Beperk de oorsprong tot de oorsprong bij het invoegen van het 1e deel van een assemblage

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om SolidWorks te configureren om het eerste onderdeel dat in een nieuwe assemblage is ingevoegd te kunnen beperken tot de oorsprong van het onderdeel op de oorsprong van de assemblage? (In de instellingen, SolidWorks, of door het model aan te passen voor een nieuwe assembly, of wat dan ook?)

Momenteel, wanneer ik een onderdeel importeer, wordt het ergens in de assemblage bevestigd en worden de basisplannen van de assemblage vergeleken met die van het onderdeel, het vereist dat het onderdeel wordt vrijgemaakt en de samenvallende oorsprong tussen hen wordt beperkt.
Als het mogelijk is om dit automatisch te doen bij het invoegen van het eerste deel, ben ik geïnteresseerd!

Bedankt!

Om ervoor te zorgen dat het eerste deel of assemblage van een assemblage vaststaat van oorsprong tot oorsprong, selecteer je het in N°1.
In plaats van ergens in de 3D-ruimte (nr. 2) te klikken om het los te laten, klik je op valideren (nr. 3):

En de oorsprong zal over elkaar heen worden gelegd.
Edit: Met de kleine video die goed gaat:
SLDWORKS_OfsoMSIJlr

7 likes

Conclusie:
Houd een werkstation bij met de nieuwste versie van Photoworks, exporteer nieuwe modellen in neutraal formaat en bewerk ze voor rendering met het werkstation met de oude versie.

2 likes

@froussel moe van de dag, zeker, maar ik denk dat je het verkeerde onderwerp hebt!
Zeker deze van @DoubleL waar je wilde antwoorden:

In uw voorbeeld komt het op de oorsprong, maar zonder beperking. Het is "gefixeerd" (kleine (f) in de boom) maar niet beperkt aan de oorsprong.

2 likes

Door op Validate @TheOtherMJ te drukken, worden de 3 vlakken van de lege assemblage uitgelijnd met die van de geïmporteerde assemblage of het geïmporteerde onderdeel en wordt alles gerepareerd.
Probeer het eens en je zult zien dat het goed werkt, ik doe dit al meer dan 15 jaar voor het 1e stuk! :rofl:
De vraag voor mij is vooral om de plannen op elkaar af te stemmen, ongeacht de werkwijze.
Hier inderdaad vast, maar met de plannen op elkaar afgestemd!

1 like

Hallo

Een macro kan dat. in 1 klik.

1 like

Waarom maak je geen ASM-model met al een deel erin met origin on origin.

1 like

Bedankt voor de info, het is perfect!

1 like