Hallo
Ik kan van mijn solidworks-bestand (assembly) geen stap maken. Ik denk dat het bestand te groot is. Heeft u een oplossing?
Bedankt.
Hallo
Ik kan van mijn solidworks-bestand (assembly) geen stap maken. Ik denk dat het bestand te groot is. Heeft u een oplossing?
Bedankt.
Hallo
Heb je geprobeerd de versie van de Step te wijzigen. ( .step ap214 of .step ap203) bij het registreren?
Probeer anders de instellingen uit te vinken in de exportopties:
Verwijder alles wat onnodig kan verzwaren (schroeven en andere kleine onderdelen)
Azrod> Ik heb beide versies geprobeerd, maar er is geen verandering.
Wat verandert er voor de instellingen tijdens de export?
Hallo
Ik denk dat je eerst moet proberen er een onderdeel van te maken en dan er een stap van te maken. Dit is om te sturen naar iemand die SolidWorks heeft??? Anders kun je ook Parasolid, het 4e type van bovenaf proberen...
sbadenis > Ik kan de schroeven en kleine onderdelen niet verwijderen (ik heb absoluut alle onderdelen in de stepfile nodig).
ac cobra> Ik weet dat alle software de stappen kan openen, is het hetzelfde voor de parasolid?
Hallo
Het is ons eerder overkomen. Ik raad aan om op te slaan in SolidWorks als een onderdeel, alle lichamen te bewaren, en vervolgens van dit deel op te slaan als een STAP.
Parasolid is een klassieker, er zijn ook IGES en SAT die veel voorkomen.
Hoeveel onderdelen in de assemblage (er is een "statistieken"-functie in SW)?
stefbeno > Ik heb 136 componenten (dus niet enorm naar mijn mening) en het bestand is 16.351 KB groot.
Misschien doe ik het verkeerd bij het opnemen. Maar ik merkte ook dat mijn solidworks crasht als ik stappen probeer te openen die te omvangrijk zijn (van de top solid-software).
.PL > Helaas crasht mijn software bij het opnemen in stukken, waardoor alle lichamen behouden blijven...
Er is nogal wat software die het opent...
Na een poging om het in parasolid op te nemen, crashte de software na een seconde van reflectie...
Hallo
Als het is om naar een klant te sturen, is er nog steeds de oplossing van uitvoerbare edrawing.
Het stelt de klant in staat om het bestand te openen zonder eDrawing te hebben.
Het is vaak een zwaar bestand, maar je moet het gewoon comprimeren met winrar.
Bart> het dossier is bestemd voor onze onderaannemers. We zijn voor een korte tijd overgestapt op solidworks, we hadden geen problemen toen we bovenop solid stonden om de stappen te doen.
Kunt u het native bestand bijvoegen?
Om te zien of we in het begin dezelfde grootte van stapbestanden krijgen?
Welke versie van SolidWorks is het? SP5 voor 2015 en eerder, of SP3 voor 2016?
De nieuwste SP lost veel bugs op!
Heeft u al uw onderdelen opgelost in uw assemblage
vooral als het crasht na een poging om op te nemen in parasolid
Je moet ergens een probleem hebben
Hoeveel subassemblages heb je?
Hoe heb je deze assemblage gemaakt?
.PL >We zitten in het SP3 solidworks 2016 vers.
gt22 > Al mijn onderdelen zijn opgelost. In mijn assemblages zijn er 2 subassemblages. Aan de andere kant heb ik een moederbord dat een oppervlakteonderdeel is (na het openen van de trede genereerde het een assemblage, maar we wilden maar één onderdeel om geen 2000 onderdelen te beheren en we vonden geen andere oplossing dan er een oppervlakteonderdeel van te maken). Zou het probleem daar vandaan kunnen komen?
Zie deze link Grote assemblages openen in Solidworks
http://www.mycadblog.fr/ouverture-de-gros-assemblages-dans-solidworks/
Hoe lang duurt het om uw volledige assemblage in solidworks te openen?
Zie deze geweldige tutorial voor het beheer van grote assemblages
https://www.youtube.com/watch?v=2Ai7iJNYQMI
@+
Uit mijn hoofd is het oppervlak mega zwaar.
Probeer het moederbord te verwijderen, als het werkt, registreer het dan opnieuw in volumedelen.
Na verschillende pogingen lukte het me eindelijk om in de pas te lopen. Aan de andere kant, na het openen, om te controleren of alle onderdelen aanwezig waren. Het moederbord verschijnt niet.
Bart> Hoe neem je een oppervlaktestuk in volume op?