In SW2020 probeer ik een symmetrische component te maken (met toevoeging in een afgeleide configuratie) volgens het rechtervlak van de component (alleen in X), maar ik eindig altijd met een inversie volgens het vlakvlak. Ik wil gewoon dat de oriëntatie van het stuk hetzelfde blijft, alleen naar symmetrisch rechts en links zonder hoofd en kont om te draaien, maar niets te doen.
Is het de zoveelste SW-bug, een SW-verzwakking, of ik die dom is?
En natuurlijk heb je voor het maken van een afgeleide configuratie niet de keuze uit de alternatieven die worden voorgesteld door de knoppen links van de knop " maken "
Op de eerste pagina van het onroerend goed selecteert u het juiste plan, denk ik? Of ik nu de juiste opname of de frontopname kies, het resultaat verandert niet. Ik begrijp het niet...
(NB: het roze deel is gewoon een gemaskerd lichaam)
Maar zelfs als de oriëntatie van het gemaakte onderdeel in de assemblage correct lijkt, wordt het gezicht in werkelijkheid ondersteboven gedraaid, en wanneer we de afgeleide configuratie controleren, kunnen we zien dat het hoofd naar de ezel gaat:
Ik heb hetzelfde resultaat qua configuratie met mijn deel. Dus ik denk dat het een wiskundige logica is die verband houdt met de normalen van de vliegtuigen. Ik kan het mis hebben, maar ik heb het gevoel dat dit de enige manier is om de symmetrie van het onderdeel te bereiken zonder de richtingen van de functies te hoeven veranderen.
Wat interessant zou zijn om te testen, is of de beperkingen worden gehandhaafd als u, voordat u de symmetrie uitvoert, entiteiten noemt die voor de beperkingen worden gebruikt?
Ik weet wat je bedoelt, het is een idee om te onthouden. Het punt is dat in dit geval mijn beperkingen zijn afgestemd op plannen. Dus ik moet de oriëntatie van toevalsbeperkingen omkeren.
En verder irriteert me vooral dat de oriëntatie in de kamer zelf niet correct is.
Nou, als ik het goed begrijp, als ik een echte symmetrie van het onderdeel volgens X wil, moet ik een symmetriefunctie van alle lichamen direct in het onderdeel gebruiken en er een config van maken...
Hmm, ik denk dat het vooral een kwestie is van de luiheid van de ontwikkelaars; Als we alle alternatieven in de " no config " -modus kunnen hebben, of zelfs met lichaamssymmetrieën, is het mogelijk. Ze hebben gewoon het vlakvlak ingesteld als het standaardvlak van symmetrie zonder ons de mogelijkheid te geven om het te wijzigen.
Voor mij is het antwoord het tweede.
Of een bug die ervoor zorgt dat het maken van de configuratie het plan negeert dat op pagina 1 is gekozen... Maar sindsdien zou het zijn gecorrigeerd (of niet, we hebben het hier over SW)...
Voor mij moet je het 'slimme' ding van solidworks (in geel) deselecteren en overschakelen naar de goede oude handleiding die zou moeten werken (de 4 handmatige oriëntaties omcirkeld in blauw, logischerwijs is degene die je wilt degene die ik in rood heb gezet).
Oorspronkelijk werd het dynamische hulpmiddel losgelaten, maar ondanks zoveel zwakte had ik het zeker getoond. Dit zijn slechts illustraties van wat waar we overheen vliegen doet, niets intelligents of automatischs. Het ergste is dat de helper precies de functie in de zijspiegel laat zien, maar een gezichtsspiegel toepast... van het ZW in al zijn pracht en praal
Helaas is wat u voorstelt niet geschikt @froussel omdat ik graag de alternatieve configuratie in dezelfde kamer zou willen. Dat is een beetje het belang van configs, lijkt mij.
En mijn lichaamssymmetrie is niet levensvatbaar omdat het de originele lichamen zichtbaar houdt en evenveel toevoegt. Niet geweldig.
Bij gebrek aan iets beters ga ik de schetsen verdubbelen, jammer...
Je moet in je boom (feature manager) kijken als je niet meerdere symmetriemappen in je symmetrieconfiguratie hebt (de ene annuleert of wijzigt de andere) Ik heb de 2020 3 jaar gehad en ben dit probleem nog nooit tegengekomen en toch heb ik veel onderdelen gemaakt met deze methode. (afgeleide configuratie in dezelfde ruimte)
Dat is de reden waarom het enige probleem dat ik zie een andere symmetrische componentmap van een andere test zou kunnen zijn die zich in dezelfde configuratie zou ophopen. (zie afbeelding hierboven in SW2023)
Natuurlijk niet. Ik verwijder elke " map " en configuratie met elke nieuwe verknoeide poging. Ik heb de kamer zelfs opnieuw geladen zonder op te slaan, voor het geval dat.
Of is het SW die moe is en een reboot nodig heeft...?
Ja, in de montage lijkt het correct, maar het is slechts een illusie, kijk beter naar de oriëntatie van de vliegtuigen
Nee, voor mij blijven de vlakken hetzelfde en wordt de symmetrie goed gerealiseerd door het gekozen vlak: Aan de andere kant plaats ik het onderdeel in een lege assemblage en neem ik het plan dat me interesseert in de assemblage waar ik het onderdeel heb ingevoegd (misschien verandert het?)
Is het aan jou te danken dat we wensen kunnen maken?
Ik (of poucenlairize ) ook de symmetrie van een nieuwe assemblage met plannen niet van de 3D onderdelen of componenten (Gebruik die van de nieuwe assemblage).
Ik begreep niet wat je wilde, ok na het controleren van ja wordt de symmetrie inderdaad systematisch gedaan ten opzichte van het voorvlak. Een hackoplossing zou zijn om het voorste en rechtervlak te hernoemen naar de symmetrie. (door het deel te hebben getekend in de zin dat de plannen goed zullen zijn als ze eenmaal zijn hernoemd... Tegelijkertijd heeft het me nooit gestoord in mijn assemblages waar ik de symmetrische component invoeg en het vaak vertel aan de hand van zijn plannen door degene te kiezen die ik wil.
Ik heb deze functie heel weinig gebruikt, maar ik heb het probleem tot nu toe ook nooit gehad, omdat de symmetrieën gelukkig op het voorvlak zaten. Maar om gedwongen te worden een kamer te bouwen met het gezicht op het juiste vlak lijkt me absurd... Voor mij is de neus van een romp de voorkant, het gezicht. Dus waarom zou ik het van rechts op het voorste vlak tekenen? Nou, ik weet niet hoe het zit met Dassault, maar het lijkt me logisch ...