Een MEP-hardwarestuklijst maken

Hoi allemaal
Ik ben terug met een nieuwe vraag, deze keer over nomenclaturen en bubbels...
Altijd met het oog op snel en efficiënt werken, probeer ik mijn plan te " bubbelen" met zeer precieze informatie.

Je kunt zien dat mijn ballonnen de naam van het bestand overnemen dankzij een prominente nomenclatuur. Dit bereikt met automatisch bubbelen is perfect.

Mijn vraag is: Hoe doe ik nog een auto-bubble op diezelfde lay-out met andere elementen?

Want als je ernaar kijkt, heb ik kleine cirkels met elecairs erin, in blauw. Deze items vertegenwoordigen stopcontacten. Dit zijn blokken die ik handmatig op de tekening laat vallen. Maar net daaronder, in het echte leven, heb ik het stopcontact dat bestaat, omdat het wordt vertegenwoordigd in mijn vergadering.
Deze stopcontacten zijn Swood-Boxen die ik heb gemaakt, en variëren dus van 1 stopcontact tot 4 stuks... Deze assemblages hebben een aangepaste eigenschap " HARDWARE ".
Door een nieuwe nomenclatuur toe te passen die deze aangepaste eigenschap in een kolom neemt, vind ik de onderdelen maar niet de assemblages (omdat ik de bubbel op de assemblages wil zetten)
Kortom, ik kan geen automatische bubbels opnieuw toepassen, noch de elementen selecteren die ik wil.

Ik heb een oplossing gevonden, namelijk om het op 3D te doen

Maar mijn collega's hebben natuurlijk liever dat het op de 2D-tekening staat.
Ik heb getest met de software " Integratie ", maar zonder succes...

Bij voorbaat dank voor uw hulp
Fijne dag
Axel

1 like

Bonjour_BOIROT,
Om uw vraag heel eenvoudig te beantwoorden, waarom voegt u geen " tekst met ballon" in, d.w.z. tekst met een optie met een cirkel en zelfs vele andere.
Ik kan geen screenshot voor je maken omdat mijn pc wordt verwerkt.
Succes.
@+.
AR.

Bedankt voor deze feedback
Ja, het is hetzelfde principe als het slepen van blokken. Maar ik zou graag iets willen hebben dat een beetje meer " automatisch " is dan teksten te moeten slepen

Hallo weer Axel_BOIROT,
Ik weet niet hoe ik het automatisch moet doen.
Sorry.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Succes, @+.
AR.

Ik heb niet alles, maar dan ook niet alles begrepen van wat je probeert te doen. Maar als je zegt

Ben je niet op zoek naar een stuklijst met een tabbladenlijst, zonder nummering (om de bubbel op je assembly precies te behouden)?

2 likes

En zo niet, dan heeft u misschien dit onderwerp dat u kan helpen in uw behoefte?

2 x stuklijsten / 2 soorten nummering (handel en fab) - 2D-plan / stuklijst en tabellen - myCAD Forum (visiativ.com)

1 like

Hallo

Door in het dialoogvenster een favoriete ballon aan te maken, kunt u al een sjabloon maken die bij u past.
Voor de bliksem heb ik zelf geprobeerd een automatische bubbel te maken met twee eigenschapsinformatie, met de vorm van een capsule kon ik het niet!!
Je moet toegang hebben tot de blokken die worden gebruikt om te borrelen, maar nogmaals, mijn probleem is nog steeds niet opgelost... Dus voor de bliksem zie ik geen andere oplossing dan een blok te maken (Bubble + Illuminate + tekst die naar een custom property verwijst).
Veel succes, ik volg je bericht om het resultaat te zien

Voor de bubbel van uw assemblages moeten ze zich op hetzelfde niveau bevinden als de andere bubbeldelen. Om de automatische bubbel te laten werken.

Zo niet, de bubbel en steek deze aan:
Hier is een methode
-Je maakt een blok met de bubbel en steekt deze aan
-je slaat het op in een map.
-Als je het nodig hebt, importeer je het.
-Dan breek je het blok
-Je richt de pijl op de munt.

Hallo @coin37coin
Bedankt voor deze feedback.
Met dit tabblad heb ik wel toegang tot mijn partijen, maar zonder de mogelijkheid om mijn automatische bubbel toe te passen.
Maar ik denk dat we de werkplaats de opnames laten plaatsen en dat wij, op kantoor, alleen de informatie geven over de locatie en de hoeveelheid.
Fijne dag :slight_smile:

Hallo @FRED78
Bedankt voor je feedback.
Ja, ik denk ook dat het opgeslagen blok de beste oplossing zal zijn. Tot ergernis van mijn collega's zal deze automatische bubbel niet mogelijk zijn

Ha jammer.

Daarna ben ik eigenlijk geen fan meer van automatische bubbels. In 3/4 van de gevallen moet je de bubbels weer op de juiste plaatsen gaan zetten... Je kunt ze dus net zo goed meteen in de handleiding doen :rofl:

Haaa, het plezier van de verzoeken van collega's. Ik leef mee en wens u veel succes bij het aanvaarden hiervan

2 likes