Ik heb geprobeerd een hellend vlak te maken op een cilindrisch stuk, maar na verschillende pogingen lukte dat niet. Heeft iemand de procedure om te volgen?
Om dit duidelijker te maken, heb ik een foto van het originele onderdeel geplaatst, een foto van het solidworks-onderdeel waarop ik aangeef waar ik deze helling wil plaatsen en het SLDPRT-bestand van het onderdeel als dat je kan helpen.
Ja, om die reden is het goed. Ik ben in 2020, dus ik kan je 2021-kamer niet openen en je kunt de 2022 van @A_R die je 2021 kan openen niet openen. De geneugten van SW (non)compatibiliteit
Ha verdomme !! nou ja, een STEP dan? Ik bewaar. Maar helaas, je zult alleen je spel kunnen zien... BEWIJSSTUK B1. STAP (86.2 KB)
Hier is een kleine tutorial voor de lol! Het is mijn eerste die net begint met trainen, de anderen zullen beter zijn... https://www.lynkoa.com/en/node/4136081
Anders verander je in een plaatwerkonderdeel en voeg je je vouw toe zoals je wilt... Succes @+. AR
Het is echter niet zo voor de hand liggend dat een enkele vouw voldoende is, omdat de "helling" ook naar binnen is gebogen. Het hangt allemaal af van de nagestreefde naleving.
Bedankt voor je feedback, ik heb een foto van bovenaf geplaatst zodat je me kunt zien. Hoe ga ik te werk bij het maken van mijn plaatwerkonderdeel? Neem me niet kwalijk, maar ik ben geen professional.
Als het doel is om gewoon een 3D-model te maken voor visualisatie, en niet voor bewerking, maar je wilt een getrouwe reproductie, dan is het misschien gemakkelijker om in volume te blijven om deze vorm (de helling) na te bootsen.
In dit geval zou ik alleen een lichaam van de helling maken, waarop ik een cirkelvormige herhaling met fusie zou toepassen op het hoofdlichaam (je cilindrische stuk dat aan het begin is gepost).
Niets is eenvoudiger: een lichaam is een schets die in volume wordt omgezet met functies als extrusie. 2 lichamen die elkaar aanraken kunnen worden samengevoegd tot één. Of niet samengevoegd worden zodat het 2 onafhankelijke organen blijven.
Nou, je hebt je bestand al dat je hebt verzonden. Dat je het omtovert tot plaatwerk om je vouw toe te voegen en dan door een herhaling van je vouw gaat.
Uiteindelijk, als je je omtrek van je onderdeel hebt, hoef je alleen maar een extrusie uit te voeren ... Zet het dan in plaatwerk voor je vouwen ...
Hallo Sylk, Precies, het is een oplossing, het is degene die je aan het begin hebt gepost. Maar om Vbruno te antwoorden was ik zo eenvoudig en zo snel mogelijk... @+. AR.
Hoi @A.R Dus tijdens het bekijken van je tutorial stuitte ik op een probleem dat me was ontgaan; Een vouw die op deze manier is gemaakt, genereert een rechte vouw. Op het betreffende stuk moet de vouw echter de kromming van de cirkel volgen.