Dimensionering in detailweergave

Hallo allemaal,
Ik heb een verschil in beoordeling tussen bijvoorbeeld een van voren en in een detail
Standaard weergave beoordeeld met een 30.
In detailweergave 30.05 waar laat het mij een hoek zien??
Ik heb mijn onderdeel gecontroleerd, alles klopt
als ik daar de horizontale of verticale dimensie kies, krijg ik de echte afmetingen
Ik voeg een screenshot toe om het beter te begrijpen
Bedankt

Heb een goed einde van de dag
Fred

Hallo

Mogelijk om te herformuleren alstublieft?

Hallo;

Dit verschil moet te wijten zijn aan:

Selectie van twee randen in één weergave (standaardweergave) = 30 mm met noodzakelijkerwijs horizontale afmeting
Selectie van twee punten in de detailweergave = 30,05 mm met schuine afmeting...
image

Als u zegt dat uw onderdeel " correct" is , wat is dan de werkelijke afstand tussen uw 30 mm en 30,05 mm?

1 like

Bjr en bedankt
In mijn vaste kamer is de afstand 30 mm
De hoogte van de kamer is 70 mm.
Ik heb gecontroleerd of al mijn lijnen loodrecht op elkaar staan in mijn schets.
in de detailweergave geciteerd op 69,97?
De maatselecties zijn gemaakt door lijnen in de detailweergave
Nooit eerder dit probleem gehad.
Ik geef aan dat er een tijdje geleden een update is gemaakt
Ik kijk ernaar uit je te lezen

Wordt het fenomeen herhaald door het vinkje bij "Quick Quotation" uit te schakelen?
image

(Deze optie heeft soms de vervelende gewoonte om de afmetingen uit te lijnen met randen:)

Een update van ??? Naar??? En wanneer???

1 like

Hallo
kunt u zien of u bent aangevinkt "geprojecteerd "

3 likes

Update, ik ben op zoek naar de informatie.
Ik probeer je aanbeveling
Bedankt

@Maclane ==>snelle offerte losgekoppeld, tjs hetzelfde probleem

@OBI_WAN ==>type afmetingen op geprojecteerd, tjs hetzelfde probleem

Dank u allen,
Goedenavond
Groetjes
Fred

… Als we inzoomen op de bevestigingslijnen van de verticale dimensies, zien we dat ze niet op dezelfde plek zijn opgehangen... (Of helemaal niet opgehangen misschien?).
image
Zou het mogelijk zijn om ons dit onderdeel en de tekening ervan te bezorgen (met vermelding van de Solidworks-versie)?

2 likes

Daarom gebruik ik het liefst zoveel mogelijk 3D-afmetingen. Dit voorkomt dat de verkeerde haken op de verkeerde plaats worden gezet en met dit soort aberraties eindigen.

Anders lijkt het veel op een dimensie die op een punt is geplaatst (en niet op een lijn). Omdat het punt zeker in hoogte is verschoven, is de afmeting schuin en niet horizontaal, vandaar dit verschil van 0,05 mm

4 likes

Helemaal mee eens @coin37coin

Ik vraag me zelfs af of het probleem van @Frederic_Ouvrard gewoon niet wiebelig of geforceerde kansen is? (De schuine dimensie mag niet dezelfde waarde hebben als de verticale dimensie...)

2 likes

Hier is de kamer en het plan
Bedankt voor je hulp

Ik heb geen geforceerde of wiebelige ribben.
Inderdaad, ik kan door in te zoomen op mijn tekenweergave zien dat de haak verschoven is ten opzichte van de geselecteerde lijn

image

Mtg Pillar Op10 Robodrill.SLDDRW (2.0 MB)
mtg pilaar op10 robodrill.sldprt (864.8 kB)

Hallo

Voor schuine afmetingen gaat het alleen om 3D/iso aanzichten en niet om 2D.
Daarna zouden we in theorie de afmetingen die in de MEP worden gebruikt rechtstreeks in de 3D-modellering moeten definiëren, maar we weten niet zeker of veel mensen dit zullen doen. (en alleen geldig voor één onderdeel en niet voor montage)

Ik heb net een nieuwe detailweergave van mijn tekening gemaakt.
(Nog steeds dezelfde kamer, maar aan de andere kant van mijn kamer)
Er zijn geen problemen met offertes in de detailweergave.!.
Fijne dag allemaal
Fred

image
:scream_cat:
Versie 2024 sp 0.1 ... SP0.1 !! Het schiet jezelf al in de voet! Of speel Russisch roulette met een volle vat!
we zouden moeten beginnen met het installeren van een betrouwbaardere versie van Solidworks (hoewel ik onder SP4 de versies niet als betrouwbaar beschouw...)
image
Dat gezegd hebbende, zou je je bestanden moeten kunnen converteren naar een eerdere versie (Solidworks 2022 als je wilt dat ik je lay-out inspecteer)...

4 likes

En als u een detailweergave helemaal opnieuw uitvoert van het gebied van uw component dat problemen veroorzaakt, zijn de fouten dan nog steeds aanwezig?

Ik had niet de keuze van de versie. En ik heb niet de vaardigheden om het te doen en te beoordelen welke versie het meest geschikt is.
Het lijkt mij dat een verkoper de behoefte aan ons bedrijf kwam definiëren en dat de keuze werd gemaakt met het management en zeker ook aan de kant van de portemonnee.
+++++++++++++++++++++++++++
Om terug te komen op mijn kleine probleempje
Ik heb mijn detailweergave gewist en een nieuwe gemaakt.
Er zijn geen zorgen.
Geen afmetingen die schuin of met onjuiste waarden worden weergegeven.

Bedankt allemaal voor jullie hulp en het spijt me als ik in mijn berichten de gevaren die ik tegenkom niet correct uitdruk.
Fijne Feestdagen
Fred

@Maclane

Ja, ik heb 2 detailweergaven verwijderd en opnieuw gedaan.
één in hetzelfde gebied van de tekening en één op een andere locatie.
Geen problemen met scoren.
Daar ga je
Ik zou niet zeggen dat het probleem is opgelost.
Maar we kunnen het onderwerp afsluiten, denk ik
Bedankt

Om het onderwerp af te sluiten, moet je een antwoord kiezen als het " beste antwoord ":
image

1 like