocht ik eerste prijs pro kaarten.

Er kunnen problemen zijn met betrekking tot de onderdelen (of EP-leden). In V2020 op tekeningen gaat Solidworks bijvoorbeeld heel slecht om met gecompliceerde arcering. We hadden pied-de-poule, schaalfactor 32 op de lasnaden > zelfs in een vliegtuig met twee aanzichten voor een enkel deel, schoten we elkaar. Het strijken van de textuur met een schaalfactor van 2 en een 'stalen' type met weinig streken loste het probleem op.

Heb je geprobeerd de benchmarkbestanden te openen die nu zijn opgenomen in "solidworks Rx"? Doe een prestatietest van je station en kijk of je hetzelfde valt als de andere stations met dezelfde apparatuur. Als dat zo is, komt het probleem waarschijnlijk van uw onderdelen / MEP.

U kunt deze grote testbestanden ook openen en manipuleren om te zien of u dezelfde soort traagheidsproblemen hebt

2 likes

Hallo @ CyrilEco

Ik zeg het wel vaker op dit forum!
De grafische kaart wordt nauwelijks gebruikt door solidworks.
Waarvoor? Een grafische kaart ontvangt alleen informatie voor weergave. Informatie uit de berekening die in solidworks is gemaakt.
Wanneer is het nodig om een super grote grote kaart te hebben, het is wanneer je var gaming doet, in dit geval is het aantal pixels dat elke honderdste van een seconde moet worden weergegeven Kolosall.
Solidworks gebruikt waarschijnlijk niet de primitieven van de videokaart, het gebruikt alleen de grafische processor van het moederbord voor een groot deel van de berekeningen die nodig zijn voor het beeldscherm.

Als je in een versie zit die gelijk is aan of lager is dan de 2019  (post het bestand met een pakket en ga), zal ik kijken wat het doet op mijn machine. (In Mp als het vertrouwelijk is).

Vriendelijke groeten

Hallo allemaal en bedankt voor jullie hulp.

Ik was de afgelopen weken in apneu aan een groot project, maar ik was in staat om de test en het onderzoek te doen dat je noemde .

De resultaten van de solidworks-benchmark lijken in lijn te zijn met gelijkwaardig materiaal, ik leg je de foto van het resultaat voor. Laat me weten of dat goed klinkt.

Ik keek naar de texturen om te zien of er onderdelen te zwaar zouden zijn, maar ik kon niets vinden. Alleen kleuren op sommige piping stukken. Ik gebruik het alleen op de achterwand om een omgeving aan het einde van het project weer te geven, en ik zou het niet nog een keer gebruiken. De vertragingen vinden al lang daarvoor plaats. 

Het gebeurt ongeveer 200 onderdelen in de assemblage en gaat van kwaad tot erger. In feite werkt geen enkele tool meer op normale snelheid, hij spuugt gemiddeld 5 x per dag uit zonder aanwijsbare reden, tijdens het aanvragen van een functie of rotatie of niets.

Ik snijd het werk zoveel mogelijk, ik vraag hem om zo min mogelijk reconstructie. Ik ga vooruit in stappen van verschillende aanpassingen voordat ik de reconstructie uitvoer, wat tussen de 1 en 3 minuten vereist. Cirkels zijn veelhoeken met heel weinig gezicht.... De lijnen van de trappen... Ik heb het gevoel dat ik XP win.

Ik doorzocht al mijn bibliotheekkamers, allemaal open om hun werking te controleren. Bij het openen van de assemblage van 450 onderdelen duurt het minder dan 15 seconden om de pc aan te zetten. 

De vertraging in de assemblagemodule verergert totdat het 30 seconden duurt om een kant in te trekken vanwege afstandsbeperking, wanneer deze er niet opnieuw om vraagt of crasht.

Om hem te helpen, kan ik de pc uitzetten, 5 minuten wachten en weer aanzetten. Met een beetje geluk begrijpt hij wat hij doet 15 min.

De back-up kost hem een eeuwigheid.

Kleine precisie, ik werk lokaal op een m2 sata !!

Ik heb geformatteerd, de solide stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd (die verouderd lijken), maar niets helpt, keek in de instellingen van de kaart die in orde was

Het ergste van het ergste is de rotatie en zoom in de 3D-schets. Aan het einde van het project is het bijna onmogelijk om het in de montage aan te passen. Hoe hard ik ook heb gezocht, ik vind maar heel weinig parameters om de 3D-schets te verlichten.

Helaas kan ik niet de volledige montage met u delen, want vertrouwelijk, ik kan de kern van mijn probleem, het chassis, met u delen.

Het is heel eenvoudig in dit ontwerp met 50x50x2 buizen, 100x50x2, hoekijzer en Dn20 buis voor de steunen die niet op deze assemblage zitten die anders onpraktisch zijn gemaakt. Allemaal in AISI 304 roestvrij staal.

Als ik het open is de rotatie goed en de zoom ook (in het begin), maar in de 3D-schets schokt het en kunnen de lijnen moeilijk te snappen zijn. Wanneer ik 2 lijnen met elkaar verbind en deze op een as beperk, doorloopt hij alle toestanden , probeert alle oplossingen, geeft me de schets in rood en komt er dan op terug en valideert. Het kan 30 seconden duren. Verschillende heen en weer in de editie van de schets en het is een ramp, het model flitst in zijn beweging. In de tekeningen zijn de lijnen van het chassis erg moeilijk op te hangen voor de maatvoering,  het houdt nooit op.

Ik gebruik veel energie om Sioux-trucs te ontwikkelen om zijn grote moeilijkheden af te weren . Helaas verlies ik prestaties en aandacht in mijn ontwerp.

Mijn management begrijpt niet dat de pc die ze me 6 maanden geleden 3000 hebben gekocht niet efficiënt is en me tot nu toe vertraagt.

Ik zou graag willen geloven in de verborgen parameter die ervoor zorgt dat het normaal werkt, maar voor mij heeft de pc moeite om te beheren wat ik ervan vraag. 

PS: het lezen van de stap in Edrawing is catastrofaal, op het niveau van win XP.

test_performance_solid.jpg

Het onderstel 

chassis_partage_solidworks.zip

- Bevindt u zich in de complexe montagemodus?
- Worden de ruimtes zo snel mogelijk verlicht?
- Hoe wordt automatische back-up ingesteld?

Op mijn machine merk ik geen specifiek probleem op, behalve:
- externe relaties in de 3D-schets (en het vreet veel middelen op);
- persoonlijk vermijd ik schetsen, 3D of niet, als complex. Ik maak het liefst meerdere schetsen, die aan elkaar kunnen blijven plakken. Het interfereert niet met de mechanische lasfuncties, u kunt de elementen in verschillende schetsen selecteren.

1 like

Hallo Stefbeno en bedankt voor je hulp.

Ik ben inderdaad in complexe montagemodus vanaf 200 stuks, 

De lichtgewicht onderdelen worden niet automatisch herbouwd en openen in de lichtgewicht modus verandert niets.

Geen automatische back-up.

Snelste curvegeneratie 

Aan de andere kant heb ik geen toegang tot de bedrade beeldresolutie en hoge kwaliteit, deze  is volledig geblokkeerd.

Goed nieuws als het werkt op uw machine, kunt u mij vertellen hoe het is uitgerust?

Ik begrijp niet wat je bedoelt met externe relaties in de schets. Ik vind geen beperkingen met betrekking tot de schets, maar ze zitten allemaal op de gelaste delen. Er zijn een paar onderdelen op deze assemblage, de volgende bevat de extra klemmen.

Voor de techniek probeer ik het werk te vereenvoudigen en niet constant in/uit te gaan om onderdelen te maken en terug te brengen om een complexe assemblage te maken waarbij ik regelmatig de onderdelen opnieuw zou moeten maken, volledig volgens de voortgang van het ontwerp. Ik werk op complexe skids en zeer beperkt op zijn plaats, onderhevig aan verandering tijdens het ontwerp, en vooral zo snel mogelijk. Mijn 3D-schetsen zijn eindelijk compact, maar hebben weinig elementen in vergelijking met wat mogelijk is met solide.

Externe relaties zijn relaties die bestaan tussen meerdere bestanden. Dit is te merken aan het symbool "->" na een functie.

In uw geval is het de 3D-schets die aan een assemblage is gekoppeld (u kunt de namen van de gekoppelde bestanden vinden door bestanden te doen/naar referenties te zoeken.
In een schets kunnen we, door met een oog op het pictogram in de vorm van een loodrecht symbool te klikken, filteren om de externe beperkingen te vinden.

De machine die ik heb gebruikt is een ZBook17G6 met een Quadro RTX3000 kaart.
Later zal ik de test doen met een oudere machine.

Ik heb getest op een andere machine: Z420 uit 2014 met een Quadro K2000 kaart

Het werkt goed, als ik een dimensie verander, ja, het maalt een beetje voor bijgewerkt, maar het is nog steeds redelijk.

Ik heb je bestanden geopend onder SW2020 Sp3.0 (het is duidelijk niet de beste): geen echte afhandelingsproblemen op mijn HP Z440 16GB Ram station, Pciexpress SSD, CG Quadro M2000, Xeon(R) CPU  CPU E5-1630 v4 @ 3.70GHz.

Is uw station een commercieel ding (dell, hp...) of is het iets dat door u (of door een lokale assembleur) is geassembleerd? Als het iets is dat is gebouwd door iemand die er niet aan gewend is, kan er snel een probleem zijn met de driver of compatibiliteit tussen de verschillende componenten.

Als je alleen al problemen hebt met de structuur, moet er een probleem zijn met de driver (of eventueel met de keuze van de processor: niet alle Xeons zijn gelijk. We namen een station voor 1500 € met een bloedarmoede Xeon en de persoon die met veel moeite werkt).

Op je volledige assemblage gebruik je veel componenten met 3D-bestanden die door de leveranciers worden aangeleverd: het is praktisch, maar soms kunnen sommige bestanden catastrofaal zijn omdat ze veel te gedetailleerd zijn (Rotork-motoren bijvoorbeeld).

Op SW2020 zijn er diagnostische tools die de berekeningstijden van de verschillende onderdelen geven: je moest deze functies testen. Een klein, omslachtig bestand dat 20x op uw model wordt herhaald, verzwaart het volledig.

Ik heb hem gelanceerd en bijvoorbeeld je 14 kleine roestvrijstalen kogelvoeten genereren 4x meer driehoeken dan alle buizen van het chassis..... Je opent je voet weer, maakt een revolutie die alles verbergt en het zou sneller moeten gaan.

De flenzen met "Béné Inox" erop gegraveerd in reliëf zijn duidelijk niet geweldig als je gaat proberen de tekening te maken (hetzelfde op alle componenten béné inox lijkt mij) .... De modellen van de cilinders op de kogelkranen / vlinderkleppen zijn ook te gedetailleerd met zijn kleine schaalverdelingen. Hetzelfde geldt voor de naalden op de mano...

Mijn advies: 'verspil' tijd aan het vereenvoudigen van de sjablonen die u downloadt. Je krijgt het terug op al je volgende assemblages en tekeningen (er is de defeature-tool van SW, maar die is vaak vrij lang: je moet het nog steeds testen).

Het ding dat bijna zeker is, is dat het probleem waarschijnlijk niet de hoeveelheid Ram  of de CG is (tenzij u een stuurprogramma gebruikt dat niet gecertificeerd is voor uw SW-versie).

PS: aarzel niet om ons te raadplegen op de dag dat u een klep nodig heeft die u niet kunt vinden bij uw gebruikelijke leveranciers :-)

2 likes

A priori werkt @CyrilleEco met SW18.

De functie voor prestatieanalyse bestaat al in deze versie (tabblad evalueren, pictogram "verkeerslicht met stopwatch")
Naast de voeten die veel facet hebben, geeft het systeem aan dat er nog steeds uiterlijkheden op het chassis zijn aangebracht.

1 like

Er is nog steeds weinig kans dat mijn SW2020 veel beter geoptimaliseerd zal zijn dan de Sw2018 van @CyrilleEco  > het probleem komt ofwel van de processor als het een eerste prijs xeon is, of van een driver/installatie probleem (persoonlijk denk ik voor een software probleem als zijn machine langzamer is dan zijn oude).

Na controle zou het niet de processor moeten zijn, want de Xeon W-2223 is sneller dan de mijne volgens de banken

1 like

Hallo

Ik heb het ook op mijn machine getest, waarna ik vaak klaag vanwege de traagheid, en ik had geen specifieke problemen, behalve een beetje latentie bij het openen van de belangrijkste 3D-schets, maar niets dramatisch.

Zoals sommigen al hebben gezegd, gaan externe betrekkingen niet in de richting van prestaties, ook al hebben we  in sommige gevallen de keuze gemaakt.