Ranting

Het is goed gespecificeerd, geoptimaliseerde processor en geoptimaliseerde component, voor mij blijft het veelzeggend:
image

Hallo, waar ik werk, gebruiken we DELL-machines met Intel Xeon-processor W-2225 (4C 4.1 GHz). Ze zijn goed, maar nu biedt DELL ze niet meer aan... DELL vervangt ze door een Intel Xeon W5-2545 (30 MB cache, 12 cores, 24 threads, 3,5 GHz) die voor mij geen interesse heeft.
Aan de andere kant kon ik zien dat AMD basisprocessen voor hoge frequenties biedt, maar ik heb nog nooit getest ... Kortom, ik moet het nog onderzoeken.
Ik meng me in deze discussie, niet om u te vertellen over mijn configuratieproblemen, maar om mijn mening te geven over FRA SYS-machines. Ze zijn echt beter, we winnen 30% efficiëntie in SW. Er werden benchmarks uitgevoerd waarbij de beste DELL-configuratie werd vergeleken met de beste FRA SYS-configuratie. Als uw bedrijf de middelen heeft, aarzel dan niet.

2 likes

Wat betekent dit voor de prijzen?

5150E met 5 jaar garantie voor de meest efficiënte configuratie.

Bedankt voor de info.
Zijn er grote verschillen met de low-performance configuraties?

De meest efficiënte configuratie wordt aanbevolen voor de berekening voor SW, de Ultra wordt aanbevolen:

Ja. Is de ultra de 5150€ een?

Hoi @Cyril_f .
Ik meende te zien dat de nieuwe i5s omging met ECC-foutcorrigerend geheugen (terwijl er op dat moment alleen Xeons waren die dat deden).

Ik denk dat dat het verklaart.

1 like

Het verschil in optimalisaties hangt naar mijn mening meer af van de software dan van de hardware.

De keuze van de componenten heeft invloed op het werkvermogen, en niet zozeer op de stabiliteit ervan. Behalve in gevallen waarin het een gebrek aan kracht is dat slecht wordt beheerd door SW dat hem destabiliseert.

De afstelling en het gebruik van de componenten daarentegen kan de stabiliteit sterk beïnvloeden als ze slecht zijn. En de standaardinstellingen zijn verre van systematisch de meest geschikte.

Zelfs wanneer een machine SolidWorks versnelt, is het SolidWorks die de machine vertraagt.

:worried:

1 like

SW zal altijd het programma zijn dat ervoor zorgt dat de machine vertraagt.
Wat we ervan vragen, kan de machine alleen maar vragen, veel meer dan pdf's of tekstdocumenten openen, het is alsof je het vermogen van een F1-auto vergelijkt met een 2CV.
Dit is de reden waarom sommige mensen beginnen op CAD-geoptimaliseerde pc's.
En ik ben het er niet helemaal mee eens, het is vaak wanneer een pc beperkt is in kracht dat de software crasht, of het nu voor een game is of voor een SW bijvoorbeeld. (limiet in RAM of CPU misschien of zelfs beide)
En ja, SW zou dit punt zeker kunnen verbeteren, maar als de pc slecht is geconfigureerd of stroomlimiet = geaccentueerde crash

3 likes