Ombouwen naar plaatwerk

Waar is het vak "normale verwijdering van materiaal"?

1 like

HIER

ZIE FOTO

enlevement.png
1 like

@Bart: het is pas toegankelijk als je een volume plaatwerk hebt. Voorheen was deze optie niet toegankelijk (althans op mijn SW13)!

2 likes

Dat is het volgens plaatwerk

om de richting van de dikte te controleren ...

Deel 4.SLDPRT
8 likes

ZOVEEL VOOR MIJ

Maar waarom maakt u voor een eenvoudige snede als deze geen buis direct in volume of zelfs direct in plaatwerk, en komt u dan het materiaal verwijderen volgens de vorm van bovenaf?

Persoonlijk, voor het gezicht van een wolf, maak ik me niet zoveel zorgen ^^

1 like

We zijn het @Bart eens, het komt terug op het voorbeeld dat ik op de vorige pagina heb gegeven!

2 likes

Dus ik heb alles direct opnieuw gedaan in Folded Base Sheet. Zodat ik mijn uitgeklapte etc... aan de andere kant, voor het verwijderen van materie, doet het niet wat ik wil dat ik doe, een verwijdering van materie, het doet iets dat in werkelijkheid onmogelijk is om te doen...

sans_titre.jpg
1 like

Wat is het doel van je project?

Een soort buisvormige gelaste constructie van gewalste platen?

Het is belangrijk om te weten dat u voor de materiaalverwijderingen die u wilt maken,  de rand van het plaatwerk afsnijdt om het een of meer hoeken te  geven. Om het te maken, is het nodig om laser-, plasma- of 5-assige waterstraalsnijmachines te gebruiken.

Ik sluit een stuk in, het is een gelaste constructie gemaakt van opgerold plaatstaal, allemaal uitvouwbaar.

Genieten^^

Deel 1.SLDPRT
2 likes

En natuurlijk, voor degenen die geïnteresseerd zijn, en die geen Sw 2014 hebben, zijn hier enkele zeefdrukken en een 3D-pdf

tube.rar
2 likes

Dus ja, het is voor een constructie met gelaste gewalste platen.

Ik heb het geprobeerd met je methode, dus "normale materiaalverwijdering", maar het doet altijd iets raars met me.

Ik weet heel goed, dit gaat gesneden worden met een 6-assige plasmasnijmachine.

sans_titre.jpg

Het was alleen voor uw persoonlijke informatie.

Als een kanttekening, als u zogenaamde "niet-normale" materiaalverwijderingen uitvoert, d.w.z. dat de verwijdering vooroordelen aan de rand van het plaatwerk veroorzaakt, zal solidworks in dit geval het onderdeel onuitvouwbaar maken.

De beste methode voor mij zal zijn om te doen zoals ik heb ontworpen + hoog.

Neem mijn stuk en kijk hoe ik het heb gedaan.

1 like

En voor uw normale materiaalverwijdering moet u het actiegebied kiezen.

Kies een enkel lichaam, het lichaam dat in stukken wordt gesneden. de andere mag niet worden geselecteerd.

2 likes

Kijk naar dit voorbeeld, alleen de laatste functie.

gueule_de_loup.sldprt
2 likes

@Benoit, dat is precies wat ik deed met mijn stuk.

Zie mijn 2 oude berichten met de .sldprt en de .rar

2 likes

@Bart, neem me niet kwalijk, ik heb geen 2014... En op je zeefdrukken zie je de opties voor het verwijderen van materiaal niet... Sorry voor het duplicaat!

2 likes

Ach, dat is geen verwijt Benoit! verre van dat =)

Zomaar een stukje informatie. ^^

Dat is ook de reden waarom ik een .rar bestand heb bijgevoegd om het stuk te illustreren. ;)

1 like

@Benoit @Bart

screenshots en iedereen kan meedoen

We hebben niet allemaal dezelfde versies

Ik zit zelf onder de premie van 2012

@+ ;-)

2 likes

Gt 22, screenshots zijn bijgevoegd.

Kijk + hierboven, ik heb een bestand bijgevoegd .rar

3 likes

Ik deed precies zoals jij deed, nou ja, het lijkt mij min of meer, maar het doet altijd hetzelfde met mij.

Deel 11.SLDPRT

Een zeefdruk voor de geïnteresseerden.

sans_titre.jpg